اینستاگرام تصمیم دارد در شبکه اجتماعی خود تغییراتی در بخش الگوریتم ایجاد کند تا افراد تازه کار با محتوا اوریجنال بیشتر دیده شوند. این الگوریتم مربوط به بخش ریلز شده و افرادی که در این قسمت فعالیت دارند، بیشتر میتوانند در صورت تازه کار بودن دیده شوند.
در سوی دیگر افرادی که صرفا محتوا سایر تولیدکنندگان را پیشنهاد میکنند، کمتر توصیه خواهد شد. هدف اینستاگرام آن است تا تولیدکنندگان محتوا کوچک را بیشتر در معرض دید قرار دهد. این حرکت به آنها کمک شایانی خواهد کرد تا بتوانند کمتر هزینه تبلیغ کرده و با تلاش خود موردتوجه قرار گیرند.
انگجت در گزارش خود آورده که اینستاگرام در حال بهینه و اصلاح کردن رتبه بندی محتوا است. این اصلاح کمک کرده اکانتهای تازه کار و کوچک بیشتر در معرض دید قرار گیرند و محتوا خود را در اختیار مخاطب قرار دهند. این شرکت توضیح داده:
“در گذشته به دلیل روش رتبهبندی محتوا توسط تیم، پست تولیدکنندگانی که دنبال کننده بسیاری داشتند یا افرادی که اثر دیگر تولیدکنندگان را بازنشر میکردند، بیشتر در معرض دید قرار داشت. وقت آن است تا این رویه اصلاح شود و همه تولیدکنندگان محتوا چه بزرگ و چه کوچک در معرض دید مخاطب قرار گیرند.”
دقیقا نحوه عملکرد این الگوریتم پیشنهادی جدید مشخص نیست اما آنطور که پیش بینی میشود، انتظار داریم الگوریتم دیگر بهای بسیاری به تولیدکنندگان بزرگ ندهد. به نوعی الگوریتم پس از اینکه ویدئو اکانت کوچک را در معرض دید مخاطب قرار داد، در صورت بازخورد قابل توجه آن را در معرض تماشا گروه بزرگتری قرار میدهد. این رویه ادامه خواهد داشت تا اینکه به گروهها بسیار بزرگی نمایش داده خواهد شد و در نتیجه پست موردنظر اکانت کوچک علاوه بر مشاهده و بازخورد قابل توجه، موجب رشد پیج هم خواهد شد.
انتظار داریم در ماههای آینده این الگوریتم مورد استفاده قرار گیرد و دردسترس عموم باشد. این خبر خوبی برای افرادی است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کردند و پیج چندان بزرگی ندارند.
انتظار داریم بزودی اخبار بیشتری درباره این رویه جدید الگوریتمی اینستاگرام مشاهده کنیم و دقیقا تاریخی ارائه نشده است و مشخص میشود.