اپل با آیفونهای خود امتیاز بیشتری از سایر برندهایی که مدلهای اندرویدی ارائه میدهند بهدست میآورد. طبق گزارشی که توسط Consumer Intelligence Research Partners انجام شده است، کاربران آیفون تمایل دارند دستگاه های خود را بیشتر از اکثر کاربران اندروید در ایالات متحده نگه دارند.
طبق این گزارش، از هر 10 دارنده آیفون 6 نفر به مدت دو سال یا بیشتر در ایالات متحده از مدلهای قدیمیتر استفاده میکنند. این در حالی است که از هر 10 کاربر اندروید تنها 4 نفر با طرحی مشابه پیش رفتند. این گزارش همچنین ادعا میکند که بیش از 29 درصد از کاربران آیفون آیفون خود را بهمدت سه سال نگه میدارند در حالی که تنها 21 درصد از کاربران اندروید این کار را انجام میدهند.
از سوی دیگر، تنها 10 درصد از کاربران آیفون پس از یک سال یا کمتر از استفاده از دستگاههای خود دست کشیدند. برای مقایسه، از هر چهار کاربر اندروید، یک نفر گوشی خود را ظرف یک سال یا کمتر رد کرده است.
رفتار مصرف کننده نسبت به آیفون با اندروید متفاوت است
این گزارش توضیح میدهد که ممکن است برای دارندگان اندروید راحتتر باشد که یک گوشی نسبتاً جدید را هدیه دهند زیرا نسبتاً ارزانتر از آیفون هستند.
این گزارش خاطرنشان میکند: «عقل متعارف این است که دارندگان آیفون ثروتمندتر هستند و از فناوری/مد آگاهتر هستند و دارندگان اندروید بیشتر از بودجه آگاه هستند. از نظر تئوری، این امر باعث میشود خریداران آیفون با احتمال بیشتری سریعتر بهروز رسانی کنند، اما اینطور نیست. مدلهای آیفون سالی یکبار ارتقا مییابند، بنابراین سالانه یک کاتالیزور برای خرید یک گوشی جدید وجود دارد. در مقابل، در سراسر بازار اندروید، سامسونگ، گوگل، موتورولا و چندین برند دیگر هر کدام حداقل سالیانه گوشیهای جدیدی عرضه میکنند. شاید آیفونها بادوامتر و قابل اعتمادتر باشند، بنابراین تجربه کاربری برای مدت طولانیتری بهتر است. یا شاید برخی از دارندگان آیفون به راحتی از آیفونهای قدیمی خود راضی هستند و به جدیدترین و بهترین مدلها علاقهای ندارند.
اپل سری آیفون 15 را در ماه سپتامبر عرضه کرد و این سری تا کنون با استقبال خوبی مواجه شده است. علیرغم محدودیت در دسترس بودن مدلهای آیفون 15، این شرکت 16 درصد از سهم بازار جهانی را در سه ماهه سوم سال مالی جاری در اختیار داشت.