نینتندوی ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد در سال مالی منتهی به مارس 2025 در مورد جانشین کنسول دیرینهی Switch خود اطلاعیهای ارائه کند. این شرکت تغییرات تدریجی در دستگاههای سوییچ خود ایجاد کرده است و فروش مدل OLED سال به سال رشد میکند، حتی با وجود ادامه کاهش سالانه فروش سختافزار.
نینتندو چرخه عمر دستگاه سوییچ را با عناوین موفقی مانند «The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom» (افسانه زلدا: اشکهای پادشاهی)، با تمرکز بازار بر چشمانداز انتقال آرام به سختافزار نسل بعدی، افزایش داده است.
پنهانکاریهایها از ترس افشاگران
این شرکت بازی سازی مستقر در کیوتو گفت که انتظار دارد در سال مالی جاری 13.5 میلیون واحد سوییچ بفروشد زیرا تلاش می کند فروش بیشتری از دستگاه قدیمی را کاهش دهد.
سرکان توتو، بنیانگذار شرکت مشاوره کانتان گیمز، گفت: «بسیاری از کاربران اکنون از خرید سوییچ فعلی خودداری میکنند، زیرا میدانند که مدل جدید در سال 2025 عرضه خواهد شد».
نینتندو سال گذشته 15.7 میلیون دستگاه از دستگاه هیبریدی قابل حمل خانگی را فروخت که در مارس 2017 راهاندازی شد. نینتندو پیشبینی کل سال خود را به 15.5 میلیون دستگاه در فوریه افزایش داد.
بهنظر می رسد که این شرکت دارای طرح و نقشه بسیار ظریفی است زیرا عناوین قدرتمندی را برای دستگاه جانشین با عناوین اعلام شده از جمله “Paper Mario: The Thousand-Year Door” در اواخر این ماه و “Luigi’s Mansion 2” در ژوئن حفظ کرده است.
نینتندو انتظار دارد امسال 165 میلیون واحد نرم افزاری بفروشد که 17 درصد کاهش نسبت به سال قبل خواهد داشت.
شانتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو در پاسخ به این سوال که بازار از زمان عرضه سوییچ چگونه تغییر کرده است، گفت: «توسعه بازیها پیچیدهتر، طولانیمدت و سختتر شده است».
در سال منتهی به مارس، سود عملیاتی با 4.9 درصد رشد به سه و نیم میلیارد دلار رسید.
سهام نینتندو 2.4 درصد پیش از درآمد بسته شد و امسال پس از فروش اخیر، 5.4 درصد افزایش یافت.
نینتندو جزئیات بیشتری در مورد سخت افزار جدید ارائه نکرد و گفت که در ارائه مستقیم نینتندو در ماه ژوئن هیچ افشاگری وجود نخواهد داشت.
اخبار مرتبط: هیولا گیمینگ کنسول دستی msi معرفی شد