Search
Close this search box.

در اقدامی عجیب بیش از 100 برند تبلیغات در X را متوقف کردند! (کدام برندها و دلیل آن)

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
تحریم تبلیغات علیه X توسط 100 شرکت یه دلیل اقدامات یهود ستیزانه ایلان ماسک
  • بیش از 100 برند، به رهبری اپل و دیزنی و حضور IBM تبلیغات در X را به دلیل نگرانی‌های یهودی ستیزی متوقف کردند.
  • اظهارات جنجالی ایلان ماسک تحریم تبلیغاتی را تشدید می‌کند.
  • ضرر بالقوه X از تبلیغات می‌تواند به 75 میلیون دلار برسد.
  • برندهای کلیدی مانند دیزنی پاسخ خود را با توقف همه فعالیت‌های پلتفرم گسترش می‌دهند.

در یک ضربه بزرگ به غول رسانه‌های اجتماعی یعنی X، که قبلا به نام توییتر شناخته می‌‌‌شد، بیش از 100 برند تبلیغاتی را به دنبال بحث و جدل مربوط به محتوای یهودی ستیز و مالک پلتفرم، ایلان ماسک، به حالت تعلیق درآوردند.

اپل و دیزنی، که در واقع آغازگر این سیل تبلیغ‌کنندگان بودند، این کار می‌تواند به ضرر مالی تخمینی 75 میلیون دلاری برای X منجر شود.

پیشینه این مناقشه

وضعیت کنونی هیچ منشا واقعی ندارد، اما مطالعه‌ای توسط Media Matters نشان داد که تبلیغات برندهای برجسته در کنار سخنان تنفرآمیز افراطی، از جمله محتوای یهودی‌ستیز، در X نمایش داده می‌شود.

علی‌رغم اینکه ماسک یافته‌ها را به‌عنوان «تقلبی» بودن رد کرد، اسناد داخلی X نشان‌دهنده تشخیص تأثیر احتمالی بر درآمد است.

نقش ایلان ماسک در تأثیر درآمد تبلیغاتی

واکنش برندها صرفاً بر اساس موضوع محتوا نیست، بلکه رفتار شخصی ماسک در پلتفرم است.

حمایت او از یک پست یهودی ستیزانه با کامنت «شما حقیقت واقعی را گفتید»، که عذرخواهی نشده و حذف نشده است، بیشتر به واکنش‌ها دامن زد.

این حادثه مجزا نیست، زیرا ماسک قبلاً تهدید کرده بود که علیه جریان ایجاد افترا به دلیل برجسته کردن محتوای نژادپرستانه در X، اقدام قانونی خواهد کرد.

در ابتدا، تأثیر داخلی در X حدود 11 میلیون دلار تخمین زده شد. با این حال، گزارش اخیر نیویورک تایمز نشان می‌دهد که این ضربه مالی واقعی می‌تواند به 75 میلیون دلار برسد.

این رقم نشان دهنده خروج بیش از 100 برند و توقف احتمالی تبلیغات توسط ده‌ها برند دیگر است.

X در مورد این اعداد اظهار نظر کرده است و نشان می‌دهد که ممکن است ساختگی باشند یا بخشی از ارزیابی ریسک داخلی باشند.

اقدامات گسترده‌تر توسط برندها

علاوه بر توقف تبلیغات، چندین برند از جمله غول‌های رسانه‌ای دیزنی، پارامونت، لاینزگیت، سونی پیکچرز، یونیورسال و برادران وارنر، Discovery، تمام فعالیت‌های خود را در پلتفرم متوقف کرده‌اند. آنها اکنون کسب و کار خود را به Threads رقیب X، پلتفرمی متعلق به متا می‌برند.

نظرات ارزشمند شما

1 دیدگاه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *