در چشم اندازِ دائماً در حال تحول کنسولهای بازی، چالشهای کاهش هزینههای تولید محصولاتی مانند پلیاستیشن بهطور فزایندهای پیچیده میشود. بر اساس بینشهای اخیر که توسط رئیس پلی استیشن، هیروکی توتوکی به اشتراک گذاشته شده است، دوران کاهش مستمر هزینههای تولید رو به پایان است. پویایی کاهش هزینه برای کنسولها، مانند پلیاستیشن 5، در حال تغییر است و بهدلیل قیمتگذاری اجزای جداگانه، موانع جدیدی در رسیدن به سود ایجاد میکند.
چالش بزرگ در تعدیل هزینههای تولید
هزینههای مرتبط با کوچکسازی تراشهها و تولید سختافزار پیشرفته برای کنسولها افزایش یافته است و ایجاد کنسولهای کارآمدتر و مقرونبهصرفهتر را دشوار میکند. آینده ممکن است هنجار جدیدی را ایجاد کند که احتمالاً با عرضه پلی استیشن 6 به اوج خود میرسد، زیرا الگوی سنتی کاهش هزینه در مراحل بعدی چرخه عمر کنسول به چالش کشیده میشود.
عرضه پلیاستیشن 5 در میان کمبود جهانی مدارهای یکپارچه، منجر به افزایش هزینههای تولید پس از همهگیری شد و اولین نمونه از افزایش قیمت کنسول پلیاستیشن در بسیاری از کشورها پس از انتشار اولیه آن بود.
مطالب مرتبط: سونی پلیاستیشن 6 را به قدرتمندترین نسل خود تبدیل خواهد کرد
این برای پلی استیشن 6 چه معنایی دارد؟
اطلاعات منابع موثق نشان میدهد که کنسول بعدی پلیاستیشن ممکن است با قیمت بالاتری عرضه شود. برای تقویت مالی، سونی در حال برنامهریزی برای انتشار بازیهای مکرر بر روی رایانههای شخصی است و موفقیتی را که با عناوینی مانند Helldivers 2 (یکی از محبوبترین بازیهای جهان)بهدست آورده است، افزایش میدهد و جریان درآمد را از طریق راهاندازی چند پلتفرم افزایش میدهد.
از سوی دیگر، مایکروسافت به خود میبالد که آخرین کنسول ایکس باکس آنها مهمترین جهش فناوری در تاریخ کنسول را به نمایش میگذارد. شایعات پیرامون پلیاستیشن 6 به ادغام سختافزار هوش مصنوعی مدرن برای ارتقای کیفیت بصری و معرفی فناوری ردیابی مسیر اشاره دارد.
نتیجه
برای کسانی که انتظار کاهش قیمت در آینده برای PS5 را دارند، ممکن است انتظار طولانی مدت یا سناریویی باشد که ممکن است محقق نشود. هیروکی توتوکی به پیگیری فعال سونی برای انتشار بازیها بر روی پلتفرمهای جایگزین برای افزایش درآمد اشاره کرد. این میتواند به این معنا باشد که قسمتهای بعدی سریهای مورد علاقه طرفداران مانند God of War، Spider-Man و The Last of Us ممکن است همزمان با عرضه کنسولهایشان، روی رایانههای شخصی عرضه شوند.