Search
Close this search box.

لطفاً وارد شوید؛ این‌جا الکامپ 26‌م است

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:

تهران، در نخستین روزهای تیر 1402، میزبان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه تخصصی در اکوسیستم فن‌آوری و تجارت الکترونیک بود؛ نمایشگاه الکامپ.

نمایشگاهی محبوب و فرصت‌خیز برای فعالان و علاقه‌مندان حوزۀ فن‌آوری و ارتباطات. اما آن‌چه که بیش‌ازهمه الکامپ 26م را جذاب کرد شاید برگزارنشدن این رویداد علمی-تخصصی در دوره‌های پیشین بود.

دو دورۀ پیاپی پاندمی کرونا و سال گذشته نیز اتفاقات و حواشی ایجاد شده در کشور، الکامپ را تعطیل کرد تا سرانجام با آغازین روزهای تابستان 1402، این رویداد نمایشگاهی با حضور صدها شرکت داخلی و خارجی فعال در حوزۀ الکترونیک، کامپیوتر و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کشور و با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» پذیرای علاقه‌مندان به ارتباطات و کامپیوتر باشد.

آوردگاه تخصصی الکامپ، در هشت بخش اصلی داخلی و خارجی تشکیل شد که در این میان، مشارکت بیش از 450 شرکت داخلی و خارجی، استارت‌آپ‌ها، اعضای پارک‎های علمی-فن‌آوری، دانشجویان و استادان در قالبِ مراکز علمی فعال و حتی گروه‎های دانش‌آموزی همچون آکادمی دانشگاه شریف و کشورهایی چون ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق حائز اهمیت بود.

الکامپ، بخش‌ها و فرصت‌ها

هشت بخش اصلی این رویداد علمی عبارت بود از: الکترونیک صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل و خدمات فنی و پشتیبانی.

سخنگوی ستاد برگزاری الکامپ در پایان این رویداد تخصصی گفت: «بیست‌وششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ با هدف ارائه آخرین دستاوردهای کشور در حوزه فن‌آوری اطلاعات، معرفی جدیدترین محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های داخلی، توسعه تجارت الکترونیک، فراهم کردن زمینه‌های جذب سرمایه خارجی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و یا استارت‌اپ‌های داخلی، ترویج فرهنگ استفاده از فن‌آوری و محصولات تجارت الکترونیک در زندگی روزمره، فراهم‌شدن بستری برای تعاملات و همکاری‌ها برای شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک و کامپیوتر و ارتباطات و جذب بازارهای منطقه برپا شد که خوشبختانه به هدف خود رسید.»

پذیرش تعدادی از مقامات دولتی و خصوصی از 20 کشور جهت برپایی نشست‌های B2B و همچنین بازدید و آشنایی با ظرفیت‌های داخلی از برنامه‌های اصلی این رویداد مهم به شمار می‌آمد که البته تاحدودی به آن عمل شد؛ به‌عنوان مثال حضور محمدمخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات از جملۀ این موارد بود که هرچند بازدیدشان از نمایشگاه را به روزها و ساعت‌های پایانی نمایشگاه، اختصاص دادند با همۀ این‌ها، دیدار و گفت‌وگو با غرفه‌داران آن هم از نزدیک و حضور مقابل تریبون خبرنگاران برای مصاحبه، تاحدی باعث دلگرمی شرکت‌کنندگان در الکامپ شد.

تعداد کم رویدادها اما حضور پُربار علاقه‌مندان

در الکامپ امسال، رویداد‌ها و کارگاه‌های تخصصی، سخنرانی‌، نشست، سمینار، پنل و مسابقه نیز تا حدودی برگزار شد که البته تعدادشان در مقایسه با سال‌های گذشته، کم‌تر بود؛ اما حضور کارشناسان، متخصصان و استادان دانشگاه‌ها و مخاطبان علاقه‌مند به هربخش با هدف ارتقاء کیفیت و اطلاعات فنی در صنعت الکترونیک و کامپیوتر نشان از جذابیت این بخش‌ها برای علاقه‎مندان و فعالان این حوزه‌ها داشت.

برای اثبات جذابیت و استقبال خوب بازدیدکنندگان از الکامپ 26م شاید همین نکته کافی باشد که در نخستین ساعت‌های روز دوم نمایشگاه یعنی دوشنبه پنجم تیر، آن هم در حالی‌که تنها یک روز از رویداد را پشت‌سر گذاشته بودیم با درخواست غرفه‌داران و مخاطبان، مسئولان برگزارکنندۀ نمایشگاه، یک روز دیگر الکامپ را تمدید کردند تا احیاناً کسانی که به هردلیلی نتوانستند در آن شرکت کنند با آرامش خاطر به نمایشگاه بین‎المللی تهران، محل برگزاری آوردگاه علمی-تخصصی الکامپ بیایند و از نزدیک با غرفه‌ها و محصولات ارائه شده در آن آشنا شوند.

الکامپ به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال کشور با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه از سوم تا هشتم تیر 1402 هر روز از ساعت 8 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای حاضران، صاحبان صنایع و شرکت‌ها، استارت‌اپ‌ها‌ و علاقه‌مندان این حوزه بود.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *