علیرغم چالشهای جهانی اپل، سامسونگ همچنان پیشتاز خود را در منطقه APAC یا آسیااقیانوسیه (Asia Pacific) حفظ کرده است.
آمار مربوط به پایان سالی که گذشت میباشد
آخرین دادههای Canalys نشان میدهد که سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2023 برترین فروشنده گوشیهای هوشمند در منطقه آسیا و اقیانوسیه (به استثنای چین) است.
این غول کره جنوبی علیرغم کاهش 8 درصدی صادرات سالانه، 20 درصد از سهم بازار را در منطقه بهدست آورد. سامسونگ با رقابت سختی از سوی اپل روبرو بود که در سال 2023 گوی سبقت را از سامسونگ گرفت. اپل با سهم 16 درصدی در رتبه دوم بازار APAC قرار گرفت که بهدلیل تقاضای زیاد برای سری آیفون 15 خود تقویت شد.
شیائومی با 14 درصد سهم در جایگاه سوم قرار گرفت و رشد سالانه 34 درصدی را ثبت کرد. Canalys معمولاً شامل زیر نام تجاری POCO با تخمینهای شیائومی است که میتواند رشد قابل توجه را توضیح دهد.
vivo با 13 درصد سهم جایگاه چهارم را بهدست آورد و با سریهای محبوب V و Y حضور خود را در منطقه حفظ کرد.
رتبه پنجم را Transsion، گروهی که توسط سه برند گوشیهای هوشمند نمایندگی میشود، به خود اختصاص داد: Infinix، Tecno Mobile و Itel. Transsion 9 درصد سهم داشت که عمدتاً توسط تلفنهای هوشمند مقرون بهصرفه با ویژگیهای متناسب با ترجیحات محلی هدایت میشد.
طبق گزارش Canalys، بازار جهانی گوشیهای هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2023 شاهد رشد 8 درصدی نسبت به سال قبل بود و به 319.2 میلیون دستگاه رسید. این نشان دهنده نشانههایی از ثبات و بهبود پس از رکود ناشی از همه گیری در سالهای گذشته است.
Sanyam Chaurasia، تحلیلگر ارشد Canalys گفت: بهبود در بازارهای نوظهور منجر به بازگشت در نیمه دوم سال 2023 شد و سیر نزولی را کاهش داد. «بهرهمندی از تمرکز استراتژیک بیشتر و منابع فروشندگانی که مدلهای انبوهی را راهاندازی کردند، آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه از سه ماهه سوم سال 2023 به بعد شتاب بهبودی قوی نشان دادند.»
این گزارشها میافزاید: «در همین حال، با بهبود شرایط اقتصاد کلان در منطقه APAC، تقاضای مصرفکننده بهطور قابلتوجهی در پایان سال افزایش یافت».