،

چگونه X ایلان ماسک دلیل افزایش درآمد تبلیغاتی «لینکدین» است

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
تبلیغ کنندگان در X به لینکدین و اینستاگرام روی آوردند

غول حرفه‌ای شبکه لینکدین به لطف ایلان ماسک و ایکس (توئیتر سابق) در بازار تبلیغات دیجیتال هجوم ثروت را تجربه می‌کند. برندها به سمت این پلتفرم هجوم می‌آورند و قیمت تبلیغات را سر به فلک می‌کشند زیرا طبق گزارش‌ها، شرکت‌ها پول تبلیغات خود را از X پس می‌گیرند.
بر اساس گزارشی در فایننشال تایمز، درآمد تبلیغات لینکدین در سال 2023 10.1 درصد افزایش یافت و به نزدیک به 4 میلیارد دلار رسید. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این رشد قوی ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود در سال 2024 14.1 درصد افزایش بیشتری داشته باشد.

چرا برندها به لینکدین می‌آیند؟

قابلیت‌های هدف‌گیری بهبود یافته لینکدین به‌دلیل ابزارهای اصلاح‌شده برای دستیابی مؤثر به ۱ میلیارد کاربر، آن را به گزینه‌ای جذاب برای برندهایی که به‌دنبال مخاطبان خاص هستند تبدیل می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، نگرانی‌های مختلفی توسط برندها در مورد چشمک زدن تبلیغات آنها در کنار برخی پست ها وجود دارد.
در حالی که دلایل خاص محرمانه باقی می‌مانند، این خروج، فرصتی روشن برای لینکدین برای بدست آوردن درآمد از دست رفته است. در همین حال، تاثیر آن بر قیمت تبلیغات فوری و قابل توجه است. در این گزارش آمده است که قیمت‌گذاری مبتنی بر حراج در لینکدین در برخی موارد به 30 درصد افزایش در سال گذشته منجر شده است.
«این فرصتِ لینکدین است. اکثر مشتریان در سال گذشته به لینکدین تغییر کاربری داده‌اند». لیشا اندرسون، معاون بازاریابی دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی در آژانس تبلیغاتی Outcast، می‌گوید که «فقط چند هفته پیش، بیشتر آنها هنوز در X بودند. اکنون، همه آنها از بین رفته‌اند».

تبلیغ کنندگان هزینه‌های خود را در اینستاگرام نیز افزایش می‌دهند

اخیراً گزارشی حاکی از آن است که شرکت‌هایی مانند والت دیزنی و کامکست هزینه‌‍های تبلیغاتی خود را در پلتفرم‌های رقیب مانند اینستاگرام افزایش داده‌اند. بر اساس گزارش Sensor Tower (از طریق خبرگزاری رویترز) دیزنی هزینه برنامه متعلق به متا را تا 40 درصد افزایش داده است و Comcast نیز حدود 6 درصد بیشتر برای تبلیغات در اینستاگرام هزینه می‌کند.
در اوایل سال جاری، ماسک هنگام پرداختن به مسائل تبلیغاتی با برندهای بزرگ، به فحاشی روی آورد. در اواخر نوامبر، ماسک به تبلیغ‌کنندگانی که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی او را تحریم می‌کردند، گفت: «بروید گم شوید».
«اگر کسی قصد دارد با تبلیغات از من باج‌گیری کند، با پول از من باج‌گیری کند، باید برود گم شود. تو خودت برو گمشو روشنه؟ امیدوارم اینطور باشه».

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *