ایلان ماسک به پست گذاشتن در X علاقه دارد و این علاقه او ثابت کرده است که گاهی اوقات پستهایش به ضرر شرکت خودش تمام میشود. پس از اظهارنظر او درمورد اسرائیل، حسابهای بانکی شرکتش را خشک کرده است. انتخاب نامناسب کلمات ماسک در انظار عمومی احتمالاً میلیونها هزینه برای این شرکت دارد. برندهای بزرگی مانند اپل، دیزنی، آیبیام و کامکست، در میان حدود 100 برند دیگر، تبلیغات خود را متوقف کردهاند که درآمد اصلی این شرکت است. اما بهنظر می رسد این شرکت برنامهای برای نجات خود از بحران مالی دارد
طبق گزارش فایننشال تایمز، X در حال افزایش استراتژی تبلیغاتی جدید است. از آنجایی که برندهای بزرگ پلتفرم را تحریم میکنند، این شرکت به دنبال روی آوردن به تبلیغ کنندگان کوچک و متوسط برای کسب درآمد است.
یکی از سخنگویان این شرکت گفته است: «کسب و کارهای کوچک و متوسط موتور محرک بسیار مهمی هستند که ما قطعاً برای مدت طولانی از آن ها بیبهره بودهایم. این سخنگو افزود که کار کردن با برندهای کوچک و متوسط “همیشه بخشی از برنامه” بود و شرکت اکنون از این هم فراتر خواهد رفت».
چرا برندهای بزرگ پلتفرم را ترک کردهاند
اوضاع زمانی خراب شد که گزارشی از گروه نظارتی لیبرال Media Matters گفت که چندین آگهی در کنار پستهای یهودی ستیز ظاهر شده است. زمانی بدتر شد که ماسک در مورد پستی که ادعا میکرد یهودیان از سفیدپوستان «نفرت دیالکتیکی» دارند، «حقیقت واقعی» را اظهار کرد. سپس گزارشها ادعا کردند که برندهای بزرگ تبلیغات را در این پلتفرم متوقف کردهاند.
والمارت نیز تبلیغات را در X متوقف کرد
در همین حال، والمارت گفت که در X تبلیغ نمیکند و به آخرین برندی تبدیل میشود که پلتفرم متعلق به ماسک را کنار گذاشته است.
یکی از سخنگویان Walmart گفت: “ما در X تبلیغ نمیکنیم زیرا پلتفرمهای دیگری برای دسترسی بهتر به مشتریان خود پیدا کردهایم.”
والمارت (Walmart) شرکت خردهفروشی آمریکایی چندملیتی است، که دارای بزرگترین شبکه فروشگاههای زنجیرهای موادغذایی، سوپرمارکتها و هایپرمارکتها در جهان میباشد.