شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک در خطر از دست دادن ۷۵ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی قرار دارد و اخیراً گزارشی ادعا کرد که این شرکت رسانههای اجتماعی بهدنبال تغییر استراتژی تبلیغات خود است پس از اینکه ماسک به تبلیغکنندگان گفت که نیازی به تبلیغات آنها ندارد، این پلتفرم بهعنوان بخشی از این استراتژی، X (توئیتر سابق) ممکن است بهدنبال استفاده از بازار ژاپن باشد.
X برای استخدام مهندسان در ژاپن
دو تحول در این هفته نشان میدهد که ژاپن یکی از بازارهای اولویتدار برای این شرکت است. مدیرعامل لیندا یاکارینو در پستی گفت: در قدم اول، X استخدام مهندسان در ژاپن را آغاز خواهد کرد.
گزارشی که در اوایل سال جاری منتشر شد به نقل از یاکارینو اشاره کرد که X از سال 2024 مهندسان را استخدام خواهد کرد و یک تیم توسعه اپلیکیشن برای توسعه عملکردها و محصولات تبلیغاتی برای بازار ژاپن ایجاد خواهد کرد.
این گزارش افزود: این تیم توسعه وظیفه ایجاد مکانیزمی برای تبلیغات کم هزینه بهمنظور بررسی تقاضای مشاغل کوچک و متوسط در ژاپن خواهد داشت.
فایننشال تایمز گزارش داد که X در حال افزایش یک استراتژی تبلیغاتی جدید برای روی آوردن به تبلیغ کنندگان کوچک و متوسط برای کسب درآمد است. بهگفته سخنگوی شرکت، این شرکت «برای مدت طولانی» کسبوکارهای کوچک و متوسط را پر اهمیت نشان میدهد، آنها «همیشه بخشی از برنامه بودند».
ربات چت هوش مصنوعی Grok به زبان ژاپنی راهاندازی شد
دومین اطلاعیه مهم در مورد ژاپن این است که شرکت هوش مصنوعی ماسک، xAI، چت ربات Grok AI را به زبان انگلیسی و سپس به زبان ژاپنی راه اندازی کرد که دومین پایگاه بزرگ کاربران این شرکت است.
“در حدود یک هفته یا بیشتر به همه کاربران انگلیسی زبان گسترش خواهد یافت. ماسک در پستی گفت: ژاپنی در اولویت بعدی است (دومین پایگاه بزرگ کاربران) و امیدواریم تا اوایل سال 2024 همه زبانها در اختیار باشند. او گفت که Grok AI (بتا) برای همه مشترکین X Premium+ در ایالات متحده عرضه شده است.
یاکارینو گفت، در همین حال، بیش از 10 میلیون نفر برای X در دسامبر امسال ثبت نام کردند.