، ، ،

20 ابزار تست ONSIT تست نفوذ

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
 20 ابزار تست ONSIT تست نفوذ
 20 ابزار تست ONSIT تست نفوذ

فهرست مطالب

OSINT سنگ بنای امنیت سایبری و تست نفوذ است. با گسترش ردپای دیجیتال، توانایی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها از منابع عمومی برای شناسایی آسیب‌پذیری‌ها قبل از اینکه بتوان از آنها بهره‌برداری کرد، ضروری شده است، که نشان دهنده تغییری اساسی در نحوه برخورد و کاهش تهدیدات است. با وجود اهمیت OSINT، هنوز شکافی در درک کامل پتانسیل آن و استفاده موثر از برترین ابزار تست نفوذ وجود دارد.

این چالش ناشی از کمبود منابع نیست، بلکه از حجم بسیار زیاد و تنوع ابزارها و روش‌های موجود در اختیار ما است. به‌عنوان مثال، کارشناسان می‌توانند رسانه‌های اجتماعی را برای شناسایی تهدیدات امنیتی، مانند یافتن نشان کارمند برای ورود فیزیکی غیرمجاز، بررسی کنند.

همچنین می‌توانند اطلاعات دامنه را برای نقاط ضعفی که می‌تواند منجر به تسخیر زیر دامنه‌ای شود که می‌تواند برای حمله فیشینگ استفاده شود، بررسی کنند. این محیطی را ایجاد می‌کند که پر از امکانات بوده و همچنین مدیریت آن پیچیده است. در ادامه این وبلاگ از لاگ‌مدیا، برترین ابزار تست نفوذ را بررسی می‌کنیم، از نرم‌افزار پیچیده‌ای که امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها در لحظه را فراهم می‌کند تا ابزارهای ساده‌تر طراحی‌شده برای کارهای تحقیقاتی خاص.

تعریف OSINT

OSINT یا منبع باز، گستره وسیعی از اطلاعات در دسترس عموم (PAI) را در بر می‌گیرد که می تواند به صورت قانونی تهیه و بررسی شود تا اطلاعات ارزشمند استخراج، خطرات ارزیابی شود و تصمیمات آگاهانه گرفته شود. این اطلاعات پنهان یا محدود نمی شود، بلکه در آشکار وجود دارد، اما مجموعه خاصی از توانایی ها و تعهد برای جمع آوری، پالایش و تفسیر موثر آن نیاز دارد.

در زمینه امنیت سایبری، OSINT نقش مهمی در جمع آوری اطلاعات در مورد آسیب‌پذیری‌ها، نقاط ضعف احتمالی و استراتژی‌ها، روش‌ها و رویه‌های به کار گرفته شده توسط خرابکاران ایفا می‌کند. به‌عنوان مثال، OSINT در نقض 23 & Me نقشی ایفا کرد زیرا تعداد زیادی از کاربران از همان اعتبار ورود به سیستم حساب‌های دیگر استفاده می‌کردند، که در یک نقض اطلاعات قبلی فاش شده بود. این باعث شد که مهاجمان با استفاده از OSINT به حساب‌ها دسترسی غیرمجاز داشته باشند.

سازگاری OSINT یکی از مهمترین ویژگی‌های آن است. می‌توان از آن برای شناسایی تهدیدات فوری، پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک، شکل دادن به توسعه سیاست امنیتی و تسهیل ارزیابی‌های ریسک جامع استفاده کرد. برای آزمایش‌کننده‌های نفوذ، OSINT به‌عنوان یک فاز اولیه ضروری یا فاز مجدد در شبیه سازی برترین ابزار تست نفوذ سازی حملات به سیستم‌ها عمل می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه یک عامل مخرب ممکن است اطلاعات را برای سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌ها جمع‌آوری کند.

این مثال دو روند کلیدی را نشان می‌دهد. اول، ابزارها در قابلیت‌های خود پیشرفته‌تر می‌شوند و در عین حال استفاده از آنها آسان‌تر است. این بدان معناست که افراد بیشتری می‌توانند بدون نیاز به آموزش یا تخصص زیاد، محتوای دیجیتال تولید کنند. ثانیا، ظهور IT که در آن کارکنان از نرم‌افزارها یا سیستم‌های تایید نشده استفاده می‌کنند، خطر قابل توجهی برای امنیت ایجاد می‌کند. با این حال، سرویس‌هایی که در زمینه هوش منبع باز (OSINT) تخصص دارند، برای کمک به تیم‌های امنیتی برای شناسایی و رسیدگی به تهدیدات، مانند یافتن دامنه‌های مرتبط با شرکت که خود شرکت از آن‌ها آگاه نیست، ظهور می‌کنند.

اهمیت OSINT برای Pentesting

یکی از مزایای اصلی OSINT بعنوان برترین ابزار تست نفوذ در pentesting، توانایی آن در شبیه‌سازی سناریوهای حمله در دنیای واقعی است. با جمع‌آوری اطلاعات در مورد زیرساخت سازمان، کارکنان و ردپای دیجیتالی، نفوذگران می‌توانند موارد آزمایشی هدفمند و واقع‌بینانه ایجاد کنند که وضعیت امنیتی سازمان را به‌دقت ارزیابی کند. این رویکرد به شناسایی نقاط ضعفی که ممکن است مورد توجه قرار نگرفته باشند کمک می‌کند و به سازمان اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه عوامل مخرب بتوانند از آنها سوء استفاده کنند، آنها را برطرف کند.

علاوه بر این، OSINT یک جزء حیاتی از اطلاعات مانند ارزیابی ریسک دیجیتال است. با نظارت بر منابع عمومی مختلف، تیم‌های امنیتی می‌توانند از تهدیدات، آسیب‌پذیری‌ها و تکنیک‌های حمله در حال ظهور مطلع شوند. این اطلاعات می‌تواند برای به‌روزرسانی سیاست‌های امنیتی، سیستم‌های وصله‌ای و آموزش کارکنان مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت انعطاف‌پذیری امنیت سایبری کلی سازمان را افزایش دهد. تکنیک‌های OSINT برای متخصصان امنیت سایبری عبارتند از:

1. اپراتورهای جستجوی پیشرفته

به‌عنوان مثال، یک pentester ممکن است از اپراتور جستجوی “example.com filetype” برای کشف یک سند PDF قابل دسترسی عمومی حاوی اطلاعات حساس در مورد معماری شبکه یک شرکت استفاده کند.

2. نظارت بر رسانه‌های اجتماعی

این زمانی است که یک متخصص OSINT وقتی پروفایل LinkedIn یک شرکت را تجزیه و تحلیل می‌کند و متوجه می‌شود که یک کارمند به‌طور ناخواسته جزئیات یک محصول جدید و منتشر نشده را به اشتراک گذاشته است، که به‌طور بالقوه شرکت را در معرض تهدیدهای رقابتی قرار می‌دهد.

3. تجزیه و تحلیل فراداده

در این مورد، یک محقق امنیتی ابرداده یک تصویر به اشتراک گذاشته شده در وب سایت یک شرکت را بررسی می‌کند و متوجه می‌شود که حاوی مختصات GPS است و مکان یک جلسه محرمانه را آشکار می‌کند.

4. بررسی دامنه و IP

با تحقیق در مورد اطلاعات ثبت دامنه یک شرکت، یک متخصص OSINT یک آسیب‌پذیری اصلاح نشده در سیستم مدیریت محتوای شرکت را کشف می‌کند که مهاجمان می‌توانند از آن سوء استفاده کنند.

5. نظارت بر نقض داده‌ها

یک تیم امنیت سایبری تالارهای گفتگوی نقض داده‌ها را زیر نظر می‌گیرد و متوجه می‌شود که لیستی از آدرس‌های ایمیل و رمز عبور کارمندان شرکت آنها درز کرده است. آنها به‌سرعت رمزهای عبور را بازنشانی می‌کنند و برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، احراز هویت دو مرحله‌ای را اجرا می‌کنند.

6. موقعیت جغرافیایی و نقشه برداری

در اینجا، یک تحلیلگر OSINT از داده‌های موقعیت جغرافیایی پست‌های رسانه‌های اجتماعی برای ترسیم مکان‌های نیروی کار از راه دور شرکت استفاده می‌کند و خطرات امنیتی مرتبط با کارمندانی که از مکان‌های ناامن کار می‌کنند را شناسایی می‌کند.

7. نظارت بر وب تاریک

در این مورد، یک محقق امنیتی انجمن‌های وب تاریک را رصد می‌کند و با یک موضوع بحث مواجه می‌شود که در آن هکرها قصد دارند یک شرکت خاص را با استفاده از یک سوء استفاده جدید کشف شده هدف قرار دهند. محقق به شرکت هشدار می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد قبل از وقوع حمله، آسیب‌پذیری را اصلاح کنند. ترکیب نظارت بر نقض داده‌ها با تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شناسایی تهدیدهای داخلی بالقوه کمک کند، مانند کارمندانی که درباره اطلاعات حساس در پلتفرم‌های عمومی بحث می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چرا رمزهای عبور قوی هنوز اولین خط دفاعی در برابر تهدیدات سایبری هستند؟

20 ابزار برتر OSINT به‌عنوان برترین ابزار تست نفوذ

متخصصان برای استفاده موثر از OSINT در pentesting و امنیت سایبری، از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند. برخی از ابزارهای کلیدی و برترین ابزار تست نفوذ OSINT عبارتند از:

1. Shodan

یکی از برترین ابزارهای تست نفوذ، Shodan می‌باشد که موتور جستجویی است که دستگاه‌های متصل به اینترنت را اسکن می‌کند و اطلاعات ارزشمندی را در مورد آسیب‌پذیری‌های احتمالی ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، یک تست کننده نفوذ ممکن است از Shodan برای شناسایی دستگاه‌های IoT در معرض سازمان هدف، مانند دوربین‌های امنیتی یا ترموستات‌های هوشمند، استفاده کند که می‌توانند به‌عنوان نقاط ورودی برای حمله عمل کنند.

2. Recon-ng

این ابزار یک چارچوب شناسایی وب با امکانات کامل که فرآیند جمع‌آوری اطلاعات از منابع مختلف را خودکار می‌کند. یک تحلیلگر امنیت سایبری می‌تواند از Recon-ng برای جمع‌آوری سریع داده‌ها در مورد نام دامنه، آدرس‌های IP و آدرس‌های ایمیل یک سازمان هدف استفاده کند، که سپس می‌تواند برای شناسایی آسیب‌پذیری‌های احتمالی یا اهداف فیشینگ استفاده شود.

3. theHarvester

یکی دیگر از برترین ابزار تست نفوذ، این ابزار می‌باشد. ابزاری است که برای جمع‌آوری ایمیل‌ها، زیر دامنه‌ها، میزبان‌ها، نام کارمندان و باز کردن پورت‌ها از منابع عمومی مختلف طراحی شده است. برای مثال، یک آزمایش‌کننده نفوذ می‌تواند از Harvester برای جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل کارکنان کلیدی در یک سازمان هدف استفاده کند، که سپس می‌تواند در یک کمپین فیشینگ هدفمند به‌عنوان بخشی از یک حمله مهندسی اجتماعی استفاده شود.

4. Maltego

معروف به توانایی خود در انجام تجزیه و تحلیل پیوند، Maltego به ترسیم شبکه‌ها و آسیب‌پذیری‌ها در یک سازمان کمک می‌کند. یک محقق امنیتی می‌تواند از Maltego برای تجسم روابط بین کارکنان سازمان هدف، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خارجی استفاده کند و به‌طور بالقوه اتصالات یا آسیب‌پذیری‌های ناشناخته قبلی را کشف کند.

5. Nmap

 Nmap برای کشف شبکه و ممیزی امنیتی ضروری و جزو برترین ابزار تست نفوذ است و اغلب در کنار ابزارهای OSINT برای تجزیه و تحلیل جامع استفاده می‌شود. یک آزمایش‌کننده نفوذ می‌تواند از Nmap برای اسکن شبکه سازمان هدف برای یافتن پورت‌ها و سرویس‌های باز استفاده کند و سپس از آن اطلاعات در ارتباط با داده‌های جمع‌آوری‌شده از سایر ابزارهای OSINT برای شناسایی بردارهای حمله بالقوه استفاده کند.

6. Spiderfoot

یک ابزار اتوماسیون که با بیش از 100 منبع OSINT برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به آدرس‌های IP، نام‌های دامنه و موارد دیگر ادغام می‌شود. یک تحلیلگر امنیت سایبری می‌تواند از Spiderfoot برای خودکارسازی فرآیند جمع‌آوری داده‌ها از منابع متعدد استفاده کند، سپس از ویژگی‌های تجزیه و تحلیل و تجسم داخلی ابزار برای شناسایی الگوها یا ناهنجاری‌هایی که ممکن است نشان‌دهنده یک تهدید بالقوه باشد، استفاده کند.

7. Metasploit Framework

در حالی که در درجه اول نرم افزار تست نفوذ است، همراه با ابزار OSINT برای سوء استفاده از آسیب پذیری‌های کشف شده از طریق جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، اگر یک تستر نفوذ از Shodan برای شناسایی یک سرور پایگاه داده در معرض استفاده استفاده کند، می‌تواند از Metasploit Framework برای سوء استفاده از هر گونه آسیب‌پذیری شناخته شده در آن سرور و دسترسی غیرمجاز به داده‌های حساس استفاده کند.

8. Aircrack-ng

این ابزار جزو برترین ابزار تست نفوذ بوده و در واقع مجموعه‌ای از ابزارها برای ارزیابی امنیت شبکه وای‌فای که برای تسترهای نفوذ در درک آسیب پذیری‌های بی‌سیم مفید است. یک آزمایش‌کننده نفوذ می‌تواند از Aircrack-ng همراه با سایر ابزارهای OSINT برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد شبکه بی‌سیم سازمان هدف، مانند SSID و نوع رمزگذاری، استفاده کند، سپس از آن اطلاعات برای شکستن رمز عبور شبکه و دسترسی غیرمجاز استفاده کند.

9. OWASP Amass

این ابزار اسکن شبکه منبع باز به محققان امنیتی در نقشه‌برداری سطح حمله و کشف دارایی کمک می‌کند. این ابزار از شیوه‌های جمع‌آوری اطلاعات منبع باز و تکنیک‌های شمارش DNS استفاده می‌کند. این به تیم‌های امنیتی کمک می‌کند تا قرار گرفتن در معرض اینترنت سازمان را شناسایی و ترسیم کنند و اقدامات امنیتی را افزایش دهند.

10. GHunt

یک ابزار OSINT و جزو برترین ابزار تست نفوذ است که برای بررسی حساب‌های Google و سرویس‌های مرتبط با ایمیل، ارائه اطلاعات بینش در مورد نقاط احتمالی نشت داده‌ها. به‌عنوان مثال، یک محقق امنیتی می‌تواند از GHunt برای بررسی حساب Google یک فرد هدف و کشف اطلاعات بالقوه حساس، مانند سابقه جستجو یا فایل‌های Google Drive، که می‌تواند در یک حمله مهندسی اجتماعی استفاده شود، استفاده کند.

11. BuiltWith

اطلاعاتی درباره فناوری‌های مورد استفاده در وب‌سایت‌ها ارائه می‌کند که می‌تواند آسیب‌پذیری‌ها یا فناوری‌های بالقوه برای هدف‌گیری در طول آزمایش نفوذ را نشان دهد. یک آزمایش‌کننده نفوذ می‌تواند از BuiltWith برای شناسایی سیستم مدیریت محتوا (CMS) مورد استفاده توسط وب‌سایت یک سازمان هدف استفاده کند، سپس به آن اطلاعات با آسیب‌پذیری‌های شناخته‌شده در آن CMS ارجاع دهد تا بردارهای حمله احتمالی را شناسایی کند.

12. Creepy

یک ابزار موقعیت جغرافیایی OSINT مفید برای جمع آوری داده های مبتنی بر مکان در اهداف، که می تواند در برخی از سناریوهای تست نفوذ حیاتی باشد. برای مثال، یک آزمایش‌کننده نفوذ می‌تواند از Creepy برای جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی یک فرد مورد نظر بر اساس پست‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها استفاده کند و سپس از آن اطلاعات برای ایجاد یک ایمیل فیشینگ قانع‌کننده‌تر استفاده کند که به مکان یا رویداد خاصی اشاره می‌کند.

13. Intel Owl

اطلاعات تهدید را از منابع مختلف در یک مکان ارائه می‌دهد و به شناسایی سریع تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها کمک می‌کند که به‌همین دلیل یکی از برترین ابزار تست نفوذ شناخته می‌شود. یک تحلیلگر امنیت سایبری می‌تواند از Intel Owl برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل سریع داده‌های اطلاعاتی تهدید از منابع متعدد استفاده کند و سپس از آن اطلاعات برای اولویت‌بندی و پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در زمان واقعی استفاده کند.

14. Searchcode

این ابزار که برترین ابزار تست نفوذ نیز شناخته می‎شود، برای تیم امنیت هنگام یافتن قطعه‌های کد یا پیکربندی‌هایی که ممکن است آسیب‌پذیری‌ها را آشکار کنند، مفید است. به‌عنوان مثال، یک کارشناس تست نفوذ می‌تواند از Searchcode برای جستجوی کلیدهای API افشا شده یا رمزهای عبور رمزگذاری‌شده سخت در مخازن کد در دسترس عموم یک سازمان هدف استفاده کند. سپس از آن اطلاعات برای دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ها یا داده‌های حساس استفاده کنید.

15. Grep.app

میلیاردها خط کد را اسکن می‌کند تا الگوهای خاصی را پیدا کند، از جمله اسرار بالقوه افشا شده یا پیکربندی اشتباه. یک محقق امنیتی می‌تواند از Grep.app برای جستجوی داده‌های حساس تصادفی، مانند کلیدهای دسترسی AWS یا اعتبار پایگاه داده، در مخازن کد عمومی یک سازمان هدف استفاده کند.

16. Intelligence X

یک موتور جستجو و آرشیو داده برای اطلاعات عمومی و وب عمیق، مفید برای کشف نشت داده‌ها و اطلاعات دیگر. به عنوان مثال، یک pentester می‌تواند از Intelligence X برای جستجوی نام‌های سازمان یا فرد مورد نظر در نشت داده‌ها یا در وب تاریک استفاده کند، و احتمالاً اعتبار به خطر افتاده یا سایر اطلاعات حساس را کشف کند.

17. پایگاه داده هک گوگل (Dorks)

این یک ابزار نیست، بلکه تکنیکی است که از عبارت‌های جستجوی پیشرفته گوگل برای یافتن اطلاعات و آسیب‌پذیری‌های پنهان استفاده می‌کند. یک آزمایش‌کننده نفوذ می‌تواند از Google Dorks برای جستجوی فایل‌های پیکربندی در معرض، اطلاعات محرمانه پایگاه‌داده یا سایر اطلاعات حساسی که سازمان هدف ممکن است به‌طور تصادفی عمومی کرده باشد استفاده کند.

18. Dehashed

این ابزار محققان امنیتی را با تجربه نوع موتور جستجو به‌طور خاص برای داده‌های درز کرده قدرت می‌دهد. محققان از Dehashed برای شناسایی دارایی‌های در معرض خطر یا اطلاعات شخصی که به‌صورت آنلاین به بیرون درز کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

19. Have I Been Pwned

این ابزار رایگان به کاربران امکان می‌دهد بررسی کنند که آیا اطلاعات شخصی یا داده‌های آنها در نقض داده‌های قبلی به خطر افتاده است یا خیر. به سادگی آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید و سپس می‌توانید هشدارهای خودکار را تنظیم کنید تا متوجه شوید که آیا اعتبار شما در پایگاه داده‌های اطلاعات فاش شده پیدا شده است یا خیر.

20. Nmap

Nmap یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای ممیزی امنیتی و جزو برترین ابزار تست نفوذ است که نام آن به معنای «نقشه‌دار شبکه» است. یک ابزار رایگان و منبع باز است که برای ممیزی امنیتی و اکتشاف شبکه در میزبان‌های محلی و راه دور استفاده می‌شود. برخی از ویژگی‌های اصلی عبارتند از:

  • تشخیص میزبان: Nmap این توانایی را دارد که میزبان‌هایی را در داخل هر شبکه‌ای که پورت‌های خاصی باز دارند یا می‌توانند پاسخی به بسته‌های ICMP و TCP ارسال کنند، شناسایی کند.
  • شناسایی اطلاعات IP و DNS: از جمله نوع دستگاه، آدرس‌های مک و حتی نام‌های DNS معکوس.
  • تشخیص پورت: Nmap می‌تواند هر پورت باز شده در شبکه مورد نظر را شناسایی کند و خدمات احتمالی در حال اجرا روی آن را به شما اطلاع دهد.
  • تشخیص سیستم عامل: تشخیص نسخه کامل سیستم عامل و مشخصات سخت افزاری هر میزبان متصل را دریافت کنید.
  • تشخیص نسخه: Nmap همچنین قادر به دریافت نام برنامه و شماره نسخه است.

یک هکر می‌تواند از چندین ابزار و تکنیک و حتی برترین ابزار تست نفوذ در طول یک پروژه استفاده کند. به‌عنوان مثال، آنها ممکن است از Shodan برای شناسایی اهداف بالقوه و سپس Recon-ng برای جمع آوری اطلاعات دقیق‌تر در مورد زیرساخت هدف استفاده کنند. در نهایت، Metasploit Framework برای سوء استفاده از هر گونه آسیب‌پذیری کشف شده در مرحله شناسایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فهرست همچنین ابزارهایی را در بر می‌گیرد که می‌توانند همراه با OSINT مورد استفاده قرار گیرند، مانند Maltego برای تجزیه و تحلیل و تجسم پیوند و Google Dorks، که تکنیکی برای کشف اطلاعات پنهان و آسیب‌پذیری‌ها با استفاده از جستجوهای جستجوی پیشرفته است.

بهترین روش‌ها برای استفاده از ابزارهای OSINT و برترین ابزار تست نفوذ

استفاده موثر از OSINT و برترین ابزار تست نفوذ به چیزی بیش از مجموعه‌ای از ابزارها و تکنیک‌ها نیاز دارد. این نیاز به یک رویکرد استراتژیک دارد که OSINT را در جریان کار کلی امنیت ادغام کند و اطمینان حاصل کند که بینش‌های به دست آمده قابل اجرا و مرتبط هستند. این شامل تعیین اهداف روشن، انتخاب ابزارهای مناسب برای کار در دست، و اصلاح مداوم فرآیند بر اساس آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه است.

علاوه بر این، با ادامه رشد حجم و پیچیدگی داده‌های دیجیتال، نقش اتوماسیون و یادگیری ماشین در OSINT به‌طور فزاینده‌ای حیاتی می‌شود. با استفاده از این فناوری‌ها، سازمان‌ها می‌توانند حجم وسیعی از داده‌ها را به‌طور کارآمدتر پردازش کنند، الگوها و ناهنجاری‌هایی را شناسایی کنند که در غیر این صورت ممکن است مورد توجه قرار نگیرند، و به تهدیدات در زمان واقعی پاسخ دهند.

در نهایت، موفقیت OSINT در تست امنیت سایبری و نفوذ بستگی به تمایل سازمان‌ها برای سرمایه گذاری در منابع لازم، تخصص و آموزش مداوم دارد. با به‌روز ماندن با جدیدترین ابزارها و تکنیک‌ها و پرورش فرهنگ بهبود مستمر و همکاری، سازمان‌ها می‌توانند از قدرت OSINT و برترین ابزار تست نفوذ برای ساختن آینده دیجیتالی امن‌تر و انعطاف‌پذیرتر استفاده کنند.

برای کسانی که به‌دنبال برداشتن اولین گام‌ها در گنجاندن OSINT و برترین ابزار تست نفوذ در اقدامات امنیتی خود هستند، گزارش حفاظت از برند Cobalt بینش و راهنمایی‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد. برای سازمان‌هایی که به‌دنبال ارزیابی جامع‌تری از خطرات دیجیتالی خود هستند، ارزیابی ریسک دیجیتال یک رویکرد مناسب برای شناسایی و کاهش تهدیدات بالقوه ارائه می‌دهد.

استفاده از برترین ابزار تست نفوذ

OSINT مخفف کلمه Open Source Intelligence است. به طور خلاصه، این چیزی نیست جز اطلاعاتی که در مورد افراد یا سازمان ها جمع آوری می شود. ناگفته نماند که روند جمع آوری باید قانونی باشد. OSINT اطلاعاتی را از همه منابع جمع آوری کرده است. بله، عملا همه منابع. اگرچه منبع اصلی اطلاعات اینترنت در این دهه بوده است، جزئیات جمع آوری شده از گزارش‌ها، کتاب ها، مقالات نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

از آنجایی که اکنون می‌دانیم OSINT چیست و با برترین ابزار تست نفوذ آشنا هستیم، کاملاً طبیعی است که در مورد چگونگی انتخاب جزئیات مورد نیاز از این دریای عظیم اطلاعات فکر کنیم. بدون شک دست و پا گیر به‌نظر می‌رسد. بنابراین برای تسهیل فرآیند، ابزارهای OSINT به وجود آمده‌اند.

ابزارهای هوشمند منبع باز با تعدادی از وب‌سایت‌ها یکپارچه شده‌اند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز را از وب سایت‌های نمایش داده شده مرتبط با جستجوی آنها پیدا کنند. این باعث صرفه‌جویی زیادی در وقت گرانبهای شما می‌شود و شما را از بار یادآوری همه چیز رها می‌کند. تمام اطلاعات برای همیشه ذخیره می‌شود. هر زمان که بخواهید می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

چگونه از ابزارهای OSINT در امنیت سایبری استفاده کنیم؟

ما در مورد OSINT و نقش حیاتی ابزارهای OSINT در کشاندن شما به سمت اطلاعات صحیح صحبت کرده‌ایم. اما اگر در بخش امنیت سایبری هستید دقیقاً چگونه از ابزار OSINT استفاده می‌کنید؟ برای چه چیزی باید جستجو کنید؟ و کدام یک برترین ابزار تست نفوذ است؟

اطلاعات عمومی در همه جا وجود دارد. اما موارد زیادی وجود دارد که فاش نشده است و آنها می‌توانند تهدیدهایی برای کسب و کار شما باشند. بنابراین، در حین جمع‌آوری اطلاعات، مطمئن شوید که تمام خدماتی را که استفاده می‌کنید فهرست کرده و زیرساخت آنلاین خود را ترسیم کنید. به یاد داشته باشید، مهاجمان غیرمجاز، همین کار را انجام دهید. بنابراین پیشینه اطلاعاتی خود را قوی نگه دارید تا بتوانید دفاع امنیت سایبری را تقویت کنید وگرنه قربانی آن حملات خواهید شد.

  • داده‌های حیاتی خارج از سطح عمومی شرکت خود را شناسایی کنید:

هنگامی که از خدمات SaaS استفاده می کنید و به‌خصوص در حین کار با خدمات مربوط به شخص ثالث یا 4، این احتمال وجود دارد که داده‌های شما در سطح عمومی شرکت شما در دسترس نباشد و در مکان دیگری ذخیره شود. علاوه بر این، ادغام‌ها و اکتساب‌ها مسائلی هستند که باید به آنها توجه کرد، بدون توجه به اینکه کدام شرکت مادر می‌تواند در معرض خطر بالای حملات باقی بماند. ابزارهای OSINT و برترین ابزار تست نفوذ نقش بسیار مهمی در ممیزی امنیت سایبری در برابر ادغام و ادغام دارند.

  • بر اساس داده‌های حیاتی، طرح‌های مفید بسازید:

پس از اینکه تمام اطلاعات را با استفاده از ابزار OSINT جمع‌آوری کردید، زمان آن فرا می‌رسد که آنها را در قالب برنامه‌های موثر گروه‌بندی کنید. داده‌ها اساساً پایه‌ای را تشکیل می‌دهند که باید روی آن کار کنید. زیر سوال بردن کاربرد پورت‌های باز یا اینکه چه کسی حق دارد نرم‌افزار قدیمی را به‌روزرسانی کند، ممکن است به شما کمک کند تا برنامه‌های درستی بسازید که بتوانید از آنها برای به‌دست آوردن نتایج ملموس استفاده کنید.

مراحل عملیات شناسایی OSINT و استفاده از برترین ابزار تست نفوذ

OSINT Recon یک فرآیند چند مرحله‌ای است که شامل جمع‌آوری و تأیید اطلاعات از منابع متعدد برای کشف و سپس بررسی بیشتر دارایی‌ها می‌شود. معمولاً کارشناسان فرآیند اطلاعات سایبری را به مراحل زیر تقسیم می‌کنند:

  • شناسایی منبع: بررسی تمام منابع داخل و خارج از سیستم برای یافتن اطلاعات بالقوه.
  • جمع آوری داده‌ها: در این مرحله اطلاعات از منابعی که قبلاً مطالعه شده اند انتخاب می شود.
  • پردازش و یکپارچه سازی داده‌ها: تجزیه و تحلیل عملیاتی اطلاعات.
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها: در اینجا داده های به دست آمده تحت فیلتر و تجزیه و تحلیل بیشتری با ابزار OSINT قرار می‌گیرند.
  • ارائه نتایج: تجزیه و تحلیل OSINT کامل شده است و تیم CQR نتایج را در گزارش مفصلی از ماموریت شناسایی در اختیار شما قرار می‌دهد.

با این حال، فرآیند OSINT به همین جا ختم نمی شود. به حوزه‌های مرتبط با امنیت سایبری می‌رود. برای پردازش دقیق‌تر و در نتیجه افزایش سطح امنیت اطلاعات، معمولاً نتایج شناسایی با متخصصان دفاعی به اشتراک گذاشته می‌شود.

Pentest و OSINT

ما باید pentest را به‌عنوان مرحله بعدی از هوش منبع باز در نظر بگیریم. هنگامی که با OSINT متوجه شدید که سیستم شما در برابر نفوذگر سایبری چقدر آسیب‌پذیر به‌نظر می‌رسد، به سراغ ایمن سازی داده‌های خود می‌روید. در واقع، pentest به هوش OSINT وابسته است. سه نوع اساسی پنتست وجود دارد:

Whitebox – زمانی که تمام اطلاعات و دسترسی را به pentest ها می‌دهید. Blackbox – یک تست نفوذ که در آن آزمایش کنندگان فقط آدرس سایت را می‌دانند.

Graybox – زمانی که اطلاعات شناخته شده و ناشناخته را برای آزمایش کنندگان با یک هدف آزمایشی خاص ترکیب می‌کنید. هر یک از این نوع تست‌ها به هوش منبع باز نیاز دارند

با تست نفوذ، مانند هر فناوری امنیت سایبری، پایه‌ای در قالب یک عملیات شناسایی OSINT به جمع‌آوری اطلاعات درباره تمام آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های گذشته، صریح، پنهان، و بالقوه موجود کمک می‌کند.

هنگامی که بدانید چه اطلاعاتی را می‌توان در مورد شما از منابع باز جمع آوری کرد، می‌توانید از آن برای کمک به خود یا تیم امنیت سایبری خود برای توسعه استراتژی‌های دفاعی موثر استفاده کنید. OSINT با کمک برترین ابزار تست نفوذ می تواند با تمام چالش‌هایی که محققین خصوصی با آن روبرو هستند روبرو شود.

همچنین اطلاعات منبع باز را می‌توان برای اهدافی بیش از صرفاً دفاعی مورد استفاده قرار داد. ارتش از آن برای اطلاعات استفاده می‌کند، سیاستمداران تا 80 درصد اطلاعات مورد نیاز خود را برای تصمیم‌گیری از منابع باز دریافت می‌کنند، رسانه‌ها از آن برای ایجاد اخبار فوری استفاده می‌کنند، کارگزاران و بازاریابان از آن برای درک تغییرات قیمت در بازار، حتی یک SMM استفاده می‌کنند. تجزیه و تحلیل از رقبا نیز بخشی از OSINT در نظر گرفته می‌شود که توسط برترین ابزار تست نفوذ انجام می‌گیرد.

سوالات متداول

OSINT در تست نفوذ چیست؟

اطلاعات منبع باز (OSINT) روشی برای جمع آوری اطلاعات از منابع عمومی یا سایر منابع باز است که می‌تواند توسط کارشناسان امنیتی، آژانس‌های اطلاعاتی ملی یا مجرمان سایبری استفاده شود.

کدام ابزار برای OSINT استفاده می‌شود؟

SpiderFoot یک ابزار OSINT است که به‌طور خاص برای متخصصان تحقیق طراحی شده است.

آیا NMAP بخشی از OSINT است؟

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اسکنرهای شبکه معمولاً از طریق کانال‌های عمومی قابل دسترسی است و با اصول اطلاعات منبع باز (OSINT) همسو می‌شود. یکی از بهترین نمونه‌ها Nmap قدرتمند است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *