،

ابزار تولید صدا ElevenLabs از نسخه بتا راه اندازی شد

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:

، ابزار تولیدصدا مبتنی بر هوش‌مصنوعی، پلتفرم خود را در حالت بتا با پشتیبانی بیش از 30 زبان راه اندازی کرد.

 ElevenLabsدر این خصوص گفت: «با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی جدید توسعه یافته داخلی، درحال‌حاضر، دستگاه‌هایش قادر به تشخیص خودکار زبان‌ها هستند؛ از جمله کره‌ای، هلندی و ویتنامی و البته تولید گفتار «غنی عاطفی» در آن زبان‌ها نیز وجود دارد.

در ارتباط با مدل جدید، مشتریان ElevenLabs می‌توانند از ابزارهای شبیه‌سازی صوتی این پلتفرم برای صحبت به تقریبا 30 زبان استفاده کنند.

مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران ElevenLabs در بیانیه ای گفت: «پلتفرم ما با این رویا آغاز به کار کرد: ”  همه محتواها را به هر زبان و هر صدایی در دسترس عموم قرار دهد.” با این نسخه، ما یک قدم به تحقق این رویا و در دسترس قراردادن صداهای هوش‌مصنوعی با کیفیت انسانی در هر گویش نزدیک‌تر شده‌ایم. ابزارهای تولید متن به گفتار ما، قابلیت‌های صوتی گفتاری با کیفیت بالا را برای همه کاربران به ارمغان می‌آورد.»

این پلتفرم توسط استانیسفسکی، تأسیس شد که پیش‌تر از این‌ها در Palantir کار می‌کرد وی به همراه دوست دوران کودکی‌اش، پیوتر دوبکوفسکی، کارمند سابق Google، این پلتفرم را راه‌اندازی کرد و  در چند ماه گذشته به خاطر خدمات ویژه، در رأس خبرها قرار گرفتند.

 این دو با الهام از دوبله متوسط ​​فیلم‌های آمریکایی در لهستان، شروع به طراحی پلتفرمی کردند که می‌توانست به کمک هوش مصنوعی بهتر عمل کند .

 ElevenLabs  در اواخر ژانویه به صورت بتا راه اندازی شد و به دلیل کیفیت بالای صداهای تولید شده و ارائۀ خدمات به‌صورت رایگان، به سرعت شتاب گرفت.

اما از آن‌جایی که در برخی موارد سوءاستفاده از هوش‌مصنوعی وجود دارد در این مورد نیز  افراد مشهوری چون  اِما واتسون- بازیگر- و جیمز وینسنت با شبیه‌سازی صدا در این پلتفرم، ادعا کردند که از سوی برخی افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته‌اند. تهدیدهایی همچون: خشونت، اتهام نژادپرستی و حتی افشاکردن زندگی خصوصی‌شان به بهانۀ اخاذی در حالی‌که پس از ورود پلیس به این جریان و مشخص‌شدن این‌که تمام محتواهای صوتی ارائه شده به دادگاه، ساختگی بوده آنان اعلام کردند که این کارشان صرفاً نوعی آزمایش هوش‌مصنوعی و در ادامۀ نشان‌دادن استعداد بازیگری‌شان بوده است.

پس از آن بود که ElevenLabs  تمهیداتی را به کار بست تا این پلتفرم، مورد سوءاستفاده قرار نگیرد از جمله: محدودکردن شبیه‌سازی صدا به حساب‌های پولی و ارائه یک ابزار جدید تشخیص هوش مصنوعی.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *