امنیت ابری چیست؟

زارعی
اشتراک‌گذاری در:
امنیت ابری چیست؟

آیا تا به حال چیزی درباره کلمه cloud security شنیده‌اید؟ این کلمه به معنای امنیت ابری است. وظیفه اصلی امنیت ابری است که به وسیله سیاست‌ها و روش‌های مختلف، امنیت زیرساختی سیستم شما را افزایش دهد. این امنیت ابری جهت محافظت از تمامی اطلاعات موجود در اینترنت که به وسیله اشخاص مختلف ذخیره می‌شوند، ایجاد شده است. امنیت ابری از حریم خصوصی و زیرساخت‌های آن در مقابل انواع مشکلات ویروسی و هکری حفاظت می‌کند. این امنیت را می‌توان جهت فیلتر کردن برخی از صفحات مخصوص یا حتی تاییدیه برخی از اعتبارات تنظیم کرد. تمامی این تاییدیه‌ها و قوانین را به راحتی می‌توان در یک مکان مخصوص ذخیره کرد. بنابراین نسبت به سایر روش‌های دیگر از نظر کاهش هزینه‌های اقتصادی بسیار موثر هستند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این موضوع در اختیارتان قرار دهیم.

 

علت اهمیت فراوان امنیت ابری چیست؟

برای آن دسته از تجارت‌ها و فعالیت‌هایی که اطلاعات مهم خود را درون آن‌ها ذخیره می‌کنند وجود امنیت ابری از اهمیت بسزایی برخوردار است. در صورت نادیده گرفتن این موضوع ممکن است به تمامی اطلاعات شما دستبرد زده شده و تلاش‌های افراد زیادی از بین برود. امنیت ابری مانند یک ابر عمل می‌کند که درون آن اطلاعات بسیار مهم ذخیره می‌شوند و از دست بردن یا هرگونه مشکلات و اختلالات اینترنتی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

 

اهمیت فراوان ارائه امنیت‌ابری

از جمله مهم‌‌ترین نکاتی که قبل از تهیه امنیت ابری باید مورد بررسی قرار گیرد، ارائه دهنده امنیت ابری است. در صورتی که از منابع نامعتبر و نامشخص استفاده شود، مسلماً این امنیت اعتبار کافی نخواهد داشت. در نتیجه ارائه دهنده خدمات ابری که بتواند سطح امنیتی بالایی را ارائه دهد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

مزایای استفاده از امنیت ابری

امنیت ابری به وسیله چندین برنامه مختلف محافظتی درست می‌شود؛ بنابراین باعث افزایش امنیت داده‌ها درون سیستم خواهد شد. از دیگر ویژگی‌‌های مثبت استفاده از امنیت ابری این است که شما نیازی به استفاده از هیچ‌گونه نرم افزارهای محافظتی دیگری ندارید. این موضوع باعث کاهش هزینه‌های چشم گیر تهیه نمودن نرم افزارهای مختلف خواهد شد. بسیاری از مهندسان آی‌تی جهت بالا بردن امنیت سیستم‌های خود همواره حواسشان به مرورگرها و داده‌هایشان است. این ویژگی امنیت ابری باعث شده تا کنترل و مدیریت آن‌ها در طول شبانه‌ روز به عهده سیستم باشد. زمانی که شما یک ارائه دهنده خدمات بسیار معتبر را پیدا می‌کنید، به طور کلی با خدمات دستی و کنترل‌های دستی و تنظیمات آن‌ها برای همیشه خداحافظی خواهید کرد. در نتیجه دیگر نیازی نیست تا درباره آن‌ها نگران باشید.

مزایای استفاده از امنیت ابری

استفاده از امنیت ابری برای تمامی افراد

خدماتی که به وسیله امنیت ابری برای کاربران ارائه می‌شود از نظر امنیتی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. با وجود تدابیر و راهکارهایی که به وسیله امنیت ابری ارائه شده است، بسیاری از کاربران دیگر نیازی به نگرانی ندارند؛ زیرا داده‌ها و اطلاعات‌شان به صورت بسیار پیشرفته مورد حفاظت قرار می‌گیرند. با پیشرفت چشمگیر و روز افزون بسیاری از خدمات مختلف و فناوری‌های روز دنیا، تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به استفاده از امنیت ابری روی آورده‌اند. مراقبت شدید از اطلاعات آن‌ها و داده‌هایی که برای آن‌ها مدت زمان طولانی صرف شده است، باعث شده تا علاوه بر کاهش هزینه‌های سنگین، مراقبت‌های بسیار زیادی نیز اعمال شود.

لازمه اصلی مراقبت از اطلاعات برای بسیاری از شرکت‌ها، اعتماد آن‌‌ها به  امنیت ابری است. در غیر این صورت ممکن است آن‌ها استرس و نگرانی بسیار زیادی را به همراه داشته باشند. به طور کلی امنیت ابری مانند سایر روش‌های قدیمی امنیتی عمل می‌کند. از طرفی این امنیت به کاربران این امکان را می‌دهد که علاوه بر مراقبت از داده‌هایشان، مزایای بسیار زیادی را نیز در پی داشته باشد.

استفاده از امنیت ابری برای تمامی افراد

کلام آخر

امروزه با منتقل کردن بسیاری از اطلاعات از دیتاسنترها، دستگاه‌ها و ابزار تجاری به درون امنیت ابری باعث شده است تا این فضای ابری از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار باشد. در صورتی که شما هم سازماندهی شرکت‌ها یا ادارات مختلف را برعهده دارید و برایتان اطلاعات و داده‌های موجود در آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، بهتر است به جای استفاده از روش‌های سنتی و قدیمی که با استرس بسیار زیادی همراه هستند، از انواع مختلف و پیشرفته فضاهای ابری و امنیت ابری استفاده کنید. در این حالت دیگر شما نگران آسیب دیدن اطلاعات و داده‌های خود توسط افراد غیر مجاز نخواهید بود.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *