،

در نمایشگاه الکامپ 1402 چه گذشت

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
نمایشگاه الکامپ 1402

پس از 5 روز حضور پر قدرت و وسیع شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی‌های دیجیتال، بالاخره امروز این آوردگاه، در اختتامیه با حضور مجدد وزیر ارتباطات، عیسی زارع‌پور و معاون اول رئیس‌جمهوری آقای محمد مخبر به کار خود پایان داد.

نمایشگاه بین‌المللی الکامپ  ITدر شاخه‌های فرعی الکترونیک، کامپیوتر، امنیت، شبکه، خدمات الکترونیکی دیجیتال و نرم افزار و سخت افزار چهارم تیرماه 1402 آغاز شد و به مدت پنج روز (تا 8 تیر) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

شعار این رویداد «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» بود و با حضور حداکثری موسسه‌ها و شرکت های فعال در حوزه آی تی، فعالیت خود را آغاز کرد. می‌توان گفت الکامپ از سترگ‌ترین رویداد‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، در زمینه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال کشور محسوب می‌شود و کُنشگرانِ این حوزه حضور وسیع و شایان توجه در این رویداد دارند.

 

نمایشگاه الکامپ 2023

رخداد های مهم

از مهم‌ترین اتفاقاتی که در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه رخ داد، باید به قطعی برق اشاره کرد. جایی که وسط سخنرانی رئیس صندوق نوآوری دوبار برق بصورت کامل قطع شد و زمانی که مجری مراسم وزیر ارتباطات را دعوت به صحنه سخنرانی کرد، برای بار سوم نیز برق قطع شد. در نهایت وزیر ارتباطات و دیگر دعوت شدگان بدون سخنرانی و بی آنکه مراسم افتتاحیه تمام شود، سالن را ترک کردند.

هرچند به گزارش رسانه خبری لاگ‌مدیا، بعد از آن اتفاق روز افتتاحیه، امروز هشتم تیر، ستاد برگزاری نمایشگاه، یک روز دیگر این رویداد نمایشگاهی را تمدید کرد، حضور مسئولان اجرایی و مقام‌های دولتی در نمایشگاه الکامپ آن هم در ساعت‌های پایانی، تاحدی برای غرفه‌داران دلگرم‌کننده بود که بتوانند از نزدیک مسائل، نکته‌ها و مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند. محمد مخبر، در آخرین روز برگزاری نمایشگاه الکامپ با حضور در این رویداد نمایشگاهی از نزدیک با غرفه‌داران و فعالیت‌های ارائه شده در نمایشگاه آشنا شد. وزیر ارتباطات نیز با حضور مجدد خود در روز اختتامیه نمایشگاه، به نوعی توجه خود را به این رویداد مهم نشان داد تا باعث دلگرمی اهالی شرکت‌کنندگان و تمامی فعالان این حوزه شد.
عیسی زارع پور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد:

«اعتقاد داریم راهکار توسعه و حل مشکل ارتباطات کشور، توجه ویژه به مبحث ارتباطات، فناوری و اقتصاد دیجیتال است»

 

وزیر ارتباطات در نمایشگاه الکامپ 1402

 

درباره الکامپ

نمایشگاه بین المللی الکامپ دارای هشت بخش اصلی می‌باشد که عبارتند از: کامپیوتر و سخت‌افزار، الکترونیک صنعتی، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات مخابراتی، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل و خدمات فنی و پشتیبانی برگزار می‌شود. در این رویداد بیشتر از 480 شرکت مشارکت دارند که از این تعداد، 50 شرکت خارجی هستند و از کشورهای بوسنی، سوریه، ازبکستان، فرانسه، پاکستان، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق مشارکت پیدا کرده‌اند و نوین‌ترین برنامه‌ها، تولیدات و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

کل مساحت نمایشگاه الکامپ حدود 43 هزار متر مربع است ولی حدود نیمی از آن مسقف است. نکته‌ای که وجود دارد این است که نمی‌توان گفت نمایشگاه امسال مزایای خاصی نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های قبل دارد و تنها مزیتی که می‌توان به آن اشاره کرد برگزار شدن آن پس از 4 سال وقفه است.

 

نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات 1402

گزارش کلی از حضور غرفه‌داران و بازدیدکنندگان

رسانه لاگ‌مدیا، فعال در عرصه تهیه خبر فناوری اطلاعات و تکنولوژی روز دنیا نیز در این نمایشگاه برای نخستین بار از پایگاه خبری خود رونمایی کرد.

این رسانه دارای بخش‌هایی از جمله مطالب مربوط به هوش مصنوعی و امنیت و گیمینگ و… است اما مهم‌ترین بخش این رسانه، بخش «رادیو لاگ» یا همان بخش پادکست‌ها و بخش صوتی مجموعه است.

گزارشگر لاگ‌مدیا در طول ایام برگزاری نمایشگاه، مصاحبه‌هایی با اساتید، متخصصین، مدیران ارشد آی‌تی، مراجعه کنندگان و علاقه‌مندان و… بصورت صوتی داشته که به زودی در کانال تلگرامی لاگ‌مدیا و سایت منتشر خواهد شد، که در آن گزارشی جامع از رویدادهای مختلف و نظرات تمامی شرکت‌کنندگان درج شده است.

 

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *