محصولی که مایکروسافت در حال از بین بردن آن است!

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
کینکت-مایکروسافت / لاگ‌مدیا

در سال 2017، مایکروسافت اعلام کرد که دیگر «کینکت» را تولید نخواهد کرد، دستگاهی که مجهز به دوربین عمقی و میکروفون است. (دستگاهی هوشمند جهت شناسایی حرکت و صدا است) دو سال بعد، این شرکت کیت توسعه دهنده Azure Kinect را معرفی کرد. و اکنون شرکت آن را نیز متوقف کرده است. بر اساس یک پست وبلاگ شرکت، کیت توسعه‌دهنده Azure Kinect در حال «نابود شدن» است. سواتی مهتا، مدیر اجرایی شرکت، گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم تا تولید کیت توسعه‌دهنده Azure Kinect را پایان دهیم، اما با پایان این فناوری فاصله زیادی دارد زیرا از طریق اکوسیستم شریک ما در دسترس خواهد بود.»
در حالی که مایکروسافت در حال حذف Kinect است، گزینه‌های خاصی را به توسعه‌دهندگانی که خواهان یک ابزار مشابه هستند، ارائه می‌دهد. «اگر کاربر فعلی کیت برنامه‌نویس Azure Kinect هستید یا قصد دارید از آن برای برنامه خود استفاده کنید، می‌توانید بدون اختلال به این کار ادامه دهید. Azure Kinect Developer Kit SDK (کیت توسعه نرم افزار) همچنان برای دانلود در دسترس خواهد بود».


خریداران همچنین می‌توانند دستگاه‌های اضافی را تا پایان ماه اکتبر یا تا پایان عرضه خریداری کنند. مهتا گفت: «اگر به دنبال راه‌حل بلندمدتی هستید یا نیاز به سفارشی‌سازی سخت‌افزار برای نیازهای خاص خود دارید، ما شما را تشویق می‌کنیم تا پیشنهادات شرکای ما را بررسی کنید.

مایکروسافت چه جایگزین‌هایی را معرفی می‌کند

فمتو بولت از Orbbec گزینه‌ای برای کسانی است که علاقه‌مند به راه حلی مانند کیت توسعه‌دهنده کینکت Azure هستند. به گفته مایکروسافت، دوربین‌های ارائه شده Orbbec از همان ماژول دوربین عمقی Azure Kinect Developer Kit استفاده می‌کنند و توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های موجود خود را با استفاده از کیت برنامه‌نویس Azure Kinect به دوربین‌های Orbbec با استفاده از پل API ارائه شده به عنوان بخشی از SDK خود منتقل کنند.


مهتا در پست وبلاگ اضافه کرد: «ما معتقدیم که با این مشارکت‌ها جامعه به طیف گسترده‌ای از سنسورها، ماژول‌های دوربین و سیستم‌های دوربین ساخته شده بر اساس فناوری iToF مایکروسافت دسترسی خواهد داشت».

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *