، ،

ورود هوش مصنوعی به واتساپ

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:

آخرین نسخه بتا اندروید واتساپ، قابلیت تولید استیکر بر اساس توضیحات کوتاه به هوش مصنوعی است.

واتساپ آزمایش ویژگی جدیدی را آغاز کرده که استیکرهای تولید شده توسط هوش مصنوعی یکی از آن‌هاست.

شرکت متا که این گزارش را آورده از بیان سایر ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید واتساپ سر باز زد و گفت: «می‌خواهیم همچنان کاربران را در انتظار بگذاریم تا شیرینی بیشتری را موقع مواجهه با به‌روزرسانی، تجربه کنند.»

سایت. WABetaInfo نیز گزارش داد: «هنوز واضح نیست که واتساپ از کدام مدل هوش مصنوعی تولیدی برای این ویژگی استفاده می‌کند. تنها مشخص است که استیکرها با استفاده از “یک فناوری امن ارائه شده توسط متا تولید می‌شوند.»

حضور هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی

البته به نظر می‌رسد این ویژگی به‌طور مشابه با نحوه کار مدل‌های Midjoureny یا DALL-E از OpenAI که تصاویر را بر اساس متن تولید می‌کنند عمل کند.

به نظر می‌رسد کاربر بتواند از ویژگی جدید واتس اپ برای ایجاد تصویری ساده و شخصی‌سازی شده استفاده کند و استیکر را در گروه‌های دوستانه و یا با آشنایان خود به اشتراک بگذارد.

سایت WABetaInfo اعلام کرد استیکرهایی که با استفاده از این ویژگی جدید هوش مصنوعی تولید می‌شوند “به راحتی قابل تشخیص” هستند

مایکروسافت از مدل DALL-E از OpenAI برای ایجاد تصاویر توسط کاربران Bing Chat استفاده می‌کند اما واتساپ یک استیکر واضح بینگ روی تصاویر قرار می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شبکۀ اجتماعی اینستاگرام نیز  در حال کار بر روی استیکرهایی است که مشخص می‌کند چه زمانی از مدل های هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده شده است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *