ویژگی های فایروال ابری

زارعی
اشتراک‌گذاری در:
ویژگی های فایروال ابری

فایروال ابری دارای چه ویژگی هایی است؟ این یکی از سوالات پر تکراری به شمار می آید که امروزه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. برای اینکه بدانیم فایروال‌ابری چه ویژگی هایی دارد باید به معرفی کلی این فایروال بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با فایروال ابری و ویژگی های آن آشنا سازیم.

 

فایروال ‌ابری چیست؟

اگر در رابطه با فایروال ها اطلاعات داشته باشید می دانید که فایروال ها در جدا کردن ترافیک های مخرب از ترافیک های سالم کاربرد دارند. می توان گفت که این مورد جز اصلی ترین وظایف فایروال ها به شمار می آید. یکی از انواع پرکاربرد فایروال ها، فایروال‌ابری است که درمورد آن صحبت خواهیم کرد‌.

فایروال‌ابری از دسته محصولات امنیتی است که شباهت بسیاری به فایروال های معمولی دارد و به طور کلی مانند فایروال های معمولی است. این فایروال مانند یک محافظ عمل می کند و از زیر ساخت ها و برنامه های ابری حفاظت می کند. فایروال های ابری مانند فایروال های سنتی دور زیر ساخت های درون سازمانی دیوار محافظتی می کشند و از آن ها حفاظت می‌کنند. این نوع از فایروال ها در فضای ابری مستقر هستند و یک نوع مانع مجازی ایجاد می کنند.

فایروال های ابری یک نوع محافظ امنیتی هستند و مانند یک سپر عمل می کنند. این نوع فایروال ها از ترافیک های  غیر مجاز شبکه ها حفاظت می کنند. فایروال ابری دارای ویژگی های بسیار کاربردی است که از جمله آن ها می توان به نظارت بر شبکه، امنیت پروتکل اینترنت، فیلتر کردن بسته ها، پشتیبانی از VPN SSL اشاره نمود. این فایروال در کنار تمامی ویژگی های خوبی که دارد، قابلیت خوبی را نیز ارائه می دهد. بازرسی محتوا و تشخیص حملات بدافزاری از جمله قابلیت های خوب آن محسوب می شود.

 

انواع فایروال های ابری

لازم است که بدانید فایروال ابری خود نیز به دو نوع مختلف تقسیم می شود. انواع فایروال های ابری همراه با توضیح مختصری درباره هر یک شامل موارد زیر می شود:

1.فایروال های نسل بعدی NGFW

این نوع فایروال ها جزو سیستم Cloud firewall هستند که در مرکز های داده استقرار پیدا می کنند. هدف این نوع فایروال ها حفاظت از سرورهای سازمان است. وظیفه اصلی این مدل فایروال ها حفاظت از ترافیک شبکه در عملیات ابری است‌.

۲. فایروال SaaS

نحوه پیکربندی این نوع فایروال ها به صورتی است که شبکه های فضای مجازی را ایمن سازی می کنند. این نوع فایروال ها نیز مانند فایروال های سنتی هستند. تنها تفاوتی که میان آن ها وجود دارد این است که فایروال های ابری در فضای ابری میزبانی می شوند.

 

انواع فایروال های ابری

مزایای فایروال های ابری

هر یک از فایروال ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. این موضوع در مورد فایروال های ابری نیز صدق می کند. فایروال های ابری نیز مانند بسیاری از فایروال های دیگر مزایا و معایب مشخصی دارند. در اینجا می خواهیم که در مورد مزایای این فایروال پرکاربرد صبحت کنیم.

  • یکی از اصلی ترین مزایای فایروال های ابری مربوط به مقیاس پذیری بالای آن ها است. یکی از مشکلات اساسی که در فایروال های سنتی وجود دارد این است که امکان مقیاس فراتر از محدوده در آن ها وجود ندارد. اما فایروال های ابری به این صورت نیستند. فایروال های ابری هم زمان با پیشرفت کسب و کارتان مقایس پذیری بیشتری دریافت می کنند.
  • امکان نگهداری و استقرار از دیگر مزایای فایروال های ابری به شمار می آید. علاوه بر این مورد فایروال های ابری در هنگام مهاجرت از اطلاعات شما محافظت می کنند. این مورد جزو یکی از برجسته ترین مزایای فایروال های ابری محسوب می شود.
  • یکی دیگر از مزایای بسیار خوب فایروال های ابری توسعه پذیری بالا است. این موضوع بدان معنا است که می توان در هر جا و در هر نقطه ای به مدیریت فایروال های ابری پرداخت. فایروال های ابری می توانند در هر نقطه ای استقرار پیدا کنند و از اطلاعات شما محافظت کنند. در صورتی که این امکان در فایروال های سنتی وجود ندارد.
  • امکان استفاده از چندین فایروال‌ابری از دیگر مزیت های این فایروال ها محسوب می شود. همچنین یکی دیگر از مزایای فایروال های ابری این است که به آسانی با زیرساخت های فضای ابری ادغام پیدا می کنند.
  • علاوه بر تمامی موارد گفته شده فایروال های ابری دارای یک مزیت دیگر نیز می باشند و آن هم سرعت بسیار بالای ارتقا است. این ها فقط بخشی از مزایای بسیار خوب فایروال های ابری هستند. فایروال های ابری دارای مزایای بسیار متعدد دیگر نیز می باشند.

این نوع فایروال ها با مزایای بسیار خوبی که دارند به عنوان بهترین ابزار امنیتی شناخته می شوند.

مزایای فایروال های ابری

سخن پایانی

ممکن است که شما نیز تا به حال نام فایروال ها را شنیده باشید اما در مورد آن ها اطلاعاتی نداشته باشید. اگر شما نیز جزو این دسته از افرادی هستید که در مورد فایروال‌ابری اطلاعاتی ندارید، می توانید از مطالبی که ارائه شد استفاده کنید. فایروال ها ابزارهای امنیتی هستند که دارای انواع مختلفی هستند. یکی از انواع پرکاربرد فایروال ها فایروال‌ابری است این نوع فایروال در فضای ابری مستقر است و وظیفه محافظت از داده ها و اطلاعات را بر عهده دارد. این نوع فایروال نسبت به فایروال های دیگر دارای مزایای متعددی است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *