یک گوشی آیفون قدیمی، تا چه مدت کار می‌کند؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
عمر گوشی های آیفون

برقراری تماس با همه مخاطبان. به نظر شما تلفن همراه شما تا چه زمانی باید به کار خود ادامه دهد؟

این یک سوال جدی زیست محیطی در عصر دفع کالاها است که در آن فناوری دائماً با مدل‌های پر زرق و برق به‌روز می‌شود و برخی چیزها در واقع به‌طوری ساخته می‌شوند که نمی‌توان آنها را تعمیر یا به‌روزرسانی کرد.

Cantabrian Nic Smith یکی از کاربران، یک آیفون 6 دارد که هر کاری را که نیاز دارد با آن انجام می‌دهد. تماس‌ها، ایمیل‌ها و اپلیکیشن‌ها، به‌ویژه بانکداری.

اما حدود شش ماه پیش، زمانی که تلفن او شروع به ارسال هشدارهایی کرد که سیستم عامل آن دیگر از برخی از برنامه ها پشتیبانی نمی‌کند، اوضاع متزلزل شد.

او قادر به بروز رسانی تلفن نیست، عملکردها اکنون خاموش می‌شوند.

اما اسمیت تحت تأثیر قرار نگرفت. او می‌خواست بداند چرا مجبور است چیزی را که از نظر فنی خراب نیست، دور بیاندازد؟ این کاربر در X نوشت: “فقط فکر می‌کنم که این شرکت‌ها این سیستم جدید را راه‌اندازی کرده‌اند و از افرادی که گوشی‌های قدیمی دارند که به این تلفن‌ها نیاز دارند دست بکشند. فکر می‌کنم تکان‌دهنده است. تبدیل شدن به یک جامعه زباله ساز” .

پل اسپانیا، مدیر اجرایی گوریلا فناوری مستقر در اوکلند، به Checkpoint گفت که برندهای مختلف تلفن همراه سطوح مختلفی از پشتیبانی مداوم را ارائه می دهند که «معمولاً از 1 سال تا 5 سال متغیر است».

وی گفت: “ما این چالش را داریم، سازندگان برای دستگاه‌های شما این انگیزه را دارند که عمر طولانی‌ای نداشته باشند زیرا در دسترس قرار دادن به‌روزرسانی‌ها در تلفن‌های قدیمی‌تر هزینه‌ای دارد و ویژگی‌های جدیدتر از نظر سازگاری با تلفن‌های قدیمی‌تر محدودیتی دارد.»

تفاوت در برندهای مختلف بسیار است

اینکه آیا برنامه‌ها با سیستم‌های تلفن‌های قدیمی به کار خود ادامه می‌دهند نیز بین برنامه‌های مختلف بسیار متغیر است.

به‌روزرسانی‌هایی که تلفن‌های ما دریافت می‌کنند هم یک نعمت و هم یک مشکل است. در طول مسیر ما از مزایای ویژگی‌های جدید به‌طور منظم استفاده می‌کنیم، اما چراغ‌های اخطار در نهایت روشن می‌شوند و شاید خیلی سریع‌تر از آنچه برخی از ما می‌خواهیم از کار بیافتند.

“این واقعاً به مارک تلفنی که خریداری می‌نید و سیستم عاملی که اجرا می‌کند بستگی دارد. اپل به‌طور سنتی یکی از بهترین ها از نظر به روز رسانی بوده است. بنابراین اگر آخرین آیفون را خریداری می‌کنید، در بیشتر موارد اگر آن را خریداری کنید، زمانی که معلوم می‌شود که برای حدود پنج سال پشتیبانی و به روز رسانی‌های بسیار خوبی خواهید داشت.”

تلفن‌های دست دوم یا مدل‌های قدیمی زودتر از بین می‌روند.

مدیر اجرایی گوریلا فناوری گفت: “اگر اندروید می‌خرید، برخی از تلفن‌های اندرویدی از نظر به‌روزرسانی بسیار محدود هستند. ممکن است فقط چند سال آینده آپدیت دریافت کنید.”

کاهش طول عمر

امروزه، میانگین عمر تلفن‌های هوشمند حدود ۲.۵ سال است. ممکن است برای برخی از دستگاه‌ها حتی کمتر باشد (بین 15 تا 18 ماه). وقتی تلفن‌ها صدها یا حتی هزاران دلار قیمت دارند، این طول عمر خیلی زیاد نیست.

برندهای بزرگتر مانند اپل و سامسونگ نسبت به شرکت‌های کوچکتر عمر طولانی‌تری دارند. در اینجا میانگین طول عمر برخی از محبوب‌ترین تلفن‌های امروزی آمده است:

◾ آیفون – 4 تا 8 سال

◾ سامسونگ – 3 تا 6 سال

◾ گوگل پیکسل – ۳ تا ۵ سال

◾ هواوی – ۲ تا ۴ سال

اینها میانگین هستند، به این معنی که عمر استفاده شما از این گوشی‌ها ممکن است کمتر و یا حتی بیشتر باشد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *