،

مایکروسافت گوشی‌های اندرویدی را برای کارمندان در چین ممنوع کرد

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
مایکروسافت استفاده از اندروید را برای کارمندان در چین منع کرد

مایکروسافت غول نرم افزاری مایکروسافت قصد دارد کارمندان چینی را از استفاده از دستگاه های مجهز به اندروید برای ورود به شبکه سازمانی خود منع کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مایکروسافت یک یادداشت داخلی برای کارکنان چینی ارسال کرد که جزئیات این طرح را شرح می‌دهد، این طرح در ماه سپتامبر اجرایی می‌شود و استفاده از آیفون‌های اپل را برای احراز هویت هنگام ورود به دستگاه‌های اداری الزامی می‌کند.

این تصمیم مایکروسافت چه تاثیری خواهد داشت؟

طبق گزارش‌ها، این دستورالعمل بخشی از ابتکار آینده امن مایکروسافت است که در پاسخ به چندین نقض شرم‌آور و گزارش تند دولت ایالات متحده در مورد اقدامات ناکافی امنیت سایبری ردموند ایجاد شده است.

بلومبرگ گفت این دستور دستگاه تلفن همراه بر صدها کارمند در سرتاسر سرزمین اصلی چین تأثیر خواهد گذاشت و استفاده از مدیر رمز عبور Microsoft Authenticator و برنامه Identity Pass را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط: آسیب به اپل به‌دلیل ممنوعیت‌های آیفون در چین

این گزارش اشاره می‌کند که برخلاف فروشگاه iOS اپل، گوگل‌پلی در چین در دسترس نیست و تولیدکنندگان محلی گوشی‌های هوشمند مانند هوآوی و شیائومی پیشرو هستند تا پلتفرم‌های خود را راه‌اندازی کنند. بر اساس این یادداشت، مایکروسافت تصمیم گرفت دسترسی از این دستگاه‌ها به منابع شرکتی خود را به‌دلیل عدم وجود سرویس‌های تلفن همراه گوگل در چین محدود کند.

سرنوشت آیفون‌ها در چین چه خواهد شد؟

بر اساس این یادداشت، مایکروسافت کارمندان چین را که از دستگاه‌های اندرویدی، از جمله دستگاه‌های ساخت هوآوی یا شیائومی استفاده می‌کنند، به آیفون 15 به‌صورت یک‌بار خرید مجبور خواهد کرد.

بلومبرگ گفت مایکروسافت قصد دارد آیفون‌ها را در مراکز مختلف در سراسر چین، از جمله هنگ کنگ، جایی که خدمات گوگل در دسترس است، توزیع کند.

تحت ابتکار جدید Secure Future، مایکروسافت متعهد به انتشار وصله‌های ابری سریع‌تر، مدیریت بهتر کلیدهای امضای هویت و تعهد به ارسال نرم‌افزار با نوار امنیتی پیش‌فرض بالاتر است.

دلیل اتخاذ این تصمیم

این ابتکار بعداً برای اتخاذ توصیه‌هایی از گزارش CSRB گسترش یافت و شامل افزودن کنترل‌های فنی برای کاهش دسترسی غیرمجاز و قفل کردن زیرساخت‌های شرکتی آن بود.

مایکروسافت قصد دارد استانداردهای پیشرفته‌ای را برای مدیریت هویت و اسرار، از جمله چرخش کلیدهای محافظت شده با سخت افزار و احراز هویت چند عاملی مقاوم در برابر فیشینگ برای همه حساب‌های کاربری، پیاده کند.

مایکروسافت همچنین متعهد شد که حفاظت از شبکه و محیط‌‎های اجاره داده شده خود را تقویت کند. حذف تمام محورهای حرکت جانبی موجودیت بین مستاجرین، محیط‌ها و ابرها؛ و اطمینان از اینکه فقط دستگاه‌های ایمن، مدیریت شده و سالم به مستاجران مایکروسافت دسترسی دارند.

استراتژی جدید همچنین بر محافظت از شبکه‌ها و سیستم‌های تولیدی مایکروسافت از طریق بهبود جداسازی، نظارت، موجودی و عملیات ایمن تأکید می‌کند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *