چرا بزرگترین اخبار اندروید 2023 نیز خسته کننده ترین آن است؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
بزرگترین اخبار اندروید 2023 نیز خسته کننده ترین آن است

Pixel 8 که 7 سال پشتیبانی نرم افزاری دریافت می کند، ممکن است جذاب نباشد، اما گام بزرگی به جلو است

تولیدکنندگان تلفن هر ساله با سخت افزار جدید، ترفندهای نرم افزاری و بهبودهای اجتناب ناپذیر دوربین، ما را شگفت زده می‌کنند. اما هنگامی که علاقه‌مندان به اندروید «مانند خودمان» گرد هم می‌آیند تا پیشرفت‌های ایجاد شده در جدیدترین چیپست‌ها یا ویژگی‌های دوربین را از هم جدا کنند، به‌راحتی می‌توان این اطلاعیه را که به‌طور بالقوه تاثیرگذارتر از هر ابزار درخشان هوش مصنوعی بود فراموش کرد.

Pixel 8 و Pixel 8 Pro یکی از مهم‌ترین تغییرات اندروید؛ بدون هوش مصنوعی

Pixel 8 و Pixel 8 Pro در اکتبر 2023 عرضه شدند و تعجبی نداشت که هوش مصنوعی نیروی محرکه بازاریابی گوگل بود. از تصاویر پس زمینه تولید شده توسط هوش مصنوعی گرفته تا خلاصه مقالات، گوگل از قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های جدید دست به معامله بزرگی زده است. اما این خود نرم‌افزار نبود که توجه ما را جلب کرد، بلکه مدت زمانی است که پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزار جدید را دریافت می‌کنند. و در پایان سال، نمی‌توانم فکر نکنم که این مهم‌ترین اعلامیه‌ای بود که برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شد!

تلفن‌های پیکسل 8 هفت سال پشتیبانی امنیتی ارائه می‌کنند، بیشتر از تلفن‌های پیکسل سال گذشته (از جملهPixel Fold گران‌قیمت) یا هر یک از دستگاه‌های سامسونگ. تا سال 2023، گوگل و سامسونگ پنج سال پشتیبانی امنیتی برای گوشی شما ارائه کردند. این به‌روزرسانی‌های ماهانه از تلفن شما در برابر آسیب‌پذیری‌های امنیتی محافظت می‌کنند که در بولتن‌های امنیتی معمولی Android توضیح داده شده است. دریافت این به‌روزرسانی‌ها برای محافظت از گوشی شما در برابر افراد مخرب بسیار مهم است.

برنامه‌های پشتیبانی نرم افزاری گوگل می‌تواند زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهد

شبح زباله‌های الکترونیکی که بر روی هر دستگاه الکترونیکی جدید باقی می‌ماند. گوگل، سامسونگ و اپل همگی به مواد بازیافتی استفاده شده در دستگاه‌های‌شان و حذف بلوک‌های برق از جعبه‌های تلفن افتخار کرده‌اند، اما این فقط یک شستشوی سبز است. ما قبلاً در مورد مشکل تغییرات جزئی صحبت کرده‌ایم تا افراد را مجبور به خرید یک قاب جدید برای تلفن خود کنند، اما حتی اگر بی‌احتیاط باشید و از آجرهای شارژ مجدد استفاده کنید، باید هر چند سال یک‌بار به یک تلفن جدید ارتقا دهید تا از بدافزار در امان بمانید.

برنامه‌های پشتیبانی نرم افزاری گوگل می‌تواند زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهد


این البته برای مصرف کننده و کره زمین بد است. منسوخ شدن برنامه‌ریزی شده زباله‌های الکترونیکی بیشتری ایجاد می‌کند و مردم را مجبور به خرید گوشی‌های جدید می‌کند. تغییر Google به هفت سال به‌روزرسانی امنیتی به این معنی است که دارندگان جدیدترین تلفن‌های Pixel تا سال 2030 نیازی به ارتقا ندارند. سایر شرکت‌ها مانند سامسونگ با کاوش در پشتیبانی از دستگاه‌های خود برای مدت طولانی‌تری از این روند پیروی می‌کنند.

مطالب مرتبط: چگونه ویندوز10 ,240 میلیون رایانه شخصی را به زباله‌های الکترونیکی تبدیل می‌کند

آیا پس از گذشت هفت سال همچنان از تلفن خود استفاده می‌کنید؟

گوشی قدیمی اندروید Samsung-Galaxy-S6


به‌راحتی می‌توان فکر کرد که دلیل پشتیبانی محدود نرم‌افزاری این است که سخت افزارهای قدیمی نمی‌توانند آخرین نسخه‌های اندروید را اجرا کنند، اما اینطور نیست. به‌عنوان مثال، آخرین نسخه LineageOS، یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید مبتنی بر اندروید 13، قابل نصب بر روی گوشی اصلی پیکسل است. دلیل ساده آن این است که به‌روز نگه داشتن گوشی‌ها هزینه بر است و شرکت‌ها ترجیح می‌دهند مردم را به خرید جدیدترین سخت افزارها تشویق کنند تا اینکه گوشی‌های قدیمی خود را نگه دارند.

در حالی که این پشتیبانی برنامه‌ریزی‌شده باید به گوشی‌های اندرویدی ارزان‌قیمت گسترش یابد تا تأثیر قابل‌توجهی بر مصرف‌کننده داشته باشد، پشتیبانی نرم‌افزاری گسترده Google گامی مهم به جلو برای طول عمر تلفن‌های اندرویدی است. به‌راحتی می‌توان به سال 2023 نگاه کرد و چیزی جز هوش مصنوعی مشاهده نکرد، اما بر خلاف ویژگی‌های هوش مصنوعی موجود در جدیدترین تلفن‌های پیکسل، پشتیبانی نرم افزاری گسترده مشکلات واقعی را حل می‌کند که ما نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

اما به وسوسه افتادن برای ویژگی‌های جدید جذاب هرگز از بین نمی‌رود، بنابراین اگر می‌بینید که آخرین پرچمدار اندرویدی به فروش غیرقابل چشم پوشی می‌رود، این نکات را در نظر بگیرید.

منبع: androidpolice.com

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *