Search
Close this search box.

چگونه ریپلای اینستاگرام را غیر فعال کنیم

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
ریپلای-اینستاگرام-غیر-فعال-لاگ-مدیا
ریپلای-اینستاگرام-غیر-فعال-لاگ-مدیا

فهرست مطالب

آیا می‌خواهید هرزنامه و نظرات مزاحم را خاموش کنید؟ برای دریافت پاسخ به جای مناسب آمده‌اید. اگر یک عضو جدید اینستاگرام هستید و نظرات زیادی در مورد استوری‌های خود دریافت می‌کنید و از اسپمرها و سوء استفاده کنندگان خسته شده‌اید. در این مطلب، در مورد خاموش کردن نظرات در استوری اینستاگرام برای شما صحبت خواهیم کرد. در همین حال، می‌توانید یاد بگیرید که نظرات در استوری‌های فیس‌بوک را نیز غیر فعال کنید.

استخدام در حوزه آی‌تی

نحوه غیرفعال کردن ریپلای استوری اینستاگرام

اگر در استوری اینستاگرام خود با کامنت‌ها و اسپم‌های ناخواسته مواجه هستید و می‌خواهید چنین کامنت‌هایی را غیرفعال کنید، ما در این راستا به شما کمک می‌کنیم. برای غیرفعال کردن نظرات در اینستاگرام، از روش‌های زیر استفاده کنید:

ریپلای‌ها را خاموش کنید

روش ساده برای حذف یا پنهان کردن نظرات (ریپلای) از یک استوری، غیرفعال کردن نظرات و پاسخ به یک پست است. این کار را می‌توان از تنظیمات برنامه اینستاگرام انجام داد. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

1-به برنامه اینستاگرام بروید و به منوی پروفایل خود در قسمت پایین سمت راست بروید. طبق تصویر:

2-حالا روی منوی همبرگر در قسمت بالا سمت راست ضربه بزنید.

3-در منوی همبرگر، تنظیمات را انتخاب کنید.

4- اکنون در قسمت تنظیمات، روی Privacy ضربه بزنید.

5-در اینجا، باید روی Story ضربه بزنید.

6-اکنون می‌توانید در بخش پاسخ دادن، پیام‌های مجاز را به Off from Everyone تغییر دهید.

اخیراً، آدام موسری، رئیس اینستاگرام گفته است که «ما دیگر فقط یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس نیستیم» در چند سال اخیر اینستاگرام به عنوان پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس متعلق به فیسبوک به یکی از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی محبوب تبدیل شده است. این برنامه داستان‌هایی مانند فیس بوک، ویدیوی Reels، پست‌ها، ویدیوی زنده و غیره را جدا از چند ویژگی و تنظیمات مفید ارائه می‌دهد. اما برخی از کاربران در حال جستجوی نحوه غیرفعال کردن پاسخ‌ها برای استوری اینستاگرام هستند.

خب، این کاملا واضح است، زیرا اگر شما یک تولید کننده محتوا یا یک شخصیت عمومی شناخته شده یا اخیراً در حال رشد هستید، احتمال اینکه همیشه در ریپلای استوری‌های اینستاگرامی که دریافت کرده‌اید، پاسخ‌های نامربوط زیادی دریافت کنید بسیار است. در این سناریو، ابتدا باید بخش پاسخ‌ها را برای فالوورها یا بازدیدکنندگان در استوری اینستاگرام خود چنان که توضیح داده شد خاموش کنید.

اکنون دیگر دیگر لازم نیست نگران کامنت‌ها و ریپلای‌های سیل‌آمیز به استوری‌های اینستاگرام خود که پست کرده‌اید باشید. همچنین شایان ذکر است که همچنان فالوورهای شما می‌توانند برای شما پیام خصوصی ارسال کنند یا به شما پینگ کنند مگر اینکه گزینه اصلی درخواست پیام را از تنظیمات حساب خود خاموش کرده باشید.

برای محدود کردن ریپلای‌ها، استوری اینستاگرام خود را با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید
روش بعدی که می‌توانید امتحان کنید محدود کردن تعداد افرادی است که می‌توانند استوری های اینستاگرام شما را ببینند. می‌توان این کار را در حین اشتراک‌گذاری استوری در اینستاگرام انجام داد. ما در ادامه این مطلب به توضیح هاید (پنهان) کردن استوری خود از افراد نیز خواهیم پرداخت.

پنهان کردن (Hide) استوری از دیده شدن افراد مشخص

گاهی اوقات، افرادی هستند که نمی‌خواهید استوری اینستاگرام خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، مانند یک دوست سابق، یک همکار فضول یا حتی یکی از اقوام. همه ما در موقعیت‌هایی بوده‌ایم که احساس می‌کردیم باید زندگی شخصی‌مان را فقط به چند نفر محدود کنیم. بنابراین، در اینجا، ما روشی آسان برای مخفی کردن استوری اینستاگرام در اپلیکیشن اینستاگرام به اشتراک می‌گذاریم.

دلایل هاید کردن استوری توسط افراد

ممکن است شخصی استوری‌های اینستاگرام را به دلیل نگرانی‌های امنیتی، کنترل اطلاعاتی یا صرفاً برای جلوگیری از دیدن محتوای آن توسط افراد خاص از شما پنهان کند. در هر حال ما به چند دلیل اصلی که باعث انجام این کار می‌شود اشاره می‌کنیم. سپس فرایند ساده‌ی مخفی کردن استوری را به شما آموزش می‌دهیم.

اول، نگرانی‌های امنیتی می‌تواند باعث شود افراد محتوا را به گروهی از همتایان و فالوورهایی که به آن‌ها اعتماد دارند محدود کنند.
گاهی اوقات، ممکن است احساس راحتی نداشته باشید که جنبه‌های خاصی از زندگی خود را با گروه وسیع‌تری از مخاطبان به اشتراک بگذارید.
افراد ممکن است نیاز داشته باشند که کنترل کنند چه کسی محتوای آن‌ها را می‌بیند، به خصوص اگر دنبال کنندگان زیادی داشته باشند و تمایل دارند استوری‌های شخصی بیشتری را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
برخی از مشترکان ممکن است داستان‌های خود را پنهان کنند تا فاصله استراتژیک خود را از درگیری‌های لفظی یا رویارویی‌های احتمالی با افراد خاص حفظ کنند.
در شرایطی که در گذشته اختلاف نظر یا ناراحتی بین دونفر وجود داشته است، پنهان کردن استوری‌ها می‌تواند به حفظ صلح آنلاین کمک کند.
ممکن است شخصی از یک رابطه آنلاین کناره‌گیری کند یا استوری خود را از شما پنهان کند تا نشانه ظریفی باشد که نشان می‌دهد در یک رابطه آنلاین شرکت نمی‌کند.

هرچند اغلب راه‌هایی وجود دارد تا افراد بدانند که چه کسی آن‌ها را از دیدن استوری خود پنهان کرده است. مثلاً اگر شخصی در صفحه اینستاگرام خود دارای برگزیده (هایلایت‌)هایی باشد و فردِ هاید شده، قبلاً آن هایلایت‌ها را دیده باشد، با ورود به صفحه پروفایل شخص مخفی کننده، متوجه خواهد شد که استوری‌های برگزیده قبلی، برای او نشان داده نمی‌شود. این یکی از حالاتی است که شخص از مخفی نگه‌داشته شدن خود آگاه می‌شود. هرچند که در بسیاری از مواقع افراد مستقیماً وارد صفحه نمی‌شوند، اما در مواردی که حساسیت‌ها بین دو شخص زیاد باشد، بازدید مستقیم پروفایل در دستور کار قرار می‌گیرد. پس این یکی از مضرات هاید کردن و در نتیجه ریپلای نشدن استوری است.

هرچند که برنامه‌هایی نیز بصورت دانلودی وجود دارد که امکان نشان دادن افرادی که اجازه دیدن و ریپلای گردن استوری را نمی‌دهند در سایت‌ها بصورت دانلود رایگان وجود دارد.

چگونه استوری اینستاگرام را Hide کنیم

اگر قصد دارید استوری هایی را که در اینستاگرام منتشر می کنید از افراد خاصی مخفی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1
ابتدا وارد پروفایل خود شده و روی نماد سه خط (منو همبرگری) کلیک کنید.

مرحله 2
گزینه Setting را انتخاب کنید.

مرحله 3
از منوی نمایش داده شده، Privacy را انتخاب کنید.

مرحله 4
از داخل منو، استوری را انتخاب کنید.

مرحله 5
در تب Viewing گزینه Hide Story from را انتخاب می‌کنیم

مرحله 6
در صفحه جدیدی که باز می‌شود، می‌توانید افرادی را که می‌خواهید استوری‌های شما از آن‌ها مخفی شود را انتخاب کنید (توجه داشته باشید که این افراد نمی‌توانند استوری‌های اینستاگرام شما را ببینند)

همان‌قدر که استوری‌های اینستاگرام ما را تشویق می‌کنند تا تقریباً تمام جزئیات زندگی‌مان را به اشتراک بگذاریم، شاید گاهی لازم باشد بخواهید کنترل بیشتری بر روی افرادی که واقعاً می‌توانند زندگی شما را در این قطعه تصاویر ببینند، در نظر بگیرید. مدتی قبل، اینستاگرام ویژگی جدیدی را معرفی کرد که استوری‌ها را بر اساس مکان یا هشتگ برجسته می‌کند، به این معنی که افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند می‌توانند به‌روزرسانی‌های استوری شما را مشاهده کنند.

به عنوان یک مثال امنیتی اگر در اینستاگرام استوری‌ای ثبت کنید که موقعیت مکانی شما مشخص باشد،در حالی که این ویژگی برای کشف مناطق جدید بالقوه در یک شهر یا نمایه‌های جالب برای دنبال کردن خوب است، اما پروفایل شما را چه بخواهید چه نخواهید، در معرض دید بیشتری قرار می‌دهد. بنابراین اگر می‌‌خواهید افرادی که مورد اطمینان شما نیستند، از وضعیت شما باخبر نشوند، از ویژگی مخفی کردن خود در استوری دیگران استفاده کنید.

در این مقاله ما ابتدا شما را با راهکاری تحت عنوان بستن یا غیر فعال کردن ریپلای‌های استوری ایسنتاگرام آشنا کردیم. روش ساده‌ای برای این کار وجود داشت که طبیعتاً با انجام همان مراحل از طریق همان منوها و دستورات، می‌توانید دوباره ریپلای استوری خود را باز کنید.


در ادامه در مورد مخفی کردن استوری های اینستاگرام از افرادی که می‌خواهید صحبت کردیم و می‌توانید از مراحل بالا استفاده کنید تا استوری‌های خود را از افرادی که دوست ندارید استوری شما را ببینند مخفی کنید. امیدواریم که مقاله برای شما مفید واقع شود و منتظر نظرات، پیشنهادات، نظرات و سوالات شما در بخش نظرات زیر باشیم.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *