Search
Close this search box.

هشدار یک شرکت به اینستاگرام، برای عدم استفاده از نام Threads

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
شکایت یک شرکت از نام تردز

چند ماهی است که اینستاگرام متعلق به متا، اپلیکیشن جدید رسانه اجتماعی خود به‌نام Threads را راه اندازی کرده است. اکنون، به‌نظر می‌رسد که یک شرکت با همین نام می‌خواهد با متا در استفاده از نام مبارزه کند.
شرکت نرم‌افزاری بریتانیایی «Threads Software Limited» و وکلای آن به اینستاگرام متا 30 روز مهلت داده‌اند تا از نام Threads برای خدمات خود در بریتانیا استفاده نکند. این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «اگر این کار را انجام ندهد، Threads Software Limited از دادگاه‌های انگلیسی درخواست حکم خواهد کرد».

Threads، یک مرکز پیام هوشمند ارائه شده توسط Threads Software Limited، در سال 2012 توسط JPY Ltd طراحی و دارای علامت تجاری شد. این شرکت اشاره کرد که این سرویس از سال 2014 به‌طور فعال در سراسر جهان تبلیغ شده است.
در یک پست وبلاگی، این شرکت همچنین خاطرنشان کرد: «در طول 10 سال گذشته، ما سرمایه‌گذاری بزرگی در نام Threads انجام داده‌ایم و نمی‌خواهیم به‌طور بالقوه مجبور باشیم این سرمایه گذاری را صرفاً به این دلیل که متا نام ما را دوست داشت، حذف کنیم. قبلاً برای یک سرویس پیام‌رسانی ساخته شده بود.»

متا این شرکت را از فیس بوک حذف کرد

این شرکت گفت که متا می‌خواست نام دامنه Threads.app را خریداری کند اما هر پیشنهادی رد شد. این شرکت گفت: «برای اینستاگرام متا مشخص شد که دامنه برای فروش نیست».
بلافاصله پس از راه‌اندازی Threads در ماه جولای، متا Threads Software Limited را از پلتفرم فیس‌بوک خود حذف کرد.
دکتر جان یاردلی، مدیر عامل Threads Software گفت: «تصمیم گرفتن یک شرکت 150 میلیارد دلاری برای ما آسان نیست. ما 10 سال در پلتفرم خود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و یک برند شناخته شده به نام Threads ایجاد کرده‌ایم. کسب و کار ما اکنون با یک تهدید جدی از سوی یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان مواجه است.»
او در ادامه گفت که می‌داند این یک نبرد سخت خواهد بود. ما می‌دانیم که این یک نبرد کلاسیک «دیوید و جالوت» با متا است. و در حالی که ممکن است فکر کنند می‌توانند از هر نامی که می‌خواهند استفاده کنند، این به آنها حق استفاده از نام تجاری Threads را نمی‌دهد. ما می‌خواهیم آنها استفاده از نام Threads را با اثر فوری متوقف کنند. اگر این کار را نکنند، ما به‌دنبال صدور حکم از دادگاه‌های بریتانیا خواهیم بود».

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *