Search
Close this search box.

آیفون شما می‌تواند نقص فنی خودروی شما را به شما بگوید

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
استفاده از آیفون iOS 17 برای تشخیص نقص فنی ماشین
استفاده از آیفون iOS 17 برای تشخیص نقص فنی ماشین

فهرست مطالب

Visual Look Up اکنون می‌تواند تمام نمادهای مرموز داشبورد را تشخیص دهد.

روشن شدن چراغ‌های داشبورد روی ماشین یا موتور سیکلت شما می‌تواند بسیار ترسناک باشد، و این واقعیت به این وضعیت کمک نمی‌کند که نمادهای موجود در چراغ‌ها برای افراد ناآشنا رانندگی بسیار مرموز هستند. این نماد به چه معناست، و آیا این بدان معناست که نفس‌های ماشین شما به شمارش افتاده است؟

خوب، قبل از اینکه با یک مکانیک تماس بگیرید، iOS 17 می‌تواند کمک کند. اما ابتدا یک نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که نمادها به‌راحتی قابل رمزگشایی هستند و ممکن است به این معنی نباشند که ماشین یا دوچرخه شما به‌طرز فاجعه‌باری از کار افتاده است.

روش قدیمی و هنوز هم بهترین راه برای رمزگشایی نمادهای داشبورد «مراجعه به دفترچه راهنمای خودروی» خود است. این شامل تمام نمادها، با توصیه‌هایی در مورد کدگذاری رنگ است که به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را بفهمید. به‌عنوان مثال، یک لامپ روغن نارنجی از یک لامپ روغن قرمز جدی‌تر است و بسته به هر رنگ باید مراحل مختلفی را انجام داد.

با این حال، این نسبتاً معمول است که مردم یک کپی از کتابچه راهنمای مالک خود را در دست نداشته باشند. شاید شما آن را در خانه بگذارید (و البته شاید استفاده از آن بسیار زمانبر هم باشد)، یا ماشین را دست دوم خریده‌اید و دفترچه راهنما همراه آن نیست. اگر چراغ‌های داشبورد را روی موتورسیکلت می‌بینید، بعید است که یک نسخه فیزیکی از کتابچه راهنمای خود را همراه داشته باشید، زیرا اغلب از نظر فیزیکی جایی برای قرار دادن آن وجود ندارد (به همین دلیل است که کتابچه راهنمای دوچرخه اغلب اکنون به‌طور فزاینده‌ای به‌صورت PDF آنلاین عرضه می‌شود) .

به لطف قدرت Visual Look Up آیفون، اکنون می‌توانید آن نمادهای هشدار را تنها با استفاده از یک عکس و برخی سیگنال‌های سلولی رمزگشایی کنید. این یکی دیگر از گسترش‌های Visual Look Up است که می‌توان از آن برای جستجوی انواع چیزها، از گیاهان و حیوانات گرفته تا دستورالعمل‌های مراقبت از لباس‌ها استفاده کرد. این یکی از ویژگی‌های مورد علاقه برای آیفون است که فکر می‌کنیم به آنها کمک می‌کند تا به یکی از بهترین تلفن‌های اطراف تبدیل شوند.

آیا آماده‌اید بدانید که چگونه از این ویژگی بسیار خوب استفاده کنید؟ به سادگی ادامه مطلب را بخوانید.

نحوه رمزگشایی چراغ‌های هشدار خودرو با Visual Look Up در آیفون

اطمینان حاصل کنید که با به‌روز رسانی آیفون شما تا حد ممکن، در یک صفحه هستیم. اگر به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانیم به شما نشان دهیم که چگونه آیفون خود را به‌روزرسانی کنید.

1- از چراغ‌های داشبورد خود عکس بگیرید

ابتدا از چراغ‌های داشبوردی که می‌بینید عکس بگیرید. شما باید یک عکس واضح بگیرید که در آن نمادهای سیاه از طریق نور قرمز/نارنجی/سبز قابل مشاهده هستند. این می‌تواند مشکل باشد، و در صورتی که Visual Look Up به درستی نمادها را نبیند، می‌تواند منجر به کار نکردن آن شود. گاهی احتمالاً به‌نظر برسد آیفون کمی گیج شود، احتمالاً به دلیل وجود پنل شیشه‌ای جلوی لامپ‌ها.

توصیه ما این است که چند عکس بگیرید، هر بار ضربه بزنید و فوکوس و نوردهی را کمی تنظیم کنید تا انتخابی برای استفاده داشته باشید.

2- قسمت Photos باز کنید و روی «i» ضربه بزنید

قسمت Photos باز کنید و روی «i» ضربه بزنید

حالا تصویر را در Photos باز کنید و روی دکمه “i” در پایین ضربه بزنید. اگر آیفون شما قبلاً تشخیص داده است که این نمادهای خودکار هستند، نماد “i” با نماد فرمان جایگزین می‌شود. در غیر این صورت نگران نباشید، ممکن است مدت کوتاهی طول بکشد تا تلفن شما چیزها را شناسایی کند، بنابراین به هر حال روی “i” ضربه بزنید و اگر عکس واضحی از لامپ‌ها گرفته‌اید، آیفون شما باید در مرحله بعد نمادهای خودکار را انتخاب کند.

3- روی Look Up Auto Symbol ضربه بزنید

اکنون روی Look Up Auto Symbol ضربه بزنید. اگر هنوز چیزی مرتبط با نمادهای خودکار در اینجا نمی‌بینید، این یک پیام است که عکس شما از نمادهای لامپ به اندازه کافی واضح نبود: به مرحله 1 بازگردید و تکرار کنید.

4- مشاهده نتایج و انجام اقدامات مناسب

مشاهده نتایج و انجام اقدامات مناسب

حالا نتایج را مشاهده کنید. به‌طور ساده، آیفون شما نسخه‌ای از نماد را نیز نمایش می‌دهد تا بتوانید حساب کنید و مطمئن شوید که همه چیز درست است. روی پیوندهای وب ضربه بزنید تا اطلاعاتی در مورد کارهایی که باید انجام دهید را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که آیفون همیشه همه چیز را درست نمی‌کند. در اینجا فکر می‌کند یکی از نمادها باز گذاشته شدن درب اتومبیل ما است…

به این ترتیب، اگر کاملاً مطمئن نیستید، همیشه باید به دفترچه راهنمای مالک یا یک مکانیک با تجربه مراجعه کنید. اگر می‌دانید که آیفون اشتباه کرده است، گزینه‌ای در پایین وجود دارد که آن را گزارش کنید تا اپل بتواند خدمات را بهبود بخشد. روی گزارش مشکل ضربه بزنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

باید توجه کرد که ممکن است این ویژگی‌ها در ایران برای هر خودرویی یا هر موتور سیکلت متوسطی قابل اجرا نباشد. اما دانستن چنین نکاتی قطعاً به شما در وضعیت‌های خاصی کمک خواهد کرد. وضعیت‌هایی که شاید فقط یکبار برای شما در زندگی اتفاق بیافتد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *