Search
Close this search box.

سه نکته کمتر شناخته شده و عادت بدی که می‌تواند باتری تلفن شما را خراب کند

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
سه نکته مهم سلامت باتری تلفن همراه
سه نکته مهم سلامت باتری تلفن همراه

فهرست مطالب

به علاوه، چگونه می‌توانید طول عمر کابل شارژ خود را افزایش دهید.

همه عادات بد تلفن دارند، خواه استفاده از گوشی در محیط‌ بیرون، بدون قاب یا عادات دیگری که هرگز نمی‌توانید آن‌ها را کنار بگذارید.

ایراد شما هر چه که باشد، سه روال وجود دارد که باید آنها را کنار بگذارید تا فوراً باتری گوشی خود را بهبود ببخشید. یکی از آنها حتی می‌تواند منجر به نابودی دائمی گوشی شما شود.

یک قاب تلفن همراه بگیرید

شاید این تیتر برای شما کمی خنده‌دار به‌نظر بیاید اما شما می‌خواهید گوشی گران قیمت شما محافظت شود، درست است؟ افتادن تلفن می‌تواند به باتری آسیب برساند و نداشتن قاب این خطر را افزایش می‌دهد.

به گفته PCMag، بدتر این است که حتی امکان این وجود دارد که باعث انفجار گوشی شود.

به گفته این مجله، استیون وینکلمن، تحلیلگر سابق PCMag موبایل، به‌طور تصادفی یک گوشی ساخت چین را که در حال بررسی بود، به زمین انداخت که «در عرض چند دقیقه آتش گرفت.»

قرار نیست هر تلفنی پس از سقوط سخت شعله ور شود. اما قاب (ژله‌ای) بهترین راه برای محافظت از باتری داخلی دستگاه شما در هنگام افتادن است.

با تلفن خود به رخت‌ خواب نروید

کارشناسان توصیه می‌کنند به دلایل زیادی مانند آسیب تشعشع و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آبی که می‌تواند شما را بی‌خواب کند، نزدیک تلفن خود نخوابید. اما دلیل اصلی نگرانی این است که احتمال اینکه شما در خواب روی آن بچرخید وجود دارد.

پوشاندن گوشی در حین شارژ شدن یک فاجعه بزرگ است و این شامل بدن انسان در حالی که در خواب به سر می‌برد است. این به این دلیل است که تلفن‌ها هنگام شارژ به سرعت بیش از حد گرم می‌شوند.

جیسون کوهن از PCMag در ماه سپتامبر نوشت: “من شخصا می توانم آن را تأیید کنم.” گوشی خود را هنگام شارژ با چیزی نپوشانید و دستگاه را در رختخواب شارژ نکنید.

او توضیح داد: «سال‌ها پیش، یک روز صبح از خواب بیدار شدم و دیدم تلفنم زیر بدنم است و قفسه سینه‌ام دچار سوزش شده است. “در نقطه‌ای از شب، من روی تلفن غلت خوردم و باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه شدم که نه تنها بدنم را سوزاند، بلکه خودش را هم سوزاند و از کار افتاد.»

هر سطح سخت و صافی برای قرار دادن گوشی در حین شارژگیری خوب است. فقط از سطوح لغزان و نرم خودداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید برای یک گوشی جدید هزینه کنید.

مراقب کابل‌های خود باشید

شارژر شما راه نجات باتری شماست – پس با آن خوب رفتار کنید. سیم های آسیب دیده می‌تواند منجر به مشکلات شارژ و حتی خطر آتش سوزی شود. برای افزایش طول عمر شارژر خود، از پیچاندن سیم خیلی محکم خودداری کنید حتی اگر مرتب و جمع و جور به‌نظر برسد. همچنین از تکان دادن و کشیدن نیز خودداری کنید.

همیشه شارژر را از دوشاخه واقعی جدا کنید به جای اینکه آن را از سیم بیرون بکشید. اگر شارژر فعلی شما فرسوده شده یا به‌نظر می‌رسد ذوب شده است، وقت آن رسیده است که یک کابل جدید تهیه کنید.

نظرات ارزشمند شما

2 دیدگاه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *