برای ایجاد نتیجه بر اساس ورودی متن، یک ربات چت هوش مصنوعی باید روی دادهها آموزش ببیند. آنهایی که خروجی را در متن برمیگردانند بر روی مطالب نوشته شده آموزش میبینند و آنهایی که تصاویر را ایجاد میکنند در حافظه پنهان بزرگی از عکسها آموزش میبینند. متا اخیراً ژنراتور تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی نسل جدید خود را راهاندازی کرده است و گزارشی تعداد تصاویر مورد استفاده برای آموزش مدل اصلی را پیشنهاد میکند.
وبسایت تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی رایگان متا «Imagine with Meta AI» بر اساس مدل ترکیبی تصویر Emu آن است. طبق گزارش arstechnica، این شرکت از 1.100.000.000 میلیارد تصویر قابل مشاهده در فیسبوک و اینستاگرام برای آموزش مدل هوش مصنوعی استفاده کرده است.
ترس از حریم خصوصی کاربر؟
این به این معنی است که اگر حساب فیسبوک و/یا اینستاگرام خود را قفل نکنید، این احتمال وجود دارد که از تصاویر شما برای آموزش Emu استفاده شده باشد. از سال 2016، کاربران اینستاگرام روزانه بیش از 95 میلیون عکس آپلود میکردند که نشان میدهد مجموعه دادهای که این شرکت برای آموزش مدل هوش مصنوعی خود استفاده میکند، بسیار کوچکتر از مجموعه عکسهای پیشبینیشده است.
با مدل هوش مصنوعی متا تصور کنید
سازنده تصویر متا مبتنی بر Emu است، مدل هوش مصنوعی پشت ویژگیهای جدید تولید تصویر هوش مصنوعی متا. این شرکت در ماه سپتامبر یک مقاله تحقیقاتی منتشر کرد که در آن توضیح داد که Emu توانایی خود را برای تولید تصاویر با کیفیت بالا از طریق فرآیندی به نام «تنظیم کیفیت» بهدست میآورد.
«آموزش مدلهای متن به تصویر با جفتهای تصویر-متن در مقیاس وب، تولید طیف وسیعی از مفاهیم بصری را از متن امکانپذیر میسازد. با این حال، این مدلهای از پیش آموزشدیده اغلب در تولید تصاویر زیباییشناختی با چالشهایی روبرو هستند. این امر نیاز به تراز زیبایی پس از آموزش را ایجاد میکند.
“تنظیم کیفیت” یک مدل از پیش آموزش دیده را برای تولید تصاویر راهنمایی میکند، در حالی که کلیت مفاهیم بصری را حفظ میکند.
ما یک مدل انتشار نهفته را بر روی 1.1 میلیارد جفت تصویر-متن از قبل آموزش میدهیم و آن را تنها با چند هزار تصویر با کیفیت بالا که با دقت انتخاب شدهاند تنظیم میکنیم. مدل بهدستآمده، Emu، در مقایسه با نمونه از پیش آموزشدیدهاش، به نرخ برد 82.9 درصدی دست مییابد.»
متا مشخص نکرد که دادههای آموزشی از کجا آمده است، اما گزارشها حاکی از آن است که نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، گفت که این شرکت از پستهای رسانههای اجتماعی بهعنوان دادههای آموزشی برای مدلهای هوش مصنوعی، از جمله تصاویری که به Emu داده میشود، استفاده میکند.