اپراتورهای مخابراتی بزرگ ژاپن به کاربران این امکان را میدهند که ثبتنام کنند و بررسی کنند که آیا پس از زلزلهای عظیم در مرکز ژاپن، سالم اند یا خیر. چهار اپراتور بزرگ NTT Docomo ، KDDI، Softbank و Rakuten Mobile اکنون یک تابلوی پیام فاجعه را اداره میکنند. کاربران میتوانند وضعیت ایمنی خود را در پیامهای متنی به اینترنت ارسال کنند. اطلاعات را میتوان از تلفنهای هوشمند، سایر تلفنهای همراه و رایانههای شخصی بررسی کرد. اپراتورهای تلفن ثابت NTT East و NTT West نیز خدمات شماره گیری پیام صوتی اضطراری اضطراری را ارائه میدهند. کاربران باید از تلفنهای همراه یا معمولی 171 را شمارهگیری کنند. وقتی شماره تلفن آنها وارد میشود، پیامها ضبط میشوند. هنگام شماره گیری 171 و وارد کردن شماره تلفن میتوان پیامها را پخش کرد.
