Search
Close this search box.

گیمرها در معرض خطر کاهش شنوایی غیر قابل برگشت

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
گیمر ها در خطر کاهش شنوایی برگشت ناپذیر

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند به دلیل سطوح صدای ناایمن در خطر آسیب به شنوایی خود هستند.

بررسی جدید نشان می‌دهد که گیمرها برای مدت طولانی با صدای بلند، فراتر از محدودیت‌های مطمئن، بازی می‌کنند.

این می‌تواند به کاهش شنوایی برگشت ناپذیر یا وزوز گوش، یک زنگ مداوم در گوش کمک کند.

این مقاله که در BMJ Public Health منتشر شد، 14 مطالعه را بررسی کرد که در مجموع بیش از 50.000 نفر را شامل شدند.

محققان از تلاش‌های بهداشت عمومی بیشتر برای افزایش آگاهی گیمرها در مورد مسائل، به‌همان روشی که برای موسیقی زنده و هدفون انجام شده است، می‌خواهند.

البته، گیمرها می‌توانند هنگام بازی صدا را کم کنند تا خطر را به حداقل برسانند، اما این مطالعه نشان می‌دهد که بخشی از مشکل مدت زمانی است که افراد در معرض صداهای زیاد قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال، سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید که بزرگسالان می‌توانند به مدت 40 ساعت در هفته در معرض 80 دسی‌بل (dB) قرار بگیرند، که تقریباً میزان صدای زنگ در است.

با این حال، بالاتر از این سطح، میزان ایمن قرار گرفتن در معرض نویز به سرعت کاهش می‌یابد. طبق دستورالعمل WHO، بزرگسالان فقط باید چهار ساعت در هفته به 85 دسی بل و یک ساعت و 15 دقیقه در هفته به 90 دسی بل گوش دهند. برای کودکان، آستانه حتی پایین‌تر است.


یکی از مطالعاتی که توسط محققان مورد ارزیابی قرار گرفت نشان داد که میانگین سطح نویز هدفون در چهار بازی تیراندازی بین 88.5 تا 91.2dB است.

مطالعه دیگری نشان داد که صداهای ضربه‌ای (انفجارهای بلند کوتاه مانند صداهای تیراندازی) به 119 دسی‌بل می‌رسد.

این مقاله همچنین نشان داد که در سه مطالعه جداگانه، پسران بیشتر از دختران در حال بازی‌های ویدیویی برای مدت طولانی‌تر و با حجم‌های بالاتر ثبت شدند. برخی از مطالعات ارتباط بین بازی و کاهش شنوایی را نشان دادند، در حالی که برخی دیگر این فعالیت را با وزوز گوش مرتبط دانستند. اینها از ترکیبی از داده‌های خود گزارش شده و تست‌های شنوایی برای ارزیابی شنوایی استفاده کردند.

نویسندگان اذعان دارند که تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا ارتباط قوی‌تری بین بازی و کم شنوایی ایجاد شود.

“یافته‌ها نشان می‌دهد که ممکن است نیاز به اولویت‌بندی مداخلات، مانند ابتکارات متمرکز بر آموزش و آگاهی از خطرات بالقوه بازی وجود داشته باشد که می‌تواند به ترویج گوش دادن ایمن در بین گیمرها کمک کند.”

سازمان صنعت بازی Ukie گفت که همچنان مردم را به استفاده از هدفون در سطوح ایمن تشویق می‌کند، اما در مورد مطالعه جدید اظهار نظر بیشتری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: پلی‌استیشن با Access Controller، بازی کردن را برای گیمرهای معلول، لذت‌بخش می‌کند

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *