کمک استارلینک به روسیه در جنگ با اوکراین! آیا ایلان ماسک به نفع روسیه کار می‌کند؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
نقش ایلان ماسک در جنگ روسیه و اوکراین

شبکه اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس استارلینک پایداری بالایی دارد، بنابراین برای جنگ در روسیه و اوکراین استفاده می‌شود.

ادعا شده است که ارتش روسیه برای مدت طولانی است که از هزاران پایانه شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است استفاده می‌کند.

کایریلو بودانو، رئیس دفتر اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال (WSJ) در تاریخ پانزدهم گفت: «نیروهای روسی به‌طور سیستماتیک از اینترنت استارلینک در مناطق اشغالی اوکراین استفاده می‌کنند». وی افزود: مدتی است که شبکه استارلینک در سرزمین‌های اشغالی اوکراین وصل شده است.

بودانوف ابراز نگرانی کرد که دستیابی ارتش روسیه به پایانه‌ها در مقیاس بزرگ، مزایای اصلی نیروهای اوکراینی در میدان نبرد را خنثی کند.

نقش اینترنت استارلینک در جنگ اوکراین روسیه

کمک استارلینک به جنگ چگونه انجام می‌شود

شبکه Starlink پایدارتر از سیگنال‌های تلفن همراه یا سیگنال‌های رادیویی است و نقش اساسی در عملیات نظامی ارتش اوکراین ایفا می‌کند.

پنتاگون سال گذشته قراردادی را با اسپیس ایکس امضا کرد تا به نیروهای اوکراینی اجازه دسترسی به این شبکه را بدهد. در مواجهه با جنگ، زمانی که اسپیس ایکس اعلام کرد نمی‌تواند به پشتیبانی شبکه‌ای از نیروهای اوکراینی ادامه دهد، وزارت دفاع موافقت کرد هزینه نگهداری این سرویس را مستقیماً بپردازد.

حتی در حال حاضر، کمک‌های مالی خصوصی یا بودجه دولت ایالات متحده برای حفظ خدمات مخابراتی در اوکراین سرمایه‌گذاری می‌شود.

به‌لطف 42.000 پایانه Starlink در حال حاضر توسط بیمارستان‌ها، مشاغل و سازمان‌های امدادی و همچنین ارتش در اوکراین استفاده می‌شود. ارتش روسیه سیستم ارتباطی پایدار قابل مقایسه‌ای نداشت.

منافع روسیه از پایانه‌های ماهواره‌ای ایلان ماسک چیست؟

با همه این اوصاف، به گفته بودانو، شرکت‌های خصوصی روسی ترمینال‌های Starlink را از طریق کشورهای همسایه مانند کشورهای شوروی سابق وارد می‌کنند.

در واقع، اگر پایانه های Starlink را در موتور جستجوی روسیه “Yandex” جستجو کنید، تبلیغات چندین نمایندگی واقع در خارج از مسکو و مسکو را مشاهده خواهید کرد. آنها نصب پایانه‌ها را در سراسر روسیه و همچنین در مناطق اشغالی اوکراین ترویج می‌کنند.

به‌عنوان مثال، وب‌سایتی با آدرس “strlnk.ru” تبلیغ می کند که Starlink را می‌توان در سرزمین‌های اوکراینی اشغال شده روسیه در کریمه، لوهانسک، دونتسک و خرسون با هزینه حداقل 100 دلار در ماه استفاده کرد.

وزارت دفاع روسیه به سؤالات WSJ در این مورد پاسخ نداد. با این حال، سخنگوی کرملین، دیمیتری پسکوف، در 12th گفت که “ترمینال های استارلینک برای استفاده در روسیه تایید نشده‌اند و نمی‌توان از آنها استفاده کرد، زیرا آنها به‌طور رسمی عرضه نمی‌شوند.”

در همین حال، ایلان ماسک با کمک بیشتر به اوکراین مخالف است. ماسک گفت: «کمک‌های اضافی به اوکراین جنگ را طولانی می‌کند و فقط تعداد کشته‌ها را افزایش می‌دهد».

در اوایل جنگ، ایلان ماسک همچنین گفت که درخواست ارتش اوکراین برای فعال کردن استفاده از شبکه استارلینک در سواستوپل، کریمه، برای عملیات برای سرکوب کشتی‌های جنگی روسیه را رد کرده است.

مطالب مرتبط: پاسخ ایلان ماسک به اتهامات مربوط به دخالت استارلینک در جنگ اوکراین و روسیه

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *