، ، ،

دیگر کسی نمی‌تواند از پروفایل واتساپ شما اسکرین‌شات بگیرید+نحوه فعال‌سازی

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
واتس اپ اجازه اسکرین شات گرفتن از عکس پروفابل را به کاربران نخواهد داد

واتس‌اپ به معرفی ویژگی‌های امنیتی خود با قابلیت جدید مسدود کردن اسکرین‌شات از تصاویر نمایه (پروفایل) ادامه می‌دهد. قابل ذکر است که این ویژگی از فوریه در حال آزمایش بوده است اما اکنون به‌طور گسترده برای کاربران در سراسر جهان عرضه می‌شود. این یک به‌روز رسانی سمت سرور است و به‌تدریج برای کاربران در سراسر جهان عرضه می‌شود.

WhatsApp شروع به مسدود کردن اسکرین شات‌های عکس پروفایل کرد

واتس‌اپ اکنون به‌روز رسانی سمت سرور را ارائه کرده است که افراد را از گرفتن اسکرین‌شات از عکس‌های پروفایل منع می‌کند. اکنون وقتی کاربران اسکرین‌شات می‌گیرند، اسکرین شات سیاه ذخیره می‌شود. این قابلیت به‌‍صورت پیش فرض فعال است و راهی برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد.

در گذشته، واتس‌اپ به کاربران اجازه می‌داد تصاویر پروفایل مخاطبین خود را ذخیره کنند، که یک نقض جدی حریم خصوصی بود. پلتفرم پیام‌رسانی سریع متعلق به متا به‌زودی گزینه ذخیره تصاویر نمایه را حذف کرد. با این حال، کاربران همچنان می‌توانستند از تصاویر نمایه عکس بگیرند، که این هدف نیز با شکست مواجه شد.

اسکرین‌شات عکس پروفایل واتس‌اپ غیز فعال شد

واتس‌اپ از فوریه 2024 این ویژگی جدید را در نسخه بتا آزمایش می‌کند. وقتی کاربران بتا سعی کردند از یک عکس نمایه عکس بگیرند، برنامه پیام هشداری را نشان می‌دهد که توضیح می‌دهد چرا نمی‌توان اسکرین‌شات گرفت. با این حال، نسخه پایدار هیچ هشداری را نشان نمی‌دهد و در عوض یک اسکرین‌شات خالی ذخیره می‌کند. در حال حاضر، متا اعلامیه رسمی نداده است و این ویژگی برای همه در دسترس نیست. ما انتظار داریم که به‌تدریج برای همه برسد.

با توجه به اعلامیه اخیر پشتیبانی برنامه شخص ثالث از پلتفرم برای مطابقت با DMA، ویژگی جدید برای محافظت از حریم خصوصی کاربران واتس‌اپ بسیار مهم خواهد بود. علاوه بر توانایی مسدود کردن هرزنامه از صفحه قفل، خط کمکی برای مقابله با اخبار جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی و موارد دیگر ارائه می‌شود.

چگونه اسکرین‌شات‌های عکس پروفایل واتساپ را مسدود کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، ویژگی جدید به‌طور پیش فرض فعال می‌شود، بنابراین، هیچ فرآیندی برای دنبال کردن وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با انتخاب افرادی که می‌توانند آن را ببینند، از عکس نمایه خود محافظت کنید. در اینجا نحوه فعال کردن نمایان شدن تصویر نمایه آورده شده است.

1- در برنامه WhatsApp، به تنظیمات بروید.
2- روی گزینه Privacy ضربه بزنید و عکس پروفایل را انتخاب کنید.
3- از بین همه، مخاطبین من (My Contacts)، مخاطبین من به جز( Except) (شما باید انتخاب کنید کدام مخاطبین نمی‌توانند تصویر نمایه شما را ببینند) و هیچکس (Nobody) را انتخاب کنید.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *