، ،

چگونه انتشار پست‌ها را در اینستاگرام زمان‌بندی کنیم؟

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:
نحوۀ زمان‌بندی انتشار پست در اینستاگرام
نحوۀ زمان‌بندی انتشار پست در اینستاگرام

فهرست مطالب

زمان‌بندی کردن انتشار پست‌ها در اینستاگرام، راهکاری مفید برای صرفه‌جویی در زمان است.

در عصر سرعت و ارتباطات، همۀ ما به دنبال راهکارهای ویژه برای ذخیره‌کردن زمان به نفع خودمان و درعین حال پیش بردن فعالیت‌هایمان هستیم.

اگر شما هم یکی از کاربران اینستاگرام‌اید حتماً این پرسش برایتان پیش آمده که چطور می‌توانید پست‌هایتان را زمان‌بندی کنید تا با خیال راحت به فعالیت‌های دیگرتان بپردازید.

در ادامه، با این مقاله همراه باشید تا نحوۀ زمان‌بندی کردن انتشار پست‌ها در اینستاگرام را بیاموزید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه پیام‌های اینستاگرام را حذف کنیم؟

چگونه پست‌ها را برای انتشار، زمان‌بندی کنیم؟

خیلی از کاربران حرفه‌ای شبکه‌های اجتماعی، بر این عقیده‌اند که فرایند زمان‌بندی کردن پست‌های اینستاگرام، به استفاده از یک برنامه زمان‌بندی اینستاگرام یا سرویس ویژه نیاز دارد؛ اما در ادامه، روش برنامه‌ریزی برای انتشار پست‌های اینستاگرام در زمان مشخص آن هم به صورت رایگان را می‌خوانیم.

1. نرم‌افزار اینستاگرام را در صفحۀ وب، کامپیوتر یا گوشی خود بازکنید

نکتۀ مهم:

برای اجرای برنامۀ زمان‌بندی پست‌ها در اینستاگرام باید حساب خود را به یک حساب کاربری Creator یا Business Instagram تبدیل کنید. تغییر به یک حساب کاربری Instagram Creator یا Business رایگان است؛ این کار، تنها چند ثانیه طول می‌کشد و هم‌چنین انواع ویژگی‌های دیگر را برای شما فراهم می‌سازد.

نحوۀ زمان‌بندی پست‌ها در اینستاگرام

2. به صفحه وب Facebook Creator Studio بروید

3. روی نماد اینستاگرام در بالای صفحه کلیک کنید

زمان‌بندی کردن پست‌ها در اینستاگرام

4. روی گزینۀ Connect Your Account ضربه بزنید

حتی اگر قبلا اکانت اینستاگرام خود را به حساب یا صفحه فیس‌بوک خود متصل کرده باشید ممکن است هنوز هم به ایجاد این اتصال اضافی نیاز داشته باشید.

زمان‌بندی کردن پست‌ها در اینستاگرام

5. روی OK کلیک کنید

نحوۀ زمان‌بندی انتشار پست‌ها در اینستاگرام

6. ممکن است از شما خواسته شود دوباره وارد اینستاگرام شوید. اگر چنین است نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و روی Log In کلیک کنید؛ یا چنان‌چه از صفحۀ وب وارد شده‌اید روی Log In with Facebook کلیک کنید

دادن نام کاربری و رمز عبور هنگام زمان‌بندی پست‌ها

7. اکنون باید تمام اکانت‌های قبلی حساب اینستاگرام خود را ببینید که در Facebook Creator Studio جمع‌آوری شده است. روی Create Post کلیک کنید تا به برنامه زمان‌بندی اینستاگرام دسترسی داشته باشید و انتشار پست‌ها را خودکار کنید

8. روی گزینۀ Instagram feed کلیک کنید تا یک پست معمولی داشته باشید که در نمایۀ اینستاگرام شما ظاهر شود

9. روی Add content برای آپلود تصاویر یا ویدیوها در صفحۀ اینستاگرام خود ضربه بزنید

پیشنهاد مطالعه: چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم: راهنمای آسان

توجه:

اگر عکس‌هایتان در گالری گوشی ذخیره شده، ممکن است بخواهید از یک سرویس ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive، OneDrive یا Dropbox برای همگام‌سازی رسانه‌های خود استفاده کنید. این کار به‌راحتی انجام‌پذیر است. می‌توانید فایل‌ها را به ایمیل‌تان بفرستید؛ یا از یک برنامۀ پیام‌رسانی استفاده کنید یعنی از میان بسیاری برنامه‌ها، برنامه‌ای جایگزین را پیدا کنید که فایل‌های بزرگ را به کمک اینترنت، انتقال می‌دهد.

زمان‌بندی پست‌ها در اینستاگرام

10. از سه نمایۀ زیر رسانۀ آپلود‌شدۀ خود برای برش (crop)، حذف (Delete) یا برچسب‌گذاری(tag) سایر حساب‌های اینستاگرام استفاده کنید

11. در فیلد ایجاد شده زیر گزینۀ Your Post ، توضیحات اینستاگرام و هشتگ‌های خود را وارد نمایید

نکته: چند هشتگ به شما پیشنهاد می‌شود که انتخاب آن‌ها را آسان‌تر می‌سازد.

تعریف زمان‌بندی برای انتشار پست‌ها

12. به پایین صفحه بروید و اگر می‌خواهید تصویر اینستاگرام در صفحه شما نیز پست شود کادر کنار صفحه فیسبوک خود را علامت بزنید

13. گزینۀ Advanced settings را برای غیرفعال کردن نظرات پست و وارد کردن متن جایگزین انتخاب کنید

توجه:

متن جایگزین، بیش‌تر برای کمک به کاربران نابینای اینستاگرام استفاده می‌شود؛ اگرچه با انتخاب کلمات کلیدی محبوب، شانس دیده‌شدن پست‌تان از طریق الگوریتم اینستاگرام را افزایش می‌دهید.

چگونه پست‌ها را در اینستاگرام، زمان‌بندی کنیم؟

14. روی فلش سمت راست گزینۀ Publish کلیک کنید

نکته:

مراقب باشید که روی گزینۀ Publish کلیک نکنید. با این کار، محتوای شما بلافاصله منتشر می‌شود. شما باید پست اینستاگرام خود را زمان‌بندی کنید پس صبر داشته باشید.

چگونه می‌توان پست اینستاگرام را زمان‌بندی کرد

15. روی گزینۀ  Schedule کلیک کنید و تاریخ و ساعت دلخواه خود را در برنامه زمان‌بندی اینستاگرام وارد نمایید

چگونه زمان انتشار پست‌ها در اینستاگرام را تعیین کنم؟

16. روی گزینۀ Schedule ضربه بزنید

زمان‌بندی شدن پست در اینستاگرام

حالا شما موفق شدید تا پست خود را زمان‌بندی کنید. منتظر بمانید تا پست مورد نظرتان در زمانی که مشخص کردید، منتشر شود.

آیا برای خودکارسازی پست‌های اینستاگرام به برنامه جانبی نیاز دارم؟

تا مدت‌ها، فرآیند زمان‌‎بندی انتشار پست‌های اینستاگرام به استفاده از برنامه یا سرویس زمان‌بندی اینستاگرام نیاز داشت؛ اما در حال حاضر، با اضافه‌شدن این قابلیت به اینستاگرام، به‌راحتی و بدون نیاز به برنامۀ جانبی می‌توان این قابلیت را در اینستاگرام فعال کرد.

بنابراین برای برنامه‌ریزی انتشار پست‌های اینستاگرام، نیازی به استفاده از سرویس یا اپلیکیشن اضافی ندارید.

آیا می‌توانم استوری‌های اینستاگرام را برنامه‌ریزی کنم؟

متأسفانه، ماهیت فوری استوری‌های اینستاگرام، تعیین زمان‌بندی برای انتشار آن‌ها را غیرممکن می‌کند؛ استوری‌های اینستاگرام، باید در همان لحظه که آن‌ها را ایجاد می‌کنید پست شوند. از سویی دیگر، برنامه‌ریزی برای ارسال مجدد یک استوری اینستاگرام غیرممکن است.

در حالی که نمی‌توانید استوری‌های اینستاگرام را برنامه‌ریزی کنید می‌توانید تصاویر و ویدیوهایی را که می‌خواهید از آن‌ها استفاده نمایید از قبل ویرایش کنید. با این کار، زمانی که موعد ارسال استوری اینستاگرام‌تان فرا می‌رسد تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل را آپلود کنید.

چرا باید برای پست‌های اینستاگرام برنامه‌ریزی کنم؟

استفاده از برنامۀ زمان‌بندی اینستاگرام چندین مزیت دارد. برخی از بزرگ‌ترین دلایلی که ممکن است بخواهید انتشار پست‌های اینستاگرام‌تان را زمان‌بندی کنید به این شرح است:

  • 1. برنامه‌ریزی پست‌های اینستاگرام، اکانت شما را فعال نگه می‌دارد.
  • 2. دیگر نگران فراموش کردن پست روزانه خود نیستید.
  • 3. صرفه‌جویی در زمان؛ اختصاص یک ساعت یا بیشتر در ماه برای برنامه‌ریزی انتشار پست‌های اینستاگرام، در دراز مدت، این کار، زمان زیادی را برای شما صرفه جویی می‌کند. این کار، می‌تواند برایتان مفید باشد به‌خصوص اگر که یک اینفلوئنسر پرمشغله در اینستاگرام هستید.
  • 4. وقتی چندین روز یا چند هفته برای انتشار پست‌های اینستاگرام، برنامه‌ریزی می‌کنید کارتان راحت می‌شود. در واقع نیاز نیست که هر روز به این مسأله فکر کنید که امروز، چه چیزی منتشر کنم؟
  • 5. زمان‌بندی انتشار پست‌ها در اینستاگرام، به شما کمک می‌کند تا آن را براساس زمان بیداری سایر کاربران در کشورهای دیگر، برنامه‌ریزی کنید. قطعاً شما نمی‌خواهید ساعت 3 صبح از خواب بیدار شوید تا یک پست اینستاگرامی برای مخاطبان خود در کشور دیگری منتشر کنید. اما با زمان‌بندی، این کار، به‌راحتی قابل اجراست. وقتی شما در خوابید، پست‌تان در زمان مقرر، منتشر می‌شود.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *