Search
Close this search box.

چگونه تلفن ثابت قطع شده را مجدداً وصل کنیم

گلنوش احدی
اشتراک‌گذاری در:
وصل مجدد تلفن قطع شده
وصل مجدد تلفن قطع شده

فهرست مطالب

با وجود اینکه این روزها حضور گوشی‌­های همراه در تمام عرصه­‌های زندگی به قدری پررنگ است که همه جا با ما هستند، بازهم تلفن ثابت در اکثر خانه‌ها هست و هرگونه قطعی آن، برای مشترکان آزاردهنده است. درگذشته، وقتی خط ثابت شما به هر دلیلی قطع می‌شد، برای وصل مجدد آن باید به شعبه مخابرات مراجعه می­‌کردید، اما اکنون امکان وصل مجدد تلفن به روش‌های غیرحضوری نیز وجود دارد.

علت قطع تلفن ثابت معمولاً به عدم پرداخت صورتحساب‌ها برمی‌گردد، اما گاهی اوقات هم ممکن است به دلیل مسائل فنی یا قضایی باشند. هر کدام از این موارد که باشد، می‌توانید به صورت آنلاین یا تلفنی اقدامات لازم جهت وصل مجدد آن را انجام دهید. البته اگر قطعی تلفن به دلایل دیگری مانند سرقت کابل ها، اشکلات فنی مخابرات و آسیب دیدن کابل ها باشد، احتمالاً وصل مجدد آن زمانبر است.

در این مقاله به بررسی راه های وصل مجدد تلفن ثابت قطع شده می­‌پردازیم.

روش‌های پرداخت قبض تلفن مخابرات

در گذشته پس از دریافت قبض درب منزل باید به بانک مربوطه می رفتید تا بدهی را تصفیه کنید. اما این روزها نه تنها دریافت قبض، بلکه پرداخت آن نیز غیرحضوری شده است. برای مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت به صورت غیرحضوری، مشتریان می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند که توسط شرکت مخابرات ایران فراهم شده‌اند. از جمله:

  • پرداخت از طریق شماره گیری 1818
  • برنامه مخابرات من
  • اپلیکیشن آپ
  • سامانه 2000
  • کد دستوری #2020*
  • و بسیاری از برنامه های دیگر.

قطعی تلفن ثابت

قبض تلفن ثابت مخابرات ایران، به صورت ماهانه صادر می‌شود. باید به یاد داشت که قبوض تلفن باید به موقع پرداخت شوند. اگر قبض پایان یک دوره بیش از 20 هزار تومان باشد و پرداخت نشود یا کمتر از این مبلغ بوده و برای دو دوره متوالی قبض پرداخت نشود، خط تلفن شما قطع خواهد شد.

البته مخابرات پیش از قطعی خط شما، چندین بار با پیام‌هایی به شما اخطار می‌دهد. اگر بعد از اخطار، بدهی خود را پرداخت نکنید، تلفن شما یک طرفه خواهد شد و پس از مدتی به طور کامل قطع می‌شود. چنانچه پس از قطع دو طرفه ی کامل، به مدت طولانی نسبت به پرداخت اقدام نکنید، خط می‌تواند توسط مخابرات به شخص دیگری واگذار شود. پس اگر به هر دلیلی به خط خود نیاز دارید، قبض خود را به موقع پرداخت کنید.

وصل مجدد تلفن ثابت قطع شده

برای وصل کردن تلفن ثابت قطع شده، می‌توانید از روش‌های غیرحضوری استفاده کنید و در مدت زمان کوتاه مجدد وصل می‌شود. شاید راحت‌ترین روش شماره‌گیری 2000 با تلفن ثابت باشد.

شما می‌توانید با استفاده از شماره تلفن گویا 2000 و با استفاده از خط تلفن ثابت خود اقدام به پرداخت قبض تلفن ثابت قطع شده خود کنید. از این طریق امکان پرداخت قبض میان دوره نیز وجود دارد که شما می توانید براساس نیازتان گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و به صورت سریع و آسان قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. این روش امکان پرداخت در هر زمانی و بدون نیاز به استفاده از اینترنت و یا دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی را برای شما فراهم می‌کند.

سامانه تلفنی ۱۸۱۸ نیز برای مشترکان استان تهران و البرز در دسترس است که می‌توانند از آن استفاده کنند. این سامانه با بانک‌های ملی، ملت و صادرات هماهنگ است، بنابراین می‌توانید از طریق خودپردازهای این بانک‌ها یا باجه‌هایشان، قبض خود را پرداخت کنید و تلفن خود را وصل کنید.

همچنین می‌توانید با کد دستوذی (USSD) اقدام به پرداخت قبض تلفن خود کنید، البته این امکان فقط برای قطعی‌هایی است که به دلیل عدم پرداخت قبض رخ می‌دهد.

مراحل پرداخت قبض با 2020

*2020# را شماره‌گیری کنید.

کد دستوری 2020

عدد 3 را وارد و ارسال کنید.

شماره تلفن ثابت خود را با کد شهر وارد و ارسال کنید.

عدد 1 را وارد و ارسال کنید.

قبض تلفن ثابت

در صورتی که قصد پرداخت قبض پایان دوره را دارید، عدد 1 و برای قبض میان دوره عدد 2 را وارد و ارسال کنید.

پرداخت قبض تلفن ثابت

شماره کارتی را که می‌خواهید با آن پرداخت انجام دهید، وارد کنید.

وصل مجدد تلفن

عدد 1 را جهت دریافت رمز پویا وارد کنید.

پرداخت قبض با 2020
سامانه 2020

پس از دریافت رمز پویا مجدد *2020# را شماره‌گیری کنید و عدد 1 را وارد و ارسال کنید.

تلفن ثابت قطع شده

در مرحله آخر رمز پویا را وارد کنید.

نتیجه پرداخت از طریق پیامک برای شما ارسال می‌‎شود.

وصل مججد تلفن

در بیشتر مواقع پس از پرداخت قبض تلفن ثابت، مشکل قطعی برطرف می‌شود؛. اما در برخی موارد بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می برد تا تلفن مجدد وصل شود. در صورتی که پس از پرداخت قبض، تلفن همچنان قطع باقی باشد، می‌توانید با شماره ۲۰۲۱ تماس بگیرید و مسئله را پیگیری کنید.

بهتر است که قبوض خود را به موقع پرداخت کنید، اما اگر به هر دلیلی فراموش کردید، نگران قطعی خط ثابت خود نباشید، راه‌های غیرحضوری زیادی را وصل مجدد آن وجود دارد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *