Search
Close this search box.

جزئیات بیشتر در مورد آیپد پرو جدید OLED

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
جزئیات بیشتر در مورد آیپد پرو جدید OLED
جزئیات بیشتر در مورد آیپد پرو جدید OLED

فهرست مطالب

به علاقه مندان فناوری و طرفدداران اپل، این خبر را باید داد که آیپد پرو 2024 در انتظار شما است. با انبوهی از ارتقاها و پیشرفت‌ها، این دستگاه در حال شکل‌گیری است که افزوده‌ای قابل توجه به خط تولید اپل است. در لاگ مدیا همه چیزهایی که باید در مورد آیپد پرو OLED آینده بدانید، آورده شده است. شایعات به صفحه نمایش جدید و زیبای آیپد برای آیپد پرو 11 و 13 اینچی امسال در ماه می اشاره می کنند، اما این محصول می تواند بسیار گرانتر نیز باشد.

آی‌پد پرو و ​​آی‌پد ایر جدید قرار است در بهار امسال عرضه شوند، اگرچه ممکن است برای رونمایی کامل تا ماه می منتظر بمانیم.

اپل سال گذشته هیچ آی‌پد نسل یازدهمی را عرضه نکرد، با توجه به این موضوع باید این را در نظر گرفت که شرکت کوپرتینویی کالیفرنیا بیش از یک دهه است که هر سال یک آی‌پد منتشر کرده است.

اپل چه زمانی می تواند آیپد پرو جدید OLED را عرضه کند؟

اکثر شایعات اولیه حاکی از آن بود که اپل آیپدهای جدید خود را در ماه مارس به نمایش خواهد گذاشت. با این حال، جزئیات جدیدی از خط تولید اپل منتشر می‌شود و گزارش بلومبرگ می‌گوید که باید تا زمانی در ماه می‌صبر کنیم. بر اساس چندین منبع ناشناس، این گزارش خاطرنشان می‌کند که انتشار ماه می‌یک نسخه بزرگ با محوریت آی‌پدهای جدید خواهد بود. مدل‌های Pro یک صفحه نمایش کاملاً جدید دریافت خواهند کرد، در حالی که طرفداران iPad Airs یک دسته‌بندی اندازه جدید با اندازه 12.9 اینچ خواهند داشت.

شرکت کوپرتینویی M3 MacBook Airs جدید خود را با صفحه نمایش 13 یا 15 اینچی در ماه مارس عرضه کرد، بنابراین این فشار به ماه می‌چندان تعجب‌آور نیست زیرا این شرکت می‌خواهد نسخه‌های منتشر شده خود را عرضه کند و برای مدت بیشتری در کانون توجه رسانه‌ها بماند. این گزارش خاطرنشان می‌کند که اپل باید نرم‌افزار تبلت‌های آینده‌اش را تکمیل می‌کرد، به همین دلیل تاخیر داشت. در ماه ژانویه، مارک گورمن، گورو اپل بلومبرگ گزارش داد که اپل طرح‌های گسترده‌ای دارد. به گفته بلومبرگ، این اولین به‌روزرسانی آی‌پد در 18 ماه آینده شامل چهار مدل J717، J718، J720 و J721 می‌شود. ماه می‌نیز یک ماه قبل از بزرگترین رویداد سال، WWDC 2024 است. اینجاست که اکثر شایعات حاکی از آن است که اپل بهبودهای هوش مصنوعی بسیار بیشتری را در iOS 18 معرفی خواهد کرد. چیز زیادی در مورد هوش مصنوعی در iPadOS گفته نشده است، اما اگر شروع به کار نباشد، فقط زمان خواهد بود که اپل برخی از نسخه‌های هوش مصنوعی را عرضه کند.

 ویژگی های تبلت‌های آیپد پرو

علاوه بر این، نکاتی در مورد لوازم جانبی iPad اضافی وجود دارد که می‌توانند به همراه Airs و Pros جدید راه خود را در صحنه پیدا کنند. افرادی که به دنبال کدهای iOS 17.4 بودند، اشاره‌ای به Apple Pencil 3 پیدا کردند که به برنامه Find My اپل متصل می‌شود. با انتشار غافلگیرکننده‌ای در سال گذشته، اپل پنسیل قبلی دارای یک اسلات USB-C کشویی بود. آن نسخه مدادی نیز فاقد حساسیت فشار بود، بنابراین نسخه جدید با گزینه‌های حساسیت بیشتر می‌تواند به خوبی با خط جدید «Pro» مطابقت داشته باشد. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد. MacRumors بر اساس منبعی که با قطعات اپل کار می‌کند، ادعا کرد که آی پد بعدی می‌تواند از شارژ بی‌سیم MagSafe پشتیبانی کند.

صحبتی مبنی بر اینکه شرکت کوپرتینویی یک دستگاه جانبی کاملاً جدید MagSafe برای آیپدها بسازد، وجود نداشته است. آی‌پد جدید همچنین می‌تواند یک صفحه کلید کاملاً جدید را معرفی کند. گورمن قبلاً اشاره کرده بود که اپل در تلاش است تا کیبورد جادویی را برای کار با iPad دوباره طراحی کند. شایعات حاکی از آن است که صفحه کلید جدید بزرگتری دارد. مهم‌تر از همه، اپل می‌تواند برای قسمت بالای صفحه‌کلید خود از آلومینیوم استفاده کند، که حس مک‌بوک را بیش از هر زمان دیگری به آن می‌دهد. مواد پوشش یکسان باقی می‌ماند، اما کل صفحه کلید را برای کسانی که می‌خواهند از iPad خود به‌عنوان درایور اصلی روزانه خود استفاده کنند، بسیار محکم‌تر می‌کند.

بیشتر بدانید: بهترین برنامه‌های کاربردی آیپد

درباره OLED آیپد پرو چه می‌دانیم؟

بر اساس نکات معمول تحلیلگران صنعت، مشخص شده است که اپل می‌خواهد یک آیپد پرو 11.1 و 13 اینچی با OLED بسازد. این در مقایسه با جدیدترین نسخه 12.9 اینچی مینی LED (به نام Liquid Retina XDR) و نسخه 11 اینچی IPS LCD است که در حال حاضر در بالای خط تبلت اپل قرار دارند. این شایعات توسط جدیدترین کلمه از سوی دیگر تایید شده است. نسل جدید آی‌پدها با مدل‌های قبلی کمی متفاوت خواهند بود. 9to5Mac بر اساس منابع ناشناس گزارش داد که آی‌پد پرو جدید نزدیک به 1 میلی‌متر ضخامت کمتری نسبت به نسل دهم فعلی خواهد داشت. آیپد پرو 11 اینچی موجود 5.9 میلی متر ضخامت دارد، اما مدل جدید می‌تواند 5.1 میلی متر باشد. عرض نسخه 12.9 اینچی 6.4 میلی متر است، اما نسخه جدید می‌تواند 5.0 میلی متر باشد. برای تکمیل اندازه‌های جدید، شایعات همچنین نشان می‌دهند که مک‌بوک ایر به‌روز شده‌ای را خواهیم دید که صفحه نمایش را تا 12.9 اینچ افزایش می‌دهد.

با iPadOS 18 چه اتفاقی می‌افتد؟

ممکن است تغییرات جالبی برای به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل همراه با به‌روزرسانی iPad وجود داشته باشد. برای یکی، سیستم عامل تبلت بعدی می‌تواند پشتیبانی از چندین آیپد نسل قدیمی را کاهش دهد. طبق شایعه‌ای که اولین بار توسط 9to5Mac گزارش شد، این شامل نسل دوم آی‌پد پرو 12.9 اینچی، آی‌پد پرو 10.5 اینچی و آی‌پد نسل ششم است. بقیه تبلت‌های 2019 به بعد باید همچنان به سیستم‌عامل جدید دسترسی داشته باشند. اگر پیشرفت‌های هوش مصنوعی iOS 18 صحت داشته باشند، منطقی است که آن‌ها را به iPad نیز بیاوریم. این به‌طور بالقوه می‌تواند سیری را دوباره اختراع کند و شاید چندین عملکرد جدید تقویت شده با هوش مصنوعی را به پلتفرم‌های قابل حمل اپل اضافه کند.

آیپد پروجدید OLED چقدر قدرتمند خواهد بود؟

با توجه به شایعات و گمانه‌زنی‌ها، انتظار می‌رود که این دستگاه از چیپ M3 اپل بهره ببرد که پیشرفت قابل توجهی نسبت به چیپ M2 فعلی خواهد بود. برخی از تحلیلگران معتقدند که M3 دو برابر سریع‌تر از M2 بوده و همچنین از گرافیک به مراتب قوی‌تری برخوردار خواهد بود. این امر آیپد پرو OLED را به قدرتمندترین تبلتی که تا به حال ساخته شده تبدیل خواهد کرد و آن را برای کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو، رندرینگ 3D و بازی‌های با گرافیک بالا، ایده‌آل می‌کند. اکثر پیکربندی‌های M3 برای مک بوک ایر و مک بوک پرو دارای 8 هسته CPU و 8 یا 10 هسته گرافیکی هستند.

این پیکربندی‌ها یا با 8.16 یا 32 گیگابایت رم ارائه می‌شوند، اگرچه با توجه به اینکه آیپد پرو حداکثر به 16 گیگابایت حافظه یکپارچه دارد، می‌توانید انتظار داشته باشید که نسخه OLED نیز همین گونه باشد. ما دریافتیم که تراشه M3 هم در بهره‌وری و هم در کارهای گرافیکی بسیار متنوع است. این تراشه در همه بنچمارک‌ها بسیار بهتر از تراشه M2 است، بنابراین مطمئناً برای کسانی که از نسخه‌های M1 یا M2 استفاده می‌کنند، حتی با نادیده گرفتن نمایشگر جدید چشم‌نواز، یک ارتقاء خواهد بود.

قیمت آیپد پرو OLED چه اندازه خواهد بود؟

OLED معمولاً بیشتر از LCD هزینه دارد، تا حدی به دلیل مواد و تا حدی به این دلیل که کارخانه‌ها و سازندگان کمتری برای تولید قطعات جداگانه در دسترس هستند. بر اساس منابع صنعتی، سایت شایعه فناوری کره‌ای Elec (از طریق MacRumors) ادعا کرد که سامسونگ اولین دسته از آیپدهای OLED 11 اینچی را تولید می‌کند اما ال‌جی نیز روی نسخه‌های 13 اینچی کار می‌کند. Elec همچنین خاطرنشان کرد که تحلیلگران صنعت انتظار دارند اپل در سال جاری 8 میلیون دستگاه عرضه کند.

اپل در سال گذشته با کاهش فروش مک‌بوک مشکلاتی داشت که باعث شد این شرکت مک‌بوک پرو M3 را عرضه کند، حتی یک سال پس از عرضه نسخه M2. این به ایجاد تبلیغات در مورد تراشه M3، قدرتمندترین APU شرکت منتشر شده کمک کرد. گفته می‌شود، آیپد پرو تنها با افزایش قیمت منطقی خواهد بود. تلاش برای حدس زدن قیمت دقیق مانند پرتاب دارت با چشم‌های بسته است، اما iPad Pro 13 اینچی در حال حاضر از 1099 دلار شروع می‌شود. گفتنی است که اگر می‌خواهید گزینه‌های ذخیره‌سازی بیشتر و اتصال سلولی را انتخاب کنید، قیمت دستگاه می‌تواند تا 2000 دلار افزایش یابد. می‌توانیم حدس بزنیم که قیمت یک آی‌پد پرو جدید حداقل 100 دلار بیشتر از نسل فعلی است.

Elec قبلاً گزارش کرده بود که آی‌پد بعدی ممکن است چند صد دلار بیشتر قیمت داشته باشد، حتی قیمت آن را 1500 دلار برای مدل 11 اینچی و 1800 دلار برای مدل 18 اینچی قرار داده است که به‌نظر می‌رسد جهشی بالاتر از آن چیزی است که عملی به نظر می‌آید. همچنین، با توجه به قیمت فعلی صفحه کلید جادویی که 300 دلار است، وجود یک ماده آلومینیومی جدید احتمالاً هزینه کلی را افزایش می‌دهد. آی‌پد پرو آینده محصولی بسیار لوکس‌تر خواهد بود.

سوالات متداول

آیا آیپد پرو جدید OLED  دارای نمایشگر Mini LED خواهد بود؟

بعید است. شایعات حاکی از آن است که اپل به جای Mini LED از OLED در iPad Pro جدید استفاده خواهد کرد.

آیا آیپد پرو جدید OLED  دارای Face ID خواهد بود؟

بله، انتظار می‌رود که آیپد پرو جدید OLED مانند مدل‌های قبلی، از Face ID بهره ببرد.

آیا آیپد پرو جدید OLED  دارای پورت Thunderbolt خواهد بود؟

برخی از شایعات حاکی از آن است که آیپد پرو جدید OLED ممکن است دارای پورت Thunderbolt باشد، اما این موضوع هنوز تأیید نشده است.

آیا آیپد پرو جدید OLED  از شارژ MagSafe پشتیبانی خواهد کرد؟

شایعاتی مبنی بر پشتیبانی آیپد پرو جدید OLED از شارژ MagSafe وجود دارد، اما این موضوع نیز هنوز تأیید نشده است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *