، ،

پای هوش‌مصنوعی به ایران‌خودرو رسید

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:
حضور هوش‌مصنوعی در ایران‌ خودرو

ایران‎‌خودرو به منظور رقابت با بازار جهانی خودرو و حرکت در جهت فن‌آوری‌های روز دنیا، مرکز فناوری‌های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد.

این مرکز که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) است به منظور نوآوری خدمات پس از فروش خودرو و صنایع مرتبط و با هدف توسعه فناوری‌های نوین راه‌اندازی شد.

پیشنهاد مطالعه: چت بات هوش مصنوعی این بار در خودرو های چینی!

محمد حسن پور، رئیس مرکز نوآوری ایساکو، در این باره گفت: «این مرکز تاسیس شده تا در راستای مسئولیت اجتماعی خود با رویکردی تعاملی، ضمن ایجاد زمینه رشد و توسعه فردی و سازمانی مجموعه‌های دانش بنیان، به صورت همزمان از دانش ایجاد شده در این مراکز، در چرخه‌ فعالیت‌های خدمات پس از فروش ایران‌خودرو بهره‌مند شده و در عین حال، به توسعه و رشد بازار محصولات فن‌آورانه و دانش‌بنیان کمک کند.»

در این مرکز، برای پیشبرد امور خودرویی کشور مطابق با فن‌آوری‌های روز دنیا، معاونت علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نخبگان دانشگاهی، مراکز نوآوری و پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری، هسته‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی و دولتی و شتاب‌دهنده‌های نوآوری با هم همکاری دارند.

به گفتۀ حسن پور، مرکز نوآوری‌های خدمات پس از فروش ایران خودرو در مساحتی به وسعت 500 متر مربع فضای اداری و 1500 متر فضای کارگاهی، در ناحیه نوآوری شریف راه‌اندازی شده است که با استفاده از ظرفیت‌های شبکه خدمات پس از فروش، کانال ارتباطی مؤثری میان صنعت، دانشگاه و بخش خصوصی خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: سیر تکاملی CES: از نمایشگاه الکترونیک تا خودروهای پیشرفته

استفاده از هوش‌مصنوعی در بخش‌های مختلف طراحی و ایده‌سازی، افزایش ضریب ایمنی خودرو یا پیشنهاد استانداردهای بین‌المللی در بهینه‌سازی سوخت مصرفی خودرو از جمله اهدافی است که در این مرکز، دنبال می‌شود.

حسن‌پور در پایان سخنانش، با تأکید بر این نکته که مرکز نوآوری ایساکو با هدف تبادل فن‌آوری، زمینه و بستر لازم برای رشد و توسعه کارآفرینان و صاحبان ایده را فراهم می‌کند افزود: «از دیگر ماموریت‌های مرکز نوآوری‌های شرکت ایساکو در اختیار گذاشتن فضای کار اشتراکی، امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری به‌منظور پرورش افراد و گروه‌های فن‌آور، ایجاد زمینه فعالیت‌های گروهی آموزشی در قالب برگزاری بوت‌کمپ، کمک به توسعه پایدار و کاهش ریسک شکست استارتاپ‏‌ها، ایجاد و تقویت فرصت‌های توسعه ارتباطات، شبکه‌سازی بین کارآفرینان، تیم‌ها و نهادهای سرمایه‌گذار و صنایع کلیدی است

محمدجواد صدری مهر، مدیر دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری، در خصوص این اتفاق گفت: «ایجاد مراکز نوآوری، اغلب کاری زمانبر است که ایساکو در مدت زمان کوتاهی این مهم را محقق کرد. اساس کار مرکز نوآوری ایساکو استفاده از هوش‌مصنوعی و نوآوری در خدمات‌رسانی بهتر به مردم و همگام شدن با تکنولوژی خودرویی جهان است.»

وی بر حمایت معاونت علمی از این مرکز تاکید کرد و طرح اعتبار مالیاتی را فرصتی مغتنم برای  عملیاتی کردن این حمایت‌ها دید و اظهار داشت: «طرح‌های فن‌آورانه‌ای که می‌توانند برای صنعت و کشور راهگشا باشند مشمول اعتبارهای مالیاتی خواهند شد.»

پیشنهاد مطالعه: مدیرعامل خودروسازی بنز آلمان: رقیبان ما اپل، گوگل و سیسکو هستند

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *