Search
Close this search box.

چالش‌هایی که اپل در سال 2024 با آن‌ها روبروست

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
مشکلات اپل در سال 2024 روبروست

به‌نظر می‌رسد 2024 سال چالش‌های مهمی برای اپل باشد. این غول فناوری با مشکلات فروش در چین، پرونده‌های حقوقی ثبت اختراع در ایالات متحده و عقب ماندن در هوش مصنوعی مولد (AI) دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، با وجود این مشکلات، کارشناسان معتقدند که اپل راهی برای عبور از این موانع پیدا خواهد کرد.

چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، مانع بزرگی برای اپل است. پس از عرضه موفقیت‌آمیز گوشی هوشمند میت 60 پرو هوآوی، اپل سخت تلاش کرده است تا مشتریان آیفون در چین را جذب کند. در اقدامی غیرمنتظره، این شرکت برای رقابت بر روی آیفون و سایر محصولات خود تخفیف‌های موقتی ارائه کرد. در حالی‌که این رویکرد ممکن است باعث نگرانی در مورد عملکرد آیفون در این بازار بحرانی شود، تحلیلگرانی مانند دن آیوز تاکید می‌کنند که هنوز هم پتانسیل زیادی برای ارتقاء با حدود 100 میلیون آیفون واجد شرایط برای ارتقا در چین وجود دارد.

علاوه بر چالش‌هایی که بازار چین ایجاد می‌کند، اپل در حال حاضر درگیر یک نبرد ثبت اختراع در ایالات متحده در مورد اپل واچ محبوب خود است. برخی از نسخه‌های پریمیوم ساعت به‌دلیل اختلاف حق ثبت اختراع با شرکت پزشکی Masimo ممنوع شده‌اند. این ممنوعیت می‌تواند بر فروش تأثیر بگذارد، اما شرکت تحقیقات بازار IDC Jitesh Ubrani تأکید می‌کند که نگرانی بزرگ‌تر آسیب احتمالی به شهرت اپل است. در حالی که مشخص نیست این اختلاف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، برای اپل ضروری است که این مشکل را به سرعت حل کند.

علاوه بر این، اپل از رقبای خود در حوزه هوش مصنوعی مولد عقب افتاده است. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، متا، گوگل و سامسونگ قبلاً ویژگی‌های هوش مصنوعی را در خدمات، رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند خود ادغام کرده‌اند. در مقابل، اپل در این زمینه نسبتاً ساکت بوده است. با این حال، شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است ویژگی‌های جدید Siri poweredAI را در نسخه آتی iOS 18 معرفی کند. علاوه بر این، ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی روی دستگاه ممکن است منحصر به مدل‌های آیفون 16 شوند. با این وجود، اپل در مقایسه با گوگل و سامسونگ که قبلاً نوآوری‌های هوش مصنوعی را در جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند خود وارد کرده‌اند، پیشرفت‌هایی دارد.

با وجود این چالش‌ها، ارزش، شناخت و کیفیت برند اپل همچنان قوی است. انتظار می‌رود پایگاه کاربران وفادار اپل به‌عنوان بزرگترین شرکت در بازار جهانی، به کاهش تاثیر این موانع کمک کند. اگرچه راه پیش رو ممکن است بدون مانع نباشد، اپل احتمالاً راه‌هایی برای غلبه بر آنها و ادامه موفقیت خود در صنعت فناوری پیدا خواهد کرد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *