تبلیغات جعلی بازی: هر آنچه که باید بدانید

اوغر
اشتراک‌گذاری در:
تبلیغات جعلی در فضای اینترنت

آیا تبلیغی را دیده‌اید که یک بازی را در یوتیوب یا سایر پلتفرم‌های رسانه‌اجتماعی تبلیغ می‌کند که صحنه‌های جذابی را نشان می‌دهد؟ اما وقتی آن را دانلود کردید، بازی بسیار متفاوت‌تر از آنچه انتظار داشتید به‌نظر می‌رسید؟ تبلیغاتی مانند این گمراه کننده هستند و عمدتا برای افزایش نرخ تبدیل طراحی شده‌اند. در این مورد، ممکن است آن‌ها را به‌عنوان کلاهبرداری در نظر بگیرید.

چرا شرکت‌ها از تبلیغات جعلی برای تبلیغ بازی‌های خود استفاده می‌کنند؟ چگونه می‌توان تایید کرد که گیم‌پلی در تبلیغات واقعی است یا فقط گمراه کننده است؟ و چگونه باید به چنین تبلیغات جعلی پاسخ داد؟

تبلیغات جعلی چگونه به‌نظر می‌رسند؟

تبلیغات جعلی چگونه به نظر می رسند؟

تبلیغات ویدیویی که گیم‌پلی متفاوت از بازی واقعی را نشان می‌دهد جعلی در نظر گرفته می‌شود. این تبلیغات گمراه کننده گرافیک بازی را اغراق آمیز می‌کند و آن را واقعی‌تر از آنچه هست به‌نظر می‌رساند.

در برخی موارد، تبلیغ‌کنندگان از عناوین جذاب و فیلم‌های جذاب بصری برای جلب توجه مخاطب استفاده می‌کنند، در حالی که در موارد دیگر، تبلیغ را بیش از حد جنسی می‌کنند تا بیننده را به اقدام تشویق کنند.

از آنجایی که این تبلیغات می‌توانند بسیار گمراه کننده باشند، چرا در وهله اول مجاز هستند؟

چرا شرکت‌های تبلیغاتی تبلیغات جعلی را ممنوع نمی‌کنند؟

شرکت‌های تبلیغاتی معمولاً چنین آگهی‌هایی را برای انتشار تأیید می‌کنند و آن‌ها را ممنوع نمی‌کنند زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با وجود گمراه کردن مخاطبان، قوانین و مقررات یک شرکت را نقض نکنند.

شرکت‌های تبلیغاتی تبلیغات را فریبنده می‌دانند و در صورتی که محصول یا خدماتی را نادرست معرفی کنند، در تلاش برای فروش آن، حساب‌های تبلیغاتی را تعلیق می‌کنند. از آنجایی که تبلیغات گیم پلی جعلی شامل فروش نمی‌شوند، به عنوان گمراه کننده واجد شرایط نیستند. آن‌ها به‌سادگی می‌خواهند که کاربر بازی را به‌صورت رایگان دانلود کند.

دقیقاً مانند آن، تبلیغ‌کنندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تبلیغات آن‌ها با سیاست‌های شرکت مطابقت دارد تا از ممنوعیت جلوگیری کنند. این سوال پیش می‌آید: چرا شرکت‌ها از تبلیغات جعلی استفاده می‌کنند؟

چرا شرکت‌ها از تبلیغات جعلی برای تبلیغ بازی‌های خود استفاده می‌کنند؟

شرکت‌ها از تبلیغات جعلی برای موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. بنابراین، برای درک اینکه چرا آنها این کار را انجام می‌دهند، ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث موفقیت یک کمپین می‌شود.

کمپین‌های تبلیغاتی از تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند که هزینه‌ای را به ناشر بپردازند، که سپس آگهی را به مخاطبان هدف نمایش می‌دهد. هر بار که کاربر تبلیغ را مشاهده می‌کند، یک تبلیغ کننده متحمل هزینه می‌شود. اگر کاربر روی یک تبلیغ کلیک کند و عملی را انجام دهد که هدف آن تبلیغ است (در بیشتر موارد، نصب بازی) تبدیل موفق به حساب می‌آید.

با تبلیغات جذاب‌تر، نرخ تبدیل افزایش می‌یابد، هزینه هر نصب کاهش می‌یابد و کمپین موفق‌تر می‌شود. با این حال، اگر تعداد بیشتری از کاربران از تبلیغات صرف نظر کنند و بازی را نصب نکنند، هزینه بیشتری برای شرکت‌ها دارد و نرخ تبدیل را کاهش می‌دهد و کمپین را بی اثر می‌کند.

بنابراین منطقی است که شرکت‌ها مبلغ قابل توجهی را برای جذاب کردن تبلیغات سرمایه‌گذاری کنند. برای رسیدن به این هدف، آن‌ها از اینکه تبلیغ را اغراق آمیز یا حتی کاملا گمراه کننده جلوه دهند، دریغ نمی‌کنند. از آنجایی که چنین تبلیغاتی در خدمت هدف اصلی ایجاد تبلیغات هستند، شرکت ها همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

چگونه می‌توانید تأیید کنید که تبلیغی که می‌بینید واقعی یا جعلی است؟

چگونه می توانید تأیید کنید که تبلیغی که می بینید واقعی یا جعلی است؟

بنابراین آیا راهی برای بررسی واقعی بودن گیم‌پلی نمایش داده شده در تبلیغات وجود دارد؟

تأیید اینکه تبلیغ دقیقاً نشان‌دهنده بازی‌ای است که قصد نصب آن را دارید، می‌تواند شما را از دانلود چیزی متفاوت با آنچه انتظار داشتید، اتلاف وقت و داده‌هایتان نجات دهد. اما دقیقا چگونه می توانید آن را انجام دهید؟

به تصاویر مرتبط زیر فهرست برنامه در فروشگاه App (iOS) یا Google Play Store (اندروید) نگاه کنید. اگر تصاویر با گیم پلی بازی مطابقت نداشته باشند، تبلیغات احتمالا گمراه کننده است.

همچنین می‌توانید ویدیوهای مربوط به گیم‌پلی را در یوتیوب جستجو کنید. اگر ویدیو با آنچه در آگهی دیده‌اید مطابقت ندارد، احتمالاً جعلی است.

همچنین می‌توانید جدیدترین بررسی‌ها را در فروشگاه بخوانید. اگر شکایت‌هایی در مورد متفاوت بودن بازی با آنچه در تبلیغات نشان داده شده است مشاهده کردید، آن را دانلود نکنید.

چگونه باید به تبلیغ جعلی پاسخ دهید؟

علاوه بر دانلود نکردن برنامه از طریق تبلیغات گمراه‌کننده، اگر مطمئن هستید که تبلیغ جعلی است، در اینجا چه کارهای دیگری می‌توانید انجام دهید تا از اتلاف وقت افراد بیشتر برای دانلود برنامه جلوگیری کنید:

-مروری به فهرست برنامه در Android اضافه کنید یا به برنامه‌ها در iOS امتیاز دهید و توضیح دهید که چگونه از گیم‌پلی جعلی برای افزایش تعداد نصب‌ها استفاده می‌کند.

-اگر تبلیغی را در یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی دیده‌اید که به شما امکان می‌دهد در صفحه‌ای مانند فیس‌بوک نظر دهید، در مورد گمراه‌کننده بودن آن اظهار نظر کنید.

-بلافاصله آگهی را به شبکه اجتماعی گزارش دهید تا آن را بررسی کرده و حذف کنند.

-نشان دهید که چگونه بازی در کمپین های تبلیغاتی خود در Reddit و سایر پلتفرم‌ها، گیم‌پلی را نادرست معرفی می‌کند. کاربرانی که بازی را مستقیماً در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری جستجو می‌کنند، این اطلاعات را مفید خواهند یافت.

چگونه تبلیغات جعلی بر شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد؟

چگونه تبلیغات جعلی بر شرکت ها تأثیر می گذارد؟

استفاده از گیم‌پلی گمراه‌کننده برای اجرای کمپین‌های سودآور همیشه ایده خوبی نیست. تبلیغات جعلی تعداد نصب‌ها را به صورت مقرون به صرفه افزایش می‌دهد اما دارای معایب زیادی است.

اول اینکه تبلیغات جعلی می‌تواند در درازمدت به اعتبار شرکت آسیب برساند. گمراه شدن در دانلود بازی به این شکل می‌تواند باعث شود کاربران از دانلود بازی‌های دیگر از همان ناشر خودداری کنند. این شرکت ممکن است مشتریان طولانی مدتی را که فکر می‌کنند از کاربران کلاهبرداری می کنند، از دست بدهد.

همچنین، از آنجایی که گیم پلی واقعی با آنچه کاربران انتظار دارند متفاوت است، اکثر بازیکنان بازی را ترک می‌کنند و شرکت‌ها مشتریان طولانی مدت خود را از دست می‌دهند.

علاوه بر این، تبلیغات جعلی منجر به بررسی‌های منفی بسیاری می‌شود که می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی ارگانیک بازی تأثیر بگذارد. در نتیجه، برنامه نصب‌های ارگانیک بسیار کمی دریافت می‌کند و شرکت‌ها برای جذب کاربران جدید باید بیشتر به تبلیغات متکی باشند.

فهرست راه‌هایی که تبلیغات گمراه‌کننده می‌توانند نتیجه معکوس داشته باشند، ادامه دارد، بنابراین در نهایت، اگرچه ممکن است در ابتدا وسوسه‌انگیز به نظر برسد، در نهایت ارزش دنبال کردن این خط فکری را ندارد.

توسط تبلیغات جعلی گیم پلی گمراه نشوید

دانستن نحوه تأیید صحت تبلیغات جعلی به شما امکان می‌دهد فریب نخورید. مطمئن شوید که چنین تبلیغاتی را به پلتفرم رسانه‌های اجتماعی که در آن ظاهر می‌شوند گزارش می‌دهید. اقدامات لازم را انجام دهید تا از هدر دادن وقت و انرژی دیگران نیز جلوگیری کنید.

مانند تبلیغات جعلی گیم پلی، تبلیغات جعلی که به صورت لینک‌های دانلود پنهان شده‌اند در سراسر وب هستند. مراقب آن‌ها باشید تا فریب نخورید.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *