چند فصل گذشته برای بازار جهانی گوشیهای هوشمند چندان خوب نبوده است. محمولهها بهدلیل عوامل مختلف در حال کاهش بودهاند، اما اکنون بهنظر میرسد که دوباره در مسیر بهبود قرار گرفته است. طبق گزارش Canalys، فروش گوشیهای هوشمند در سه ماهه سوم 2023 با 1 درصد کاهش به 293.4 میلیون دستگاه رسید.
سامسونگ همچنان برند شماره یک است
طبق گزارش تحقیقاتی، سامسونگ با ارائه مجموعا 57.4 میلیون دستگاه، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و 20 درصد از سهم بازار را تضمین کرد. به گفته Canalys، این به عرضه سریع دستگاههای تاشوی بهروز شده آنها نسبت داده شد.
اپل با فروش 50 میلیون دستگاه و کسب 17 درصد از سهم بازار، عمدتاً به دلیل تقاضای اولیه قوی برای سری آیفون 15، که دارای ارتقاء قابل توجه USB-C بود، در جایگاه دوم قرار گرفت.
شیائومی، در جایگاه سوم، 41.5 میلیون دستگاه فروخته و رشد سالانه 2 درصدی را به دست آورده است که عمدتاً به دلیل عملکرد خود در بازارهای نوظهور است. Oppo که شامل OnePlus نیز میشود، با 26.4 میلیون دستگاه فروخته شده و 9 درصد سهم بازار جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.
سایر برندهای کمتر شناخته شده
گروه TRANSSION، متشکل از برندهای Tecno، Infinix و iTel، با فروش 26.0 میلیون دستگاه، جایگاه پنجم خود را حفظ کرد و به حرکت قوی خود نسبت به سه ماهه قبل ادامه داد تا جایگاه خود را در 5 رتبه برتر حفظ کند.
Sanyam Chaurasia، تحلیلگر ارشد در Canalys گفت: افزایش تقاضا برای عرضههای جدید در بازارهای نوظهور، برندها و کانالها را با نزدیک شدن به فصل تعطیلات به جلو سوق میدهد.
لوکاس ژونگ، تحلیلگر تحقیقاتی در Canalys گفت: «فروشندگان بهدنبال فرصتهایی هستند تا موقعیت خود را در بازار ممتاز مستحکم کنند. برندها در حال افزایش پیشنهادات بخش ممتاز خود هستند تا کاربرد خود را از طریق بهبود طراحی و رابط کاربری گسترش دهند. رقابت جهانی برای گوشیهای هوشمند تاشو تشدید میشود.
ژونگ افزود: «کانالیز پیشبینی میکند که بازار جهانی گوشیهای هوشمند در سال 2024 با ظاهری محتاطانه شاهد رشد اندکی باشد».