گوگل در ماه ژوئن به دلیل استفاده از نظرات و فهرستهای جعلی علیه کلاهبرداران اقدام قانونی کرد. کلاهبرداران از این بررسیهای نادرست برای گمراه کردن و سوء استفاده از مصرف کنندگان استفاده کردند. اکنون، غول فناوری قرار است سیاستهای رتبهبندی محصولات خود را بهروز کند. بر اساس این سیاست جدید، گوگل استفاده از محتوای خودکار و تولید شده توسط هوش مصنوعی (AI) را در بررسیها محدود خواهد کرد. آخرین خطمشیهای رتبهبندی محصول این شرکت از ۲۸ آگوست اعمال خواهد شد. Google پست وبلاگ خود را بهروزرسانی کرده است تا توضیح دهد چگونه بررسیهای جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی را از صفحات محصول محدود میکند.
جدای از این، خطمشیهای بهروز شده Google طیفی از مسائل دیگر را پوشش میدهد. این شامل محتوای هرزنامه، محتوای غیرقانونی، سخنان ستیزهجویانه و تنفر، اعمال خطرناک، اطلاعات شخصی یا محرمانه و موارد دیگر است. برای افزایش تجربه کاربر، این شرکت میخواهد محتوای نامربوط و مضر را از پلتفرم خود حذف کند.
چگونه گوگل از بررسی محصولات توسط هوش مصنوعی خلاص میشود؟
محدود کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای بررسی محصول یکی از نکات برجسته سیاست جدید است. Google اجازه بررسیهایی را که عمدتاً توسط یک برنامه خودکار یا برنامه هوش مصنوعی ایجاد میشود را متوقف میکند. این شرکت توضیح میدهد که این مرحله تضمین میکند که بررسیها واقعی هستند و توسط کاربران واقعی ارسال میشوند.
این شرکت توضیح داده است که ترکیبی از ابزارهای هوش مصنوعی و ارزیابی مبتنی بر انسان را برای اجرای این سیاست و اطمینان از انطباق به کار خواهد گرفت. برای حفظ یکپارچگی پلتفرم، برنامههای خودکار و بررسیهای ایجادشده توسط برنامه هوش مصنوعی بهعنوان هرزنامه علامتگذاری میشوند.
اینکار چه پیامی برای کاربران دارد؟
گوگل فقط خواهان تجربیات دست اول از مشتریان واقعی در پلتفرم خود است و سعی دارد محتوای فریبنده یا جعلی را حذف کند. هدف این شرکت تضمین یک سیستم بازبینی منصفانه و شفاف با مسدود کردن بررسیهای تکراری و غلطگیریهای ناقض محصول است.
این شرکت در تلاش است تا با ایجاد یک محیط قابل اعتماد هم برای مصرفکنندگان و هم برای مشاغل، تجربه کاربری خود را بهبود بخشد. این بهروز رسانی جدید بهعنوان بخشی از این تلاش است. با این خطمشیهای جدید، کاربران میتوانند انتظار سیستم بررسی قابل اعتمادتر و مفیدتری را در جستجوی Google داشته باشند. این شرکت همچنین میخواهد اعتبار بررسیهای محصولات و پلتفرمهای خرید خود را با اقداماتی علیه ناقضان خطمشی و متخلفان مکرر حفظ کند.
گوگل خاطرنشان میکند: «ما به بررسی هایی که عمدتاً توسط یک برنامه خودکار یا برنامه هوش مصنوعی ایجاد میشوند، اجازه نمیدهیم. اگر چنین محتوایی را شناسایی کردهاید، باید با استفاده از این ویژگی در فید شما بهعنوان هرزنامه علامتگذاری شود.»