گوگل برای استخدام و تقویت تیم فروش تبلیغات خود، ممکن است یک بار دیگر نیروی کار بخشهای دیگر را تعدیل کند.
گوگل در حال انجام یک حرکت استراتژیک است که ممکن است تبلیغات دیجیتال را متحول کند. این غول فناوری در ابتدا در واکنش به رونق اخیر با حمایت هوش مصنوعی و وابستگی فزاینده آن به هوش مصنوعی برای تبلیغات، آماده بازسازی واحد فروش خود است.
Google مشتاقانه منتظر افزایش تعاملات مشتری در خریدهای تبلیغاتی در پلتفرمهایی مانند YouTube، Search و موارد دیگر است. بازسازی آینده بخش قابل توجهی از تیم فروش تبلیغاتی 30.000 نفری آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
شان داونی، مسئول نظارت بر فروش تبلیغات به مشتریان بزرگ آمریکایی گوگل، در جلسه هفته گذشته به این تغییر ساختار بخش اشاره کرد.
این تصمیم شرکت بزرگ فناوری نشان دهنده تعهد آن به استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی برای قرار دادن هدفمندتر و کارآمدتر تبلیغات خود است.
به گفته منابع، گوگل همچنین در حال کار بر روی یک استراتژی تجمیع کارکنان است که ممکن است منجر به اخراج کارکنانی نیز شود. شرکت ممکن است کارمندان را در واحد بزرگ فروش مشتری، بهویژه آنهایی که بر روابط با تبلیغکنندگان کلیدی حاکم است، تغییر دهد.
گوگل در ژانویه گذشته 12.000 شغل را کاهش داد
جالب اینجاست که گوگل در ژانویه گذشته تصمیم گرفت 12000 شغل را در سراسر جهان کاهش دهد که 6 درصد از نیروی کار آن را تشکیل میداد. همانطور که این شرکت به تکامل خود ادامه میدهد، مکانیسمهای عملیاتی خود را با صنعت فناوری پویا تبلیغات دیجیتال هماهنگ میکند.
در ژوئن 2023، گوگل تصمیم گرفت عملیات خود را سادهسازی کند و فناوری تبلیغات گوگل خود را با برنامه نقشه برداری Waze ادغام کند که منجر به کاهش مشاغل شد.
تغییر سازماندهی استراتژیک همچنین شامل ادغام تیمهای Google Maps و Waze میشود. Google این را در دسامبر 2023 اعلام کرد. این ادغام بخشی از بخش Google Geo است که از محصولات نقشهبرداری خود مانندGoogle Earth، Google Maps و Street View مراقبت میکند.
این اقدام همچنین بهعنوان یک گام تاکتیکی برای بهینهسازی منابع و همگامسازی محصولات نقشهبرداری آن تلقی شد. یکی از سخنگویان گوگل مزایا و همکاری فنی بهتر را برای تیمهایش توضیح داد.
تمرکز گوگل بر یکپارچهسازی فناوریهای هوش مصنوعی
در ماههای اخیر، گوگل تمرکز خود را تا حد زیادی به فناوریهای هوش مصنوعی معطوف کرده است که با Bard و Gemini عرضه شده است. در ماه می گذشته، گوگل تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد که شامل تجربیات مکالمه با پشتیبانی از زبان طبیعی در Google Ads بود.
این تبلیغات برای ایجاد تبلیغات گوگل و سادهسازی فرآیند کلی طراحی شدهاند. در طی این اعلامیه، گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی نوآورانه قادر به اسکن وبسایتها برای تولید کلمات کلیدی، توضیحات، سرفصلها و تصاویر موثر و مرتبط است.
همانطور که گوگل همچنان به تعیین معیارها ادامه میدهد و در خط مقدم تبلیغات دیجیتال ظاهر میشود، بازسازی داخلی واحد فروش تبلیغات نشاندهنده سازگاری آن با فناوریهای هوش مصنوعی است.
انتظار میرود این اقدام بهینهسازی مکانهای تبلیغاتی آن و اصلاح تعاملات با مشتری باشد. این تصمیم همچنین نشاندهنده موضع فعال این شرکت برای ترکیب پیشرفتهای فناوری در میان رقابت شدید در تبلیغات آنلاین است.