Search
Close this search box.

چگونه یک PS4 با داده‌های معیوب را تعمیر کنیم

اوغر
اشتراک‌گذاری در:
نحوه تعمیر PS4 با داده‌های معیوب

گاهی اوقات وقتی کنسول خود را راه‌اندازی می‌کنید یا سعی می‌کنید یک بازی را انجام دهید، ممکن است پیام خطایی مبنی بر وجود داده‌های معیوب در PS4 خود را مشاهده می‌کنید، پیام‌هایی مانند موارد زیر:

The database is corrupted. Restart the PS4. (CE-34875-7)

Cannot continue using the application. The data for the following application is corrupted.

در این مطلب می‌توانید با دلایل خطای داده‌های معیوب PS4 و نحوه رفع آن‌ها آشنا شوید. این دستورالعمل‌ها برای همه مدل‌های  PS4، از جمله PS4 Slim و PS4 Pro اعمال می‌شود.

دلایل خراب شدن پایگاه داده  PS4

اگر کد خطا را همراه با عبارات CE-34875-7 یا NP-32062-3 مشاهده کردید، مشکلی نرم‌افزاری در بازی یا برنامه کاربردی، وجود دارد. این خطا معمولا در هنگام نصب ناموفق بازی یا برنامه کاربردی مشاهده می‌شود. در چنین مواردی، فایلی را که به صورت معیوب دانلود شده است، حذف کنید و دوباره آن را نصب کنید.

شما همچنین می‌توانید در حین بازی با خطا مواجه شوید، معمولاً پس از شروع پخش صدا و محتوای گرافیکی. برای رفع این مشکل، بازی را دوباره نصب کنید و یا لایسنس حساب کاربری خود را بررسی کنید.

اگر هنگام بوت شدن کنسول خود پیام خطا دریافت کردید و دستگاه در حالت Safe Mode شروع به کار کرد، ممکن است مشکل هارد دیسک داشته باشید. گزینه‌های شما برای رفع این مشکل، شامل بازسازی پایگاه داده و نصب مجدد سیستم عامل PS4 است.

نحوه تعمیر داده‌های معیوب در PS4

انتخاب بهترین راه‌حل به زمانی بستگی دارد که خطا را ببینید. در اینجا گزینه‌هایی را به ترتیب از ساده ترین تا سخت‌ترین معرفی می‌کنیم.

1. بازی را پاک کنید و دوباره نصب کنید. اگر با عنوان خاصی مشکل دارید، احتمالاً فایل آن معیوب است، بنابراین باید آن را حذف کنید.  در این صورت، مراحل ذخیره شده خود را از دست نخواهید داد و می‌توانید بازی را از روی دیسک، Library یا PlayStation Store دوباره نصب کنید.

2. اگر هنگام دانلود بازی خطا رخ داد، فایل‌های دانلودی معیوب را حذف کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

– در صفحه Home به قسمت Notifications بروید.

– دکمه Options را در کنترلر خود فشار دهید.

– Downloads را انتخاب کنید.

– فایل معیوب را انتخاب کنید.

– مجددا Options را فشار دهید.

– سپس Delete را انتخاب کنید.

3. دیسک بازی را تمیز کنید. اگر بازی را از روی دیسک نصب می‌کنید، فایل‌های خراب را حذف کنید، سپس دیسک را درآورده و به آرامی قسمت زیرین آن را با یک پارچه میکروفایبر پاک کنید. سپس، دوباره آن را نصب کنید.

4. نرم‌افزار را به‌روزرسانی کنید.

اگر در هنگام به‌روزرسانی یا بعد از انجام به‌روزرسانی با پیام خطا روبرو شدید، به صفحه Home Screen بروید، دکمه Option را فشار دهید و Check for Update را برای نصب مجدد به‌روزرسانی انتخاب کنید.

5. لایسنس‌های نرم‌افزاری PS4 خود را بازیابی کنید.

در موارد نادر، ممکن است تداخلی بین حساب‌کاربری پلی‌استیشن شما و لایسنس بازی شما ایجاد شود. برای حل این مسئله به Setting و سپس به Account Management رفته و Restore License را انتخاب کنید.

6. پلی‌استیشن را در حالت Safe Mode روشن کرده و Database را بازسازی کنید. اگر می‌توانید PS4 خود را در حالت Safe Mode روشن کنید، گزینه rebuild the database را انتخاب کنید.

این فرآیند هیچ یک از داده‌های بازی شما را حذف نمی‌کند، اما فایل‌های سیستمی خراب را اسکن می‌کند. اگر PS4 شما به طور خودکار در Safe Mode بوت نمی‌شود، کنسول را خاموش کنید و دکمه پاور را نگه دارید تا صدای بوق دوم را بشنوید.

7. PS4 خود را به تنظیمات پیش‌فرض برگردانید. برای بازگرداندن سیستم به تنظیمات پیش‌فرض، گزینه Initialize PS4 را در منوی Safe Mode انتخاب کنید یا به Settings > Initialization > Initialize PS4 > Quick بروید.

8. PS4 خود را هارد ریست (Hard Reset) کنید. اگر کنسول شما هنوز درست بوت نمی‌شود، می‌توانید سیستم عامل را دوباره نصب کنید. با انجام این کار، همه چیز روی هارد دیسک خود را از دست خواهید داد، بنابراین ابتدا سعی کنید اطلاعات خود را بازیابی کنید. خوشبختانه، می‌توانید نرم‌افزارهایی را که خریداری کرده‌اید از طریق حساب PSN خود دوباره دانلود کنید.

9. PS4 خود را تعمیر کنید یا توسط Sony جایگزین کنید. اگر PS4 شما هنوز تحت گارانتی است، به صفحه سخت‌افزار و تعمیرات پلی‌استیشن سونی بروید و کنسول خود را انتخاب کنید تا ببینید آیا واجد شرایط تعمیر یا تعویض رایگان است یا خیر. البته با توجه به این‌که شرکت سونی در ایران حضور ندارد، مشخصا این گزینه برای کاربران ایرانی که داخل ایران زندگی می‌کنند، کاربردی نیست.

10. هارد PS4 را تعویض کنید. اگر گارانتی شما دیگر معتبر نیست و نصب مجدد سیستم‌عامل کار نمی‌کند، می‌توانید هارد دیسک را با یک هارد دیسک دیگر سازگار با PS4 جایگزین کنید. اگر قبلا هارد PS4 را با هارد دیسک دیگری عوض کرده‌اید، به هارد دیسک اصلی برگردید و سیستم‌عامل را دوباره نصب کنید.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *