یک شرکت دانشبنیان ایرانی موفق شد با کمک هوشمصنوعی، بازی دیجیتالی با رویکرد آموزشی، طراحی و تجاریسازی کند.
مدیرعامل این نهاد خلاق به خبرنگاران گفت: «بازی گرافیکی طراحیشده توسط تیم فنآوری ما، بهصورت دوبعدی و سه بعدی با مضمون ماجراجویی است که با استفاده از فناوریهای یونیتی و بلاکچین مبتنی بر جدیدترین ابزارهای روز دنیاست تولید شده و جذابیت گرافیکی فوقالعادهای دارد.»
وی در ادامه، نگاهی به بازیهای رایج در دنیای دیجیتال داشت و افزود: «بازیهای موجود عمدتاً با موضوع جنگ یا مفاهیم خشونتآمیز است؛ بنابراین ساخت بازیای که محتوای سرگرمی و آموزشی داشته باشد اتفاقی بزرگ است. خوشبختانه مهندسان ما با طراحی و توسعۀچابکو با ماهیت ماجراجویی و سرگرمی، توانستند در ساخت محتوای سرگرمی و آموزشی امتیاز بالایی به دست آورند.»
پیشنهاد مطالعه: باغ کتاب تهران، میزبان نخستین نمایشگاه بازیهای شناختی
برای طراحی و توسعۀ این بازی، از پیشرفتهترین موتورهای بازیسازی استفاده شده است که قوانین فیزیک را با دقت در یک محیط بازی ویدیویی پیاده سازی میکنند.
بازی جاپکو، با کمک گروهی 15 نفر شامل: طراحان کاراکتر و صدا، نویسندۀ سناریو، توسعهدهندههای یونیتی، واقعیت افزوده و و تیم بازاریابی، توانست در دنیای سرگرمی و بازیهای دیجیتالی، جایگاهی برای خود دستوپا کند.
مدیر طراحی و توسعۀ این شرکت د انشبنیان، در تکمیل سخنان مدیرعامل گفت: «عمده مخاطبان بازیهای تولیدی مجموعه خلاق و فنآور ما را بخش خانگی و آموزشگاهها تشکیل میدهند.»
پیشنهاد مطالعه: محبوبیت و تحسین بازی «شاهزاده ایرانی» کمپانی Ubisoft