Search
Close this search box.
،

از گور برگشته باعث کاهش سنگین فروش اپل در چین شد

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
هواوی از دنیای مردگان بازگشت و فروش اپل را در چین کاهش داد

به‌نظر می‌رسد هوآوی واقعاً از دنیای مردگان باز می‌گردد، زیرا این غول چینی به تازگی شاهد افزایش دوباره فروش خود در هفته‌های اخیر بوده است و اکنون حتی از فروش آیفون نیز فراتر رفته است.

بر اساس گزارش Counterpoint Research، فروش آیفون اپل در چین در شش هفته اول سال 2024 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است. این غول فناوری آمریکایی با رقابت سختی از سوی برندهای داخلی از جمله هوآوی مواجه است که شاهد افزایش 64 درصدی فروش خود در بازار داخلی بود.

اپل و هواوی در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده‌اند، اما شواهد نشان می‌دهد که فروش کلی گوشی‌های هوشمند در چین در مدت مشابه ۷ درصد کاهش یافته است. چین یکی از مهم‌ترین بازارهای اپل است، زیرا نزدیک به 15 درصد از کل گردش مالی اپل را تشکیل می دهد.

هوآوی از دنیای مردگان چین بازگشت

یکی از دلایل اصلی افول اپل، احیای مجدد هواوی است که بر تحریم‌های ایالات متحده که سال‌ها تجارت آن را فلج کرده بود، غلبه کرده است. هوآوی با عرضه گوشی‌های هوشمند ۵G سری Mate 60 خود در ماه آگوست که از هیچ فناوری آمریکایی استفاده نمی‌کند، صنعت را شگفت‌زده کرد.

به گفته منگمنگ ژانگ از شرکت تحقیقاتی کنترپوینت، سایر رقبای اپل، مانند ویوو، شیائومی و اوپو نیز سهم بازار چین را از دست داده‌اند، زیرا محصولات گران‌قیمت هوآوی و قیمت‌های تهاجمی اپل در وسط گیر کرده‌اند. اپل حتی تخفیف‌ها و یارانه‌هایی را در وب‌سایت‌های رسمی خود و پلتفرم Tmall علی‌بابا برای افزایش فروش خود در چین ارائه کرد.

با این حال، این تلاش‌ها برای جلوگیری از «از دست دادن جایگاه اپل» به‌عنوان دومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین به هواوی کافی نبود. سهم بازار اپل در چین از 19 درصد در سال گذشته به 15.7 درصد، در حالی که سهم هواوی از 9.4 درصد به 16.5 درصد افزایش یافته است. ویوو همچنان پرفروش‌ترین برند چین است، اگرچه فروش آن در سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است. به‌ویژه می‌توان به ممنوعیت جدید مقامات چینی برای خرید گوشی هوشمند از برند اپل اشاره کرد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *