از هر پنج نوجوان آمریکایی، یک نفر ادعا کرده است که «تقریباً دائماً» از برنامههای پخش ویدیوی YouTube و TikTok استفاده میکند. این یافتهها در نظرسنجی منتشر شده توسط مرکز تحقیقاتی پیو در مورد رسانههای اجتماعی و عادات اینترنتی نوجوانان فاش شد. این نظرسنجی بر اساس پاسخهای تقریباً 1500 نوجوان 13 تا 17 ساله انجام شد که بین 26 سپتامبر تا 23 اکتبر انجام شد. این نظرسنجی نشان داد که یوتیوب «پرکاربردترین پلتفرم» برای نوجوانان ساکن ایالات متحده بود. 93 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که بهطور منظم از سرویس پخش ویدیوی گوگل استفاده میکنند.
در میان آنها، حدود 16 درصد از پاسخ دهندگان نوجوان گفتند که «تقریباً دائماً از یوتیوب بازدید یا استفاده میکنند». این نشان دهنده محبوبیت برنامه ویدیویی در بازار جوانان است.
در همین حال، TikTok دومین اپلیکیشن محبوب بود. 63 درصد از نوجوانان گفتند که از پلتفرم ویدیوی کوتاه متعلق به ByteDance استفاده میکنند. از سوی دیگر، TikTok توسط Snapchat و Meta’s Instagram دنبال شد که بهترتیب 60 و 59 درصد استفاده داشتند. در این گزارش ادعا شده است که حدود 17 درصد از کاربرانی که گفتهاند از TikTok استفاده میکنند، خاطرنشان کردند که «تقریباً دائماً» به سرویس ویدیوی کوتاه دسترسی دارند.
محبوبیت فیسبوک در بین نوجوانان کاهش یافته است
در این گزارش اشاره شده است که سهم نوجوانانی که از اپلیکیشن رسانه اجتماعی متعلق به متا فیسبوک استفاده میکنند «از ۷۱ درصد در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به ۳۳ درصد کاهش یافته است». با این حال، در این دوره، استفاده از اینستاگرام متعلق به متا، شکاف در سهم را جبران نکرد. استفاده از اپلیکیشن اشتراکگذاری عکس و ویدیو از 52 درصد در سال 15-2014 به اوج 62 درصد در سال 2022 افزایش یافت. این گزارش نشان داد که استفاده از اینستاگرام در سال 2023 به 59 درصد کاهش یافت.
نحوه اشتراک استفاده بین نوجوانان
محققان دریافتند که دختران نوجوان بیشتر از همتایان مرد خود از برنامه هایی مانند BeReal، TikTok، Snapchat و Facebook استفاده میکنند. در همین حال، پسران نوجوان تمایل بیشتری به استفاده از پیامرسانی مبتنی بر بازی ویدیویی و برنامههای اجتماعی مانند Discord و Twitch داشتند.
از سوی دیگر، این نظرسنجی نشان داد که حدود 80 درصد از سیاهپوستان، 70 درصد از اسپانیاییها و 57 درصد از نوجوانان سفیدپوست از TikTok استفاده میکنند. طبق این گزارش، نوجوانان اسپانیایی تبار نیز بیشتر از نوجوانان سیاه پوست یا سفید پوست تمایل به استفاده از سرویس پیام رسانی واتس اپ متعلق به متا دارند.