،

بایدها نبایدهای استفاده از «ایموجی» در رمزهای عبور

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
استفاده از ایموجی در پسورد - گذرواژه - رمز عبور

ایموجی‌ها از حصار فرهنگی و زبانی فراتر می‌روند. آنها بخشی از واژگان اینترنتی و ارتباطات روزمره شده‌اند و چنان در زبان ما جا افتاده‌اند که مردم شروع به استفاده از آنها در رمزهای عبور کرده‌اند.

متأسفانه، ایده خوبی نیست. ما در اینجا پنج دلیل برای آن آورده‌ایم.

1. امکان قفل شدن اکانت شما

آیا تا به حال سعی کرده‌اید که از یک «ایموجی» در رمز عبور استفاده کنید؟ باید بدانید که برخی از پلتفرم‌ها ایموجی‌ها را برای پسورد مجاز کرده‌اند در حالی که برخی دیگر اجازه نمی‌دهند. این به خودی خود مسئله عجیبی نیست. با این حال، حتی اگر بتوانید در جایی با استفاده از رمز عبور مبتنی بر ایموجی یک حساب ایجاد کنید، ممکن است نتوانید دوباره وارد شوید، به‌خصوص اگر آنها قوانین رمز عبور خود را تغییر دهند. بعید نیست که با مشکلات عدم سازگاری مواجه شوید یا وب‌سایتی که می‌خواهید از آن استفاده کنید نتواند به درستی از پسوردهای ایموجی استفاده کند.

2. قابل پیش‌بینی بودن

وقتی صحبت از کلمه عبور به میان می‌آید، مردم تمایل دارند به سمت عبارات رایج و ترکیب‌های اعدادی که سریع حدس می‌زنند جذب شوند. در واقع، طبق تحقیقات NordPass، رایج‌ترین رمز عبور در جهان “123456” است، در حالی که عباراتی مانند “admin” و “password” در ده بالاتر قرار دارند. اگر مردم شروع به استفاده از ایموجی‌ها در پسوردهای خود کنند، می‌توان تصور کرد که به محبوب‌ترین ایموجی‌های رایج و پرکاربرد، رمز عبور آنها را آسان می‌کند.

لیست پر استفاده ترین پسوردهای رایج اکانت های اینترنت

3. مشکلات اپلیکیشن‌های چند بستر

ایموجی‌ها بخشی از استاندارد یونیکد هستند و در تمام پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌ها یکسان هستند. با این حال، احتمالاً متوجه شده‌اید که بسته به سیستم عامل شما متفاوت به‌نظر می‌رسند. و از آنجایی که ظاهر آنها متفاوت است، ممکن است برای استفاده از رمز عبور صحیح دچار مشکل شوید. اگر چند بار رمز عبور اشتباه وارد کنید، باید حساب خود را دوباره تأیید کنید، یا بدتر از آن، ممکن است قفل شود.

مشکل Cross-Platform در استفاده از ایموجی در رمز عبور

4.  نا سازگاری

مسائل امنیتی بالقوه به کنار، در این میان نارسازگاری نیز وجود دارد. اگر تنها چیزی که تا به حال استفاده می‌کنید تلفن هوشمندتان است، پس شاید استفاده از رمزهای عبور مبتنی بر ایموجی چندان ناراحت کننده نباشد. اما آیا تا به حال سعی کرده‌اید که روی دسکتاپ خود یک ایموجی برای شخصی ارسال کنید؟ برای مثال، اگر یک رایانه ویندوزی دارید، باید پشتیبانی از ایموجی را از طریق ViVeTool فعال کنید. مطمئناً استفاده از حروف و اعداد روی صفحه کلید راحت‌تر خواهد بود.

5. قرار گرفتن در معرض دید دیگران

نحوه ساخت یک پسورد قوی، بدون استفاده ایموجی‌

برای ایجاد رمز عبور قوی نیازی به ایموجی ندارید. آنچه شما نیاز دارید حروف، رقم و کاراکترهای خاص است. یا بهتر است بگوییم، باید این سه عنصر را با هم ترکیب کنید. قدرت رمز عبور یا آنتروپی رمز عبور را می‌توان اندازه‌گیری کرد. هرچه رمز عبور پیچیده‌تر باشد، شکستن آن دشوارتر است.

مشکل رمزهای عبور پیچیده این است که به خاطر سپردن آنها دشوار است. به‌همین دلیل است که باید از یک نرم افزار مدیریت رمز عبور استفاده کنید، نرم افزار تخصصی که برای ذخیره و مدیریت رمزهای عبور طراحی شده است و بسیاری از آنها رایگان هستند.

ایموجی‌ها سرگرم کننده هستند اما برای رمزهای عبور ایده آل نیستند

ایموجی‌ها فقط برای زمانی عالی هستند که می‌خواهید احساس خود را بیان کنید یا به‌سادگی با شخص دیگری به سرعت ارتباط برقرار کنید. اما حداقل هنوز به‌عنوان رمز عبور ایده‌آل نیستند. راه‌های بهتر، ایمن‌تر و راحت‌تری برای ایمن کردن حساب‌هایتان وجود دارد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *