نسل جدید موتورهای جستجو چه قابلیت هایی خواهند داشت

زارعی
اشتراک‌گذاری در:
نسل جدید موتورهای جستجو چه قابلیت هایی خواهند داشت

با توجه به پیشرفت های بسیار زیادی که در زندگی امروز رخ داده است، معمولا زندگی بدون موتورهای جستجو بسیار سخت خواهد شد. با توجه به وابستگی بیشتری که به اینترنت وجود دارد، به همان اندازه وابستگی به موتورهای جستجو بیشتر می شود. به گونه‌ ای که امروزه موتورهای جستجو به بخش مهمی از زندگی انسان ها تبدیل شده و روزانه اطلاعات بسیار زیادی از طریق این موتور جستجوها در اختیار افراد قرار می گیرد. در صورتی که قصد دارید بیشتر با قابلیت های نسل جدید موتورهای جستجوگر آشنایی داشته باشید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

برخی از بهترین موتورهای جستجو نسل جدید

امروزه موتور جستجوگرهای متعددی طراحی شده‌ اند که کارایی یکسان دارند و تنها تفاوتی که با یکدیگر دارند، در زمینه محیط اینترنتی است. معمولاً گوگل و یاهو از معتبرترین و قابل اعتمادترین موتورهای جستجوگر هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا موتور جستجوگرها در دسته های مختلف قرار می گیرند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برخی از موتور جستجوهای نسل جدید، عبارتند از:

  • یپ:

نوعی موتور جستجوی کاربردی است که در زمینه سئو کاربرد بسیار زیادی دارد. این موتور جستجو توسط شرکت Ahrefs طراحی شده است و تجهیزات مختلفی را برای جستجو در اختیار سئوکاران و کاربران خود قرار می دهد. با استفاده از این موتور جستجو، حریم خصوصی افراد به طور کامل محافظت می شود. تمامی تولید کنندگان و ناشران مطالب می‌ توانند از این موتور جستجو استفاده کرده و حریم خصوصی خود را حفظ کنند. با استفاده از این موتور جستجو می توان ۹۰ درصد سودی که از تبلیغات به دست می آید را دریافت نمود.

  • آرکایو:

این نوع موتور جستجوگر برای جستجو در سایت هایی که قدیمی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. موتور جستجوگر آرکایو می تواند در بین مطالب، ویدیو، موزیک و غیره به طور رایگان به جستجو پرداخته و اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. در حالت کلی یک کتابخانه آنلاین و بزرگ محسوب می شود که تمامی اطلاعات و داده های خود را می توانید به راحتی از طریق آن پیدا کنید.

  • یاندکس:

این مدل موتور جستجو از سوی ۴۵ درصد کاربران در کشور روسیه تایید شده است و علاوه بر آن در کشورهای بلاروس، ترکیه، اوکرایت و غیره طرفداران بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه این موتور جستجو از مرورگر اختصاصی استفاده می کند؛ به همین دلیل کاربرد آن در بین مردم بسیار بالاتر رفته است.

یاندکس

  • استارت پیج:

این موتور جستجو می تواند اطلاعاتی که لازم دارید را از طریق گوگل در اختیار شما قرار دارد. تنها تفاوت آن این است که اطلاعات شما را ردیابی و ذخیره نخواهد کرد. یکی از مزیت‌ های بسیار مهم در موتور جستجوگر استارت پیچ، این است که یک سرویس تولید کننده URL دارد. با استفاده از این سرویس شما می توانید از خدمات مختلف استفاده کرده و از حریم خصوصی شما به خوبی محافظت می کند.

 

قابلیت های موجود در موتور جستجوگرهای نسل جدید

موتور جستجو گرها به کاربران خود این امکان را می‌ دهند تا  درخواست های خود را به گونه‌ ای مطرح کنند تا بتوانند پاسخ انواع سوالات خود را به خوبی و با اطمینان کامل دریافت کنند. هنگامی که از سوی کاربران سوالی طرح می شود و درخواست پاسخ به صورت خلاصه را دارند، این موتور جستجو گرها از طریق هوش مصنوعی در کمترین زمان ممکن جستجوها را انجام داده و پاسخی مطمئن را در اختیار کاربران خود قرار می‌ دهند.

به عنوان مثال هنگامی که قصد داشته باشید بهترین پارک ملی را در گوگل جستجو کنید و پاسخ خود را دریافت کنید، می توانید این درخواست خود را به صورت سوالی مطرح کرده تا بتوانید پاسخ دقیق تری را دریافت نمایید. در این صورت موتور جستجوگرهای نسل جدید می‌ توانند یک پاسخ خلاصه را جستجو کرده و مبتنی بر هوش مصنوعی با سرعت بالا یک وضعیت مناسب را در اختیار شما قرار دهند.

توجه داشته باشید که در موتور جستجوگرهای نسل جدید، نتایج جستجو و درخواست های شما به صورت کاملا منظم و خلاصه شده از طریق هوش مصنوعی ارائه خواهد شد. در نتیجه کاربران در کمترین زمان ممکن به محتوای اصلی و داده هایی که نیاز دارند، دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

نحوه عملکرد موتور جستجوگرهای نسل جدید

افرادی که در زمینه سئو مشغول به فعالیت هستند، اولین سوالی که با آن مواجه می‌ شوند این است که نحوه عملکرد موتور جستجوگرهای نسل جدید به چه صورت است. توجه داشته باشید که عملکرد موتور جستجوگرهای نسل جدید در سه مرحله انجام می شود. همان طور که تمامی کاربران اطلاع دارند گوگل یکی از معتبرترین و مشهورترین موتور جستجوگر اینترنتی است که این نوع موتور جستجوگر هم فعالیت خود را در سه مرحله اصلی انجام خواهد داد. این مراحل عبارت است از:

  • خزیدن:

اولین و مهم‌ ترین مراحلی که در زمینه عملکرد موتور جستجوگر وجود دارد، خزیدن است. یکی از دلایلی که باعث شده است این مرحله به خزیدن معروف باشد، قدرت بالای موتور جستجوگر برای جستجو است. این مدل موتور جستجوگرها در هر ثانیه در حال جستجو خواهند بود و می توانند صفحات جدید با محتوای باکیفیت و به روز رسانی شده را در اختیار کاربران خود قرار دهند. در نهایت مطالب به حالت تخصصی بررسی شده و با قوانین سئو مورد مقایسه قرار می گیرد. در مرحله آخر هنگامی که محتوای مورد نظر در یک سایت با قوانین سئو مطابقت داشته باشد، موتور جستجوگر می تواند این صفحه را به صفحه های محبوب اضافه می کند‌.

خزیدن

همچنین این قابلیت در موتور جستجوگرهای نسل جدید وجود دارد که صفحات قدیمی که قبلاً محبوب بوده اند را مورد بررسی قرار دهد. موتور جستجوگرها می توانند با استفاده از الگوریتم خاصی که دارند در بین سایت ها و صفحات مختلف جستجو کرده و اطلاعات کافی را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

  • نمایه سازی:

مرحله دوم از عملکرد موتور جستجوگرها، مربوط به نمایه سازی است. هنگامی که فرآیند جستجو و بررسی صفحات انجام شد، تمامی محتواهای صفحات بررسی شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. علاوه بر این تمامی ویژگی صفحات تجزیه و تحلیل خواهد شد و در نهایت موتور جستجوگر تمام سعی خود را می‌ کند تا به این موضوع پی برد که یک صفحه در مورد چه اطلاعاتی فعالیت دارد و چه محتوایی را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد. در نهایت نمایه سازی باعث می شود که موتور جستجوگر دریابد که محتوا و مطالبی که در صفحات در حال انتشار است، مطالب کپی برداری شده اند یا نه، در نهایت به آن ها امتیاز داده خواهد شد. یکی دیگر از مراحل مهم که در نمایه سازی وجود دارد، مربوط به جمع آوری سیگنال ها خواهد بود.

  • جستجو و رتبه بندی:

سومین مرحله از عملکرد موتور جستجوگرهای نسل جدید مربوط به جستجو و رتبه بندی است. در این مرحله موتور جستجوگرها با توجه به درخواست کاربران واکنش نشان داده و بعضی از صفحات مختلف را در ارتباط با موضوع مورد نظر پیدا خواهند کرد. در نهایت تمامی صفحاتی که به نمایش گذاشته می شوند، صفحه ای است که بیشترین ارتباط را با داده های مورد نظر کاربران دارد. در این صورت صفحه ای که به نمایش گذاشته می شود، در صفحه اول گوگل ظاهر خواهد شد. معمولاً موتور جستجوگرها صفحاتی که دارای مطالب کپی برداری شده هستند، را به نمایش نمی گذارد.

هنگام نمایش صفحات، موتور جستجو عوامل مختلف چون اعتبار صفحه، پیوند برگشتی، کلمات کلیدی و غیره را بررسی خواهد کرد و در نهایت صفحات گوگل رتبه بندی شده و صفحاتی که کاربران به دنبال آن هستند را در رتبه های اول قرار می دهد. معمولا صفحاتی که بازدید بیشتری دارند، بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند و در رتبه های اولیه قرار داده می شوند.

جستجو و رتبه بندی:

سخن پایانی

هنگامی که شما قصد دارید بعضی از داده ها را در گوگل جستجو کنید، کافی است عبارت مورد نظر خود را در موتور جستجوگر نسل جدید وارد نمایید. تا زمانی که نتایج مورد نظر شما ظاهر شود، معمولا موتور جستجوگر با قدرت و سرعت بسیار بالا داده ها را مورد بررسی قرار می‌ دهد و صفاتی که دارای رتبه برتر هستند را برای شما به نمایش می گذارد. تنها هر کاری که شما باید انجام دهید، این است که چند کلمه مورد نظر خود را جستجو کرده و موتور جستجوگرها می توانند نتایج بسیار زیادی را همچون تصویر، ویدیو، محتوا متنی و غیره را در اختیار شما قرار دهند. امروزه موتور جستجوگرهای مختلف طراحی و تولید می شوند که هر یک از آن ها ویژگی ها و خصوصیاتی دارند و نسبت به یکدیگر متمایز خواهند شد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *