،

هم کاری سازنده بریتانیا با متا بر سر رمزنگاری و امنیت آنلاین

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:
همکاری متا با دولت بریتانیا

وزیر کشور بریتانیا، سولا بریورمن، گفت قصد دارد با مالک فیس بوک، متا (META)، همکاری سازنده‌ای داشته باشد.

این همکاری در خصوص رمزگذاری end-to-end در اینستاگرام و فیسبوک مسنجر و خطری است که می‌تواند برای کودکان ایجاد نماید.

دولت از متا خواسته است تا رمزگذاری را در این دو پلتفرم بدون اقدامات ایمنی برای محافظت از کودکان در برابر سواستفاده جنسی انجام ندهد.

بریورمن در کنفرانس خبری اعلام کرد: “درخواست من از متا این است که با ما همکاری سازنده‌تری داشته باشد تا رمزگذاری end – to – end را با معیارهای ایمنی قوی پیاده‌سازی کند؛ زیرا آن‌چه آن‌ها در حال حاضر پیشنهاد می‌کنند، فیسبوک و دایرکت اینستاگرام (پیام ها) را به بهشت امنی برای پهپادها تبدیل خواهد کرد”.

متا که در حال حاضر پیام‌های واتس‌اپ را رمزگذاری می‌کند، گفته است که رمزگذاری می‌تواند به در امان نگه‌داشتن کاربران از هکرها، کلاهبرداران و مجرمان کمک نماید.

این شرکت قصد دارد روز چهارشنبه در مورد اقداماتی که برای جلب رضایت دولت انجام می‌دهد، به روز رسانی ارائه دهد مانند محدود کردن افراد بالای ۱۹ سال از پیام‌دادن به نوجوانانی که آن ها را دنبال نمی‌کنند و استفاده از فن آوری برای شناسایی رفتارهای مخرب،

برایورمن گفت بر این باور است که این دو مسأله می‌توانند مشکلات خود را بدون نیاز به اعمال جریمه‌های مالی در متا تحت یک قانون جدید حل کنند. وی در این خصوص بیان کرد: «ما می‌خواهیم آن‌ها را به اتخاذ راه‌حل تکنولوژیک تشویق کنیم. »

وزیر کشور بریتانیا در پاسخ به پرسش خبرنگار تایمز گفت: ” ما معتقدیم که این راه‌کار وجود دارد که به موجب آن می‌توان از حریم خصوصی کاربران و از امنیت کودکان محافظت کرد.”

دولت گفت که از متا خواسته است تا شواهدی مبنی بر چگونگی حفاظت از کودکان ارائه دهد اما این موضوع هنوز مطرح نشده و به همکاری با این شرکت ادامه می‌دهد.

وی تأکید داشت زمانی که لایحه ایمنی آنلاین که به تصویب مجلس رسیده به قانون تبدیل شود، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با الزامات سخت‌تری برای محافظت از کودکان در برابر دسترسی به محتوای مضر مواجه خواهند شد.

رمزنگاری end – to – end در قانون جدید محل مناقشه بین شرکت‌ها و دولت است.

برایورمن تأکید داشت: «در صورت لزوم باید از اختیارات خود در قانون استفاده کنیم و نمی‌خواهیم به این نقطه برسیم.»

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *