، ، ،

چگونه با لینوکس ویروس های ویندوز را حذف کنیم؟

زارعی
اشتراک‌گذاری در:
چگونه با لینوکس ویروس های ویندوز را حذف کنیم؟
چگونه با لینوکس ویروس های ویندوز را حذف کنیم؟

فهرست مطالب

یکی از مشکلاتی که هر فردی که کامپیوتر یا لپ تاب دارد، حداقل یک بار با آن مواجه شده است مربوط به ویروس های ویندوز می شود. راه های مختلفی برای از بین بردن ویروس و افزایش امنیت سیستم وجود دارد. هر کدام از این روش ها از مزیت های خاص خود برخوردار هستند. یکی از جدیدترین روش های حذف ویروس بر روی ویندوز، نصب و اجرای لینوکس است. اگر شما نیز تمایل دارید آگاهی بیشتری از این برنامه داشته باشید، این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

لینوکس چیست؟

می توان گفت که لینوکس نوعی سیستم عامل رایج در دنیای امروز است. لینوکس قدرت رقابت فوق العاده ای با سایر سیستم عامل هایی مانند اندروید و آی او اس دارد. شما با کمک لینوکس می توانید سخت افزارهای کامپیوتر خود را به راحتی مدیریت نمایید. برای شروع کار شما بایستی یک نرم افزار روی سیستم خود داشته باشید که لینوکس در محیط آن به اجرا دربیاید. ما به شمار نرم افزار calmAv  را پیشنهاد می کنیم. سپس لازم است تا لینوکس را روی سیستم، بوت نمایید تا بالا بیاید. برای بوت کردن می توانید از دکمه های صفحه کلید خود کمک بگیرید. با فشار دادن مداوم دو دکمه f1  یا دکمه del  می توانید وارد تنظیمات بوت سیستم خود شوید.

با انجام این کار سیستم شما خاموش و مجددا روشن خواهد شد.‌ در این مرحله می توانید از بین گزینه های بالا آمده بر روی دسکتاپ، گزینه نصب  ubuntu را انتخاب نمایید. با انجام این کار لینوکس شروع به کار خواهد کرد.

نحوه اسکن ویندوز با لینوکس

حال که با نحوه به اجرا در آوردن لینوکس در بستر ویندوز آشنا شده اید، لازم است تا روش بین بردن ویروس توسط آن را نیز بیاموزیم. نحوه اسکن ویندوز با لینوکس شامل مراحل زیر می شود:

  1. برای این کار لازم است ابتدا پوشهubuntu را باز کنید. گزینهother locations  را انتخاب کنید و سپس روی قسمتی که تمایل دارید اسکن شود، کلیک نمایید.
  2. در این مرحله برای شما یک صفحه جدید بالا می آید که باید از بین گزینه های موجود روی گزینه open in terminal کلیک کنید.
  3. در این گام، لینوکس به دنبال ویروس های موجود روی محیط انتخاب شده توسط شما می گردد و آن را حذف می نماید.

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از لینوکس این است که با اسکن سیستم به وسیله آن هیچ اطلاعاتی از روی سیستم پاک نخواهد شد. البته در طول فرایند ویروس زدایی از شما درباره تمایل به پاک کردن فایل ها سوال می پرسد و شما در صورت تمایل می توانید گزینه تایید را انتخاب نمایید.

نکاتی درباره حذف ویروس توسط لینوکس

  1. ممکن است در اواسط مرحله حذف ویروس توسط لینوکس به هر دلیلی تمایل به قطع روند داشته باشید، برای این کار می توانید از روی صفحه کلید خود دو کلید ctrl‌ و c  را به طور همزمان انتخاب کنید.
  2. اگر تمایل دارید که تمامی فضاهای موجود روی سیستم شما پاک سازی شوند، می توانید به جای گزینه other locations از گزینهexclude استفاده کنید. اگر می خواهید ویروس های موجود روی ویندوز خود را ببینید، می توانید بر روی گزینهoutput  کلیک کنید تا گزارش تمامی ویروس های حذف شده در قالب یک فایل ذخیره شود.

مزایای استفاده از لینوکس برای حذف ویروس

مزایای استفاده از لینوکس برای حذف ویروس

به طور کلی می توان گفت استفاده از سیستم عامل لینوکس برای حذف ویروس های موجود روی ویندوز یا سایر اعمال دارای مزایای فراوانی است که این مزایا عبارتند از:

  • امنیت بالا:

هرچند هیچ کدام از سیستم عامل های موجود در بازار از امنیت صد در صدی برخوردار نیستند، اما می توان گفت که لینوکس از سایرین مطمئن تر است. شما برای وارد شدن به این سیستم عامل نیاز به ورود رمز دارید. همچنین شما نیازی به نصب هیچ نرم افزار آنتی ویروسی نخواهید داشت.

  • به روز رسانی کامپیوترهای قدیمی:

معمولا وسایل دیجیتال مانند کامپیوتر و لپ تاب به مرور زمان قدیمی می شوند و نسخه های جدید اجازه ورود به بازار را پیدا می کنند. البته شما نیازی به تعویض دائمی سیستم های خود نخواهید داشت. در واقع با نصب لینوکس می توانید از قابلیت های سیستم های جدید روی سیستم قدیمی خود بهره مند شوید.

  • به روز رسانی نرم افزار:

به روز رسانی نرم افزارهای مختلف توسط لینوکس به راحتی انجام می شود. همچنین این به روز رسانی ها در کوتاه ترین زمان ممکن قابل انجام است.

  • دسترسی رایگان:

دسترسی به این سیستم عامل کاملا رایگان است؛ زیرا مجوز عمومی دارد.

 

حذف ویروس با لینوکس

هرچند ویندوزها به گونه ای طراحی شده اند که احتمال آسیب پذیری و نفوذ ویروس به آن ها کم باشد، اما هنوز امکان آلوده شدن وجود دارد. همچنین گاهی سیستم های ویندوز به گونه ای آلوده به ویروس می شوند که دیگر امکان به راه اندازی آن ها وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی تنها راه زدودن ویروس های سیستم لینوکس است. شما با کمک لینوکس می توانید تمامی قسمت های سیستم خود را مورد بررسی قرار دهید و وجود هر گونه ویروس در هر قسمتی از دستگاه را تشخیص دهید.

لینوکس برای اندروید

جهت حذف ویروس از سیستم های اندروید خود بدون نیاز به نصب آنتی ویروس، می توانید لینوکس را روی آن اجرا نمایید. جهت نصب و اجرای لینوکس روی سیستم اندروید می توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

  • نصب لینوکس روی سیستم اندروید بدون روت
  • نصب با کمک debian noroot
  • نصب با کمک userland
  • نصب با کمک andronix

حذف ویروس با لینوکس

سخن پایانی

با توجه به تمامی مطالب بیان شده توانستیم با یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتقای امنیت سیستم و حذف ویروس روی ویندوز آشنا شویم. با داشتن چنین فضایی روی سیستم خود، دیگر نیازی به نصب آنتی ویروس های مختلف نخواهید داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت لینوکس مناسب سیستم خود، می توانید از طریق راه های زیر با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

 

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *