،

اپل، دوربین سوپر تله‌فوتو را به آیفون 16 پرو مکس اضافه می‌کند

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
آیفون 16 - لاگ مدیا

اپل کمتر از چند ماه تا معرفی جدیدترین آیفون‌های امسال – سری آیفون 15 – که احتمالاً در ماه سپتامبر وارد بازار می‌شوند فاصله دارد. در حالی که در اینترنت هنوز شایعات سری آیفون 15 سر و صدا می‌کند، در شایعات دیگری  آیفون سری 16 از قبل ورود به چرخه، در اینترنت به راه افتاده است.

در توسعه اخیر، MacRumors، به نقل از مشاور دیجیتال چت استیشن، جزئیاتی را در مورد آیفون 16 پرو مکس به اشتراک گذاشته است. در این گزارش اشاره شد که آیفون 16 پرو مکس می تواند اولین گوشی باشد که دارای دوربین پریسکوپ سوپر تله فوتو است که زوم اپتیکال را افزایش می‌دهد. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل ممکن است استفاده از این لنز را فقط به آیفون 16 پرو مکس محدود کند.

برچسب تله فوتو «سوپر» یا «اولترا» به دوربین‌هایی با فاصله کانونی 300 میلی‌متری اختصاص داده شده است که به شدت سوژه‌های دور را بزرگ می‌کند و می‌کِشد.

قابل ذکر است که دوربین تله فوتو مدل‌های آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو دارای فاصله کانونی معادل 77 میلی متر هستند. از این رو، فاصله کانونی بیش از 300 میلی‌متر در آیفون 16 پرو مکس نسبت به سایر مدل‌های آیفون افزایش قابل توجهی خواهد داشت. اگر شایعات را باور کنیم، اپل ممکن است فناوری لنز پریسکوپ را به دلیل فضایی که سخت افزار نیاز دارد، به مدل‌های Pro محدود کند.

دوربین‌های سوپر تله در کجا استفاده می‌شود؟

رسانه مربوط به اخبار اپل؛ مک‌رومز، خاطرنشان کرد که دوربین‌های سوپر تله اغلب در عکاسی ورزشی و حیات وحش استفاده می‌شوند. علاوه بر این، پس زمینه بسیار نرم آن را به عکاسی پرتره نیز اضافه می‌کند، به شرطی که فاصله کافی بین سوژه و عکاس وجود داشته باشد.
با این حال، فناوری لنز Periscope در حال حاضر توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ استفاده می‌شود. در همین حال، آیفون 15 پرو مکس احتمالاً تا 6 برابر زوم اپتیکال ارائه می‌دهد که نسبت به زوم اپتیکال 3 برابر فعلی در مدل‌های آیفون 14 پرو بهبود یافته است.

این گزارش همچنین اضافه می‌کند که آیفون 16 پرو مکس احتمالاً دارای دوربین‌های بزرگ‌تری با اندازه 1/1.14 اینچ خواهد بود. این یک ارتقا قابل توجه از آیفون 14 پرو مکس 1/1.28 اینچی خواهد بود. سنسور بزرگ‌تر به معنای نور بیشتر، وضوح بالاتر و تاری پس‌زمینه و محدوده دینامیکی بهبود یافته است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *