،

چگونه سال 2023 ممکن است «بدترین سال» برای بازار جهانی گوشی‌های هوشمند باشد؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
بازار-جهانی-موبایل-لاگ_مدیا

طبق گزارش‌ها، سال 2023 بدترین سال برای بازار جهانی گوشی‌های هوشمند خواهد بود. بازار ممکن است شاهد یکی از کمترین میزان فروش گوشی‌های هوشمند در یک دهه باشد. بر اساس ارقام اولیه Counterpoint Research، پیش‌بینی می‌شود که محموله‌های سال 2023 با کاهش 6 درصدی به 1.15 میلیارد دستگاه برسد که کمترین میزان در یک دهه اخیر است.
بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود آسیا یکی از موانع اصلی رشد مثبت باشد، زیرا چرخش اقتصادی رقابت چین روند بازار را بهم می‌ریزد و کاهش شدیدی را در بازارهای نوظهور جهانی ایجاد می‌کند.

تحلیل این وضعیت نزولی

گفته می‌شود که خطرات کلان منطقه‌ای افزایش نرخ تعویض گوشی هوشمند به سطوح پایین‌تر بی سابقه است. آمریکای شمالی نیز همچنان به‌عنوان یک عقب‌نشینی بزرگ برای بهبود اوضاع جهانی ادامه می‌دهد و نیمه اول ناامیدکننده سال 2023 باعث کاهش دو رقمی آن در تمام سال شد.
این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که با وجود قدرت در بازار کار و کاهش تورم، مصرف‌کنندگان در ارتقای دستگاه‌های خود مردد هستند و نرخ‌های جایگزینی را برای ایالات متحده و در سطح جهان به بالاترین سطح سوق می‌دهد.
یکی از بخش‌هایی که به نظر می‌رسد در حال رشد است، پریمیوم و اولترا پریمیوم است. رشد در این بخش روندی است که در سطح جهانی اتفاق می‌افتد. اعداد موجود در این بخش به نفع فروشندگانی مانند اپل است که دارای پرتفوی‌های سنگین در بخش‌های بالاتر هستند.


این گزارش پیش‌بینی می‌کند که سال 2023 آغاز دوره جدیدی برای اپل به عنوان یک بازار پریمیوم انعطاف‌پذیر باشد. حضور قدرتمند این شرکت در ایالات متحده می‌تواند به این شرکت کمک کند تا برای اولین بار در تاریخ از نظر محموله های سالانه رتبه اول جهانی را کسب کند.
این نزدیک‌ترین امکانی است که اپل را به رتبه اول نزدیک کرده است. ما در مورد اسپردی صحبت می‌کنیم که به معنای واقعی کلمه به ارزش فروش چند روزه است. با فرض اینکه اپل مانند سال گذشته با مشکلات تولید مواجه نشود، واقعاً یک سرگردانی است. جف فیلداک، مدیر تحقیقات آمریکای شمالی گفت: «اصل مساله این است!»
عرضه آیفون 15 ممکن است تقویت بیشتری به همراه داشته باشد
تحلیلگران Q4 را با علاقه پیگیری می‌کنند زیرا «راه اندازی آیفون 15 پنجره‌ای برای اپراتورها برای سرقت مشتریان با ارزش است». فیلداک خاطرنشان کرد: «با نصب آن آیفون 12 بزرگ، تبلیغات ما، تهاجمی خواهد بود و اپل را در موقعیت خوبی قرار خواهد داد.
اتان چی، دستیار مدیر چین، اضافه کرد: در چین، «اپل در موقعیت خوبی قرار دارد، زیرا بخش پریمیوم همچنان سهم بیشتری به دست می‌آورد»

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *