Search
Close this search box.

ترافیک X و کاربران فعال ماهانه از زمان تصاحب ایلان ماسک کاهش یافته است

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
ترافیک کاربران پلتفرم X - لاگ‌مدیا

سال گذشته در ماه اکتبر، ایلان ماسک X را (که در آن زمان به‌نام توییتر شناخته می‌شد) را خریده و تکمیل کرد. در ابتدا مردم، از جمله افراد مشهور، شروع به هجوم به سایر پلتفرم‌ها کردند و در نتیجه استفاده از این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کاهش یافت. با این حال، هم ماسک و هم مدیرعامل شرکت لیندا یاکارینو ادعا کرده‌اند که مردم در حال بازگشت به X هستند. اکنون گزارشی، شائیه در این ادعاها ایجاد کرده است که می‌گوید این پلتفرم در یک سال گذشته شاهد کاهش تدریجی بوده است.
طبق داده‌های شرکت اطلاعاتی بازار Similarweb، ترافیک وب‌سایت جهانی X در ماه سپتامبر 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و استفاده از اندروید نیز 14.8- کاهش یافته است. جالب اینجاست که ترافیک پروفایل و پست‌های ایلان ماسک در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 96 درصد افزایش داشته است.

X در مقابل فیس‌بوک

نه تنها توییتر، فیسبوک نیز با کاهش استفاده در وب مواجه شد.

اگرچه به نظر می‌رسد برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی پیشرو نیز ترافیک خود را از دست می‌دهند، عملکرد توییتر در ماه‌های اخیر بدتر بوده است، مانند ماه سپتامبر، زمانی که کاهش -14 درصد داشت، اگرچه فیس‌بوک با کاهش ترافیک وب چندان عقب نبود. -10.4 درصد.
وقتی صحبت از برنامه‌ها می‌شود، چندین شبکه اجتماعی پیشرو نیز در ماه سپتامبر شاهد کاهش مشارکت در برنامه‌های تلفن همراه بودند، اما X کاهش بیشتری داشت.

خبر «خوب» بازهم برای X

با وجود کاهش استفاده، X همچنان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی است. اگرچه «twitter.com» پس از «facebook.com» قرار دارد، اما همچنان یکی از پرترافیک‌ترین شبکه‌های اجتماعی و دامنه‌های جامعه آنلاین است.

کار در حال انجام است

چشم‌انداز ماسک برای توییتر این است که پلتفرم را به یک برنامه «همه‌کاره» تبدیل کند. مدل مبتنی بر اشتراک، راه‌اندازی ویژگی‌های اضافی و تغییر نام تجاری X از جمله اقداماتی است که این شرکت در این راستا برداشته است.

در همین حال، این شرکت افزایش ترافیک را تبلیغ می‌کند و می‌گوید که X روزانه 500 میلیون پست از جمله محتوای اصلی، پاسخ‌ها و بازنشر را می‌بیند. این شرکت همچنین ادعا کرد که روزانه 100 میلیارد کامنت را به خود می‌بیند.

یاکارینو همچنین گفت که مردم 14 درصد زمان بیشتری را روی X صرف می‌کنند، با افزایش 20 درصدی در مصرف ویدیو، و 1.5 میلیون ثبت‌نام روزانه؛ که 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *