،

جنگ داغ استعدادها؛ گوگل برای حفظ کارمندان تلنت 300٪ افزایش حقوق خواهد داشت!

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
جنگ استعدادها در گوگل

غول فناوری گوگل برای جلوگیری از رفتن یک کارمند به استارت‌آپ هوش مصنوعی Perplexity AI، افزایش شگفت‌آور 300 درصدی را پیشنهاد کرد. این موضوع رقابت شدیدی را برای استعدادها علیرغم اخراج‌های اخیر فناوری نشان می‌دهد و شبهاتی را در مورد اثربخشی و فشارهای پنهان پشت چنین اقدامات شدیدی ایجاد می‌کند.

غول موتور جستجو گوگل یک‌بار به کارمندی که قصد داشت شغل خود را به هوش مصنوعی Perplexity تغییر دهد، 300 درصد افزایش حقوق پیشنهاد داد.

آراویند سرینیواس، مدیر عامل هوش مصنوعی Perplexity این مورد را در پادکست فناوری بزرگ فاش کرد. مدتی است فارغ التحصیلان IIT-Madras Srinivas توسط غول‌های فناوری که به‌شدت حاضرند برای حفظ آن‌ها پول پرداخت کنند، مورد توجه هستند.

سرینیواس گفت که کارمندی که افزایش حقوق زیادی دریافت کرده بخشی از «تیم جستجو» بوده و هیچ ارتباط مستقیمی با بخش هوش مصنوعی آن نداشته است.

علاوه بر این، سرینیواس در مورد اخراج کارکنان در صنعت فناوری صحبت کرد. او گفت که شرکت‌ها کسانی را هدف قرار می‌دهند که دستمزدهای بالایی دارند و به‌طور متناسب به بهره‌وری کمک نمی‌کنند.

اخراج فنی در سال 2024

اخراج‌ها در ماه اول سال 2024 ده‌ها هزار نفر را بیکار کرده است و تنها صنعت فناوری 32.000 شغل را کاهش داده است.ماه گذشته، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل به کارمندان هشدار داد که خود را برای تعدیل بیشتر مشاغل آماده کنند. وی اظهار داشت که این شرکت برای ایجاد ظرفیت برای سرمایه‌گذاری نیاز به «انتخاب‌های سخت» دارد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *